2016-08-08, 10:38
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
"Varför är det kollektiva försvarsspelet mycket bättre nu?
– Vi spelar en mycket mer försiktig fotboll. Den fotboll vi spelade tidigare var framtidens fotboll. Hammarby ska vara tacksamma att de har fått chansen att ta del av den, sen har det inte räckt till hela vägen."

Är Nanne seriös när han säger detta? Har det brunnit helt i proppskåpet?

Var tacksamma alla hammarbyare, ni har fått känna på den briljanta framtidens fotboll i första halvan av säsongen!

Han tror väldigt mycket om sig själv, den gubben.

Man kan spela "framtidens fotboll" hur mycket man vill men när truppen inte har kvalité nog så räcker inte det.

Undrar om han förstår att guldet i Kalmar var för att han hade en fantastisk trupp. Inte för att han var något taktiskt geni.
Citera
2016-08-08, 10:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Jävla tjat om den straffen. Bengtsson är solklar etta på bollen och AIKaren böjer ner huvudet. Hade varit en hård straff att ge. Speciellt då MFF blev nekade en MINST lika tydlig straff när Tjock-Nisse klumpigt stabbade ner Eikrem i första. Att tjata om att just den uteblivna straffen för Aik kostade matchen är tydlig förlorarmentalitet.

Nej det är snarare ett tydligt mönster mot MFF. Fjärde säsongen i rad så blir vi bortdömda mot er och är det inte straffar som vi inte får så är det löjligt tydliga offsidemål på stopptid som godkänns, regelrätta mål som blir felaktigt bortdömda i slutet på matcherna o.s.v. Klart som fan det är irriterande.
Citera
2016-08-08, 11:07
Medlem
mark.corrigans avatar
Citat:
Jävla tjat om den straffen. Bengtsson är solklar etta på bollen och AIKaren böjer ner huvudet. Hade varit en hård straff att ge. Speciellt då MFF blev nekade en MINST lika tydlig straff när Tjock-Nisse klumpigt stabbade ner Eikrem i första. Att tjata om att just den uteblivna straffen för Aik kostade matchen är tydlig förlorarmentalitet.

Du menar när Eikrem kastar sig in i Nisse? Skärp dig. Bengtsson använder en otroligt hög spark och rånar Väisänen på en klar målchans. Solklar straff. Sen är det väl klart att den blir diskuterad när den sker i slutskedet av matchen vid ställning 1-0, och Malmö kan avgöra matchen som en direkt följd av Bengtssons regelbrott.
Citera
2016-08-08, 11:15
Medlem
mishimas avatar
Vad highlightsklippet feån MFF-AIK suger. Jag hade gärna sett repris på Eikrems straffsituation som ni diskuterar och sedan saknas flera målchanser för båda lagen. Hade gärna sett några fler av Wiland grymma räddningar.
Citera
2016-08-08, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Pelle är en sanslöst mycket bättre tränare än Nanne.

Säger en hel del om den sistnämnda idioten.

Vad pratat du om? Ni snittar 3p/match sedan ni skrotade manualen! Hade ni startat säsongen utan manualen hade ni alltså varit överlägsna serieledare nu!
Nanne är ett geni som tycker allsvenskan är en för enkel liga att vinna så han spelar med handikapp typ halva säsongen.
Citera
2016-08-08, 11:16
Medlem
skrudiss avatar
Måstematch idag för DIF och Göteborg. Lämpligt nog bytte Djurgården tränare inför matchen och jag hoppas att effekten som ofta infinner sig, gör så även ikväll. Bra timing således.

Förlust denna omgång och kommande, mot Elfsborg (vilket närmast är givet poängtapp) och det kan se ruskigt tufft ut. Gäller att börja plocka in nu.
Citera
2016-08-08, 11:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mark.corrigan
Du menar när Eikrem kastar sig in i Nisse? Skärp dig. Bengtsson använder en otroligt hög spark och rånar Väisänen på en klar målchans. Solklar straff. Sen är det väl klart att den blir diskuterad när den sker i slutskedet av matchen vid ställning 1-0, och Malmö kan avgöra matchen som en direkt följd av Bengtssons regelbrott.

Det jämnar ut sig i längden o h straffen var knappast klockren. I CL eller Premier League hade inga supportrar (utom möjligen några förvirrade svenskar) tjatat om straf för en loknande förteelse. Att gnälla på domaren i enskilda situationer när man förlorat mot ett bättre lag är bara losermentalitet. Men fortsätt med det om det känns bättre.
Citera
2016-08-08, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Samtidigt är förbundets lag hack i häl på fem straffar. Förutom att det är sen 2013 och ni fått sex straffar på fem matcher under en halv säsong.
Är väl inte vårt fel att motståndarna ska envisas med att kapa oss i straffområdet.
Citera
2016-08-08, 12:07
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Det jämnar ut sig i längden o h straffen var knappast klockren. I CL eller Premier League hade inga supportrar (utom möjligen några förvirrade svenskar) tjatat om straf för en loknande förteelse. Att gnälla på domaren i enskilda situationer när man förlorat mot ett bättre lag är bara losermentalitet. Men fortsätt med det om det känns bättre.
Ett uttryck man alltid hör men har du något som helst belägg för det? Finns det nån statistik tillgänglig?

Ja det är losermentalitet att gnälla för att man blivit berövad på en solklar straff i slutminuten, med annan mentalitet hade man självklart skakat av sig händelsen på två sekunder och bara konstaterat att domaren gör så gott han kan.

Solklar etta på bollen: http://imgur.com/a/9FrNt ?
Sauli skulle alltså ha ett fint nickläge om inte Bengtsson är uppe i huvudhöjd med foten, sedan blir resultatet en spark i ansiktet. Att ens jämföra det med en stupande Eikrem som springer in i Nisse och hävda att den är MINST lika tydlig.. Ja man börjar undra hur vissa tänker.
Citera
2016-08-08, 12:10
Medlem
knullklassons avatar
Mitt Peking spelade tydligen derby igår. Märkligt, jag kände mig ganska säker på att det var Örebro man mötte
IFK övertygade i derbyvinsten
Citera
2016-08-08, 12:14
Medlem
Jeff.Becks avatar
Min erfarenhet är att mff supportrarna är de som gnäller mest i efterhand över eventuella domarmissar, överlägset mest till och med.

Att aikarna är upprörda är förklarligt, straffen är solklar.
Citera
2016-08-08, 12:21
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Mitt Peking spelade tydligen derby igår. Märkligt, jag kände mig ganska säker på att det var Örebro man mötte
IFK övertygade i derbyvinsten
Ni brukade väl lira Östgötaderbyn mot Åtvid? Nu när dom är ute ur bilden vore det innerligt tråkigt om inte Peking hade nå derbyn så Örebro får duga, i alla fall enligt journalisten Andreas Åberg. Vad kallar man ens detta derby? Ajdarevicderby?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in