2016-08-08, 04:01
Medlem
Cloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Japp, därav min fråga.

Så du har läst hela mitt inlägg, inklusive det citerade inlägget, där MrWalldemar ställer en klar och tydlig fråga?
Och du undrar vem som frågat och vad frågan är?
Är det korrekt uppfattat?
Citera
2016-08-08, 05:05
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swedensmoker
Det är fullkomligt omöjligt för Jesus att uppenbara sig i ditt liv om du själv inte vill ha med honom att göra. Boken som inte vilseleder är Bibeln, den första och ända vägen till Gud/Jesus Kristus.

Sök och ni kommer finna mina vänner. Vill du komma i kontakt med Gud men behöver vidare vägledning till svaret så kontakta gärna mig!

Gud välsigne dig!

Och på vilket sätt relaterar detta till bevis-konceptet per se? Kan du förtydliga?
Citera
2016-08-08, 05:09
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varjverumxx
Varifrån kommer råmaterialet som universum är gjort av?

Du är patetisk om du försöker att damma av "Intellingent Design" igen i en så primitiv form.

Men jag förmodar att du läsar högt från en out-of-date misssionsmanual. Försök hålla dig a jour med vad som händer i religionsdebatten, så vi släppar för kneejerl-semantik.
Citera
2016-08-08, 05:11
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrWalldemar
Och vad är källan till gud då?

Citat:
Den kraften är evig.

Ad hoc-premissande.

*

Lär dig elementär logik.
Citera
2016-08-08, 05:14
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erkliing
Tror knappast att man kan använda sig av logik inom religion, speciellt då alla religioner bryter det vi anser vara logiskt. Så vad är egentligen poängen med att försöka bevisa något.

Sen handlar väl ändå religion om just tron, att tro oavsett om du anser det logiskt eller ej. Inte för att jag själv är en troende kristen, men vill åtminstone förstå hur de tänker från sin synvinkel. Känner inga behov av att motbevisa någon, speciellt inte då jag anser att det är en omöjlig fråga.

Men har alltid baktanken att jag kan mycket väl ha fel och en dag står jag inför Jesus eller "gud" själv. Vad vi anser vara logiskt idag kan mycket väl vara helt annorlunda om 100 år, eller 10 000 år.

Pådyvlande teister är fixerade vid försöken på att kunne smyga sig in på fakta-planhalvan.

Dom KANSKE innerst inne vet, att fakta är "tunga grejor" i verklighetsbeskrivning.
Citera
2016-08-08, 05:16
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Hebréerna 1:10
Och "Du Herre lade i begynnelsen jordens grund och himlarna är dina händers verk.."

Uppenbarelseboken 22:13
Jag är Alfa och Omega, den förste och den siste, början och slutet.

Aaah, napkinism* som irrelevant argument.

* "Det som står skrivit här är sant."
Citera
2016-08-08, 05:18
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
att du dör, ja det är så.
Vad är då meningen med livet, födas, kanske dö som ofödd, ung eller gammal och vis, sen inget, ja ta du det om du vill

Bibeln har svaren på de stora frågorna, men då får man anstränga sig lite eller ta den lätta vägen och äta & dricka och dö i morgon .... svart .....

Jag tar gärna upp en detaljerat diskussion om bibelns sanning med dig på tråden "Är bibeln sann".
Citera
2016-08-08, 05:20
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Klart du inte förstod det, det var bibelns svar och den har du inte läst.

Japp, men "argument from ignorance" är endast sånt som intellektuellt handikappade opererar med.

Du har din egen bevisbörda.
Citera
2016-08-08, 05:21
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Hur vet du att det är skit om du inte läst, då ska du ju inte ens ha en åsikt.

Ta nu din egen bevisbörda.
Citera
2016-08-08, 06:40
Medlem
MrWalldemars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clovius
Jag önskar dig lycka till.
Du kommer troligen tyvärr inte att få något vettigt svar. Kanske ett par copypasta till.

För vissa personer som klagar på andras bristande studie av gamla böcker, kan det vara av intresse att ta en titt på 1 Petrus 3:15

"Men ni skall hålla Kristus helig som Herre i era hjärtan och alltid vara beredda att komma med ett försvar inför var och en som av er kräver ett skäl för det hopp som är i er, men ni skall göra det med mildhet och djup respekt"

Så vad har ni för ursäkt att ducka när han nu så vänligt frågat?

Så ge mig ett svar eller brinn i helvettet!
Citera
2016-08-08, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clovius
Så du har läst hela mitt inlägg, inklusive det citerade inlägget, där MrWalldemar ställer en klar och tydlig fråga?
Och du undrar vem som frågat och vad frågan är?
Är det korrekt uppfattat?
Jag kanske missuppfattade allt? Jag trodde det var en fråga i ditt "Petruscitat". Sorry, i så fall....
Citera
2016-08-08, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrWalldemar
Det förklarar ingenting för mig....

Jag tror inte på gud, men du gör antagligen det.
Kan inte du va så snäll att försöka övertyga mig en icke troende om att gud finns?

Läs detta och sedan kan vi prata-

https://www.jw.org/sv/publikationer/b%C3%B6cker/vad-l%C3%A4r-bibeln/

Inget kan övertyga dig om du inte älskar livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in