Citat:
Ursprungligen postat av
kiss74
Jag kanske missuppfattade allt? Jag trodde det var en fråga i ditt "Petruscitat". Sorry, i så fall....
Det finns ingen anledning att be om ursäkt. Felet ligger troligen i att jag formulerat mig illa och eller slarvigt. Det har hänt förut...
Här följer ett försök till förklaring av mitt föregående inlägg:
"Jag önskar dig lycka till.
Du kommer troligen tyvärr inte att få något vettigt svar. Kanske ett par copypasta till."
Inlägget inleds med en lyckönskan till MrWalldemar om att han skall få ett vettigt svar på sin fråga.
Jag påpekar att det hos mig råder tvivel om detta, samt vad för slags svar jag misstänker är på väg.
"För vissa personer som klagar på andras bristande studie av gamla böcker, kan det vara av intresse att ta en titt på 1 Petrus 3:15"
Detta riktar sig till Varjverumxx som vid ett antal tillfällen anmärkt på bristande kunskap om bibeln hos andra, men av någon anledning missat just 1 Petrus 3:15. Medger att det är ett ganska billigt sätt att påpeka hyckleri, men det är ett sätt.
"Men ni skall hålla Kristus helig som Herre i era hjärtan och alltid vara beredda att komma med ett försvar inför var och en som av er kräver ett skäl för det hopp som är i er, men ni skall göra det med mildhet och djup respekt"
Citatet innehåller, som du redan misstänkt, ingen fråga, utan är en relativt klar uppmaning till de troende. De skall förklara varför de tror, för samtliga som frågar, och när de gör så skall de göra det med mildhet och djup respekt.
Jag tyckte det kanske var av vikt att minnas innan man kläcker ur sig att folk som inte läst bibeln inte skall ha någon åsikt om den...
"Så vad har ni för ursäkt att ducka när han nu så vänligt frågat?"
Denna fråga riktar sig samtliga kristna, eller de som i alla fall låtsas vara kristna i tråden att följa 1 Petrus 3:15 och besvara frågan som ställts av MrWalldemar samt även är i trådstarten.
Jag hoppas detta klarar upp mitt illa formulerade tidigare inlägg. Jag ber om ursäkt för de missförstånd som kan ha uppstått och lovar att bättra mig i framtiden.
*edit* Stavfel