2016-08-08, 09:07
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
Du missförstår mig, kanske uttryckte jag mig otydligt. Jag anser att välfärd ska vara reserverat för inhemska medborgare som är sjukliga eller råkar ut för något som på ett eller annat sätt gör att de inte längre kan bidra till samhället. Men som det är nu, lever väldigt många på bidrag utan att göra speciellt mycket i gengäld. Ta alla välfärdsmigranter t.ex. Nu vill jag inte ens att de ska vara här överhuvudtaget, men om de tvunget ska vara här, så varför inte låta dom renovera offentliga vägar, vara med på kommunala byggen, skövla skog, hantera sopor, jobba på bondgårdar, städa osv osv? Dom kan gå på SFI under tiden. Nej, istället ska man ge dom saker och förmåner, ge ge ge, och det enda dom gör är att sitta på komvux. Usch! Slappheten är motbjudande! Välfärdspolitiken är grovt överutnyttjad!

Ja, jag håller med. Jag tycker att friska och arbetsföra människor skall bidra i samhället med det dom kan. Det absolut mest ekonomiska vore att betala ut en grundlön till asylsökanden i utbyte mot att de jobbar med sånt som ingen svensk vill göra /får göra.

Sen förlorar vi ju ganska mycket pengar på en elit som smiter undan med skatter och kapital. Jag minns inte summorna nu, men de är enorma.
Citera
2016-08-08, 09:12
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Du behövet föda sisår 16384 barn till för att det ska bli ordning på detta landet men bra jobbat! föd gärna fler om möjligt. Tack för länken förresten, kul med klarsynta kvinnor.

Kvinnlig intelligens är en evolutionär biorodukt från manlig intelligens. Kvinnlig ointelligens blir ett problem när man får för sig att ge kvinnor förmycket makt. Vi kan konstatera följande
-allmän rösträtt för kvinnor är skit.
-allmän rösträtt för män är skit då de snabbt kommer ge kvinnorna rösträtt.
-lösningen är att bara ge eliten rösträtt.

En lösning är att låta alla som vill rösta göra ett test för spatial intelligens(männen har störst övertag där) och låta de som får bäst på testet(mindre än 0.1% av befolkningen) rösta, tiden avgör vid lina poäng. Fördelen med iq-test är att det är objektivt och att man slipper att korkade kvinnor röstar på de sämsta partierna/kandidaterna.

Helst av allt ser jag ett samhälle med manliga lokala ledare som har tagit makten via våld, dessa lär inte mesa sig och börja toffla för den kvinnliga halvan av befolkningen och töntarna(fega män).

Babianen är knappast en kvinna. Det är en snubbe!
Citera
2016-08-08, 10:32
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
2) Det är naturligtvis en man som skrivit detta i syfte att nedvärdera kvinnor. Precis som du gör här på FB.

Nej det är skrivet av en kvinna. För att det står saker som bara kvinnor skulle ta upp.

Citat:
Alla vet att du är en kille som skriver inläggen och har din frus bilder som profil. Du kan köra med dina "bevis" genom att säga åt din fru att posera inför webcam hur många gånger som helst och be henne skriva dina inlägg efter dina manuskript i ordbehandlingsprogrammet. Men mig kan du inte lura. För några månader sedan försa du dig i ett inlägg så att mina misstankar bekräftades.

1) Okay. Här är en video där jag förklarar varför kvinnor inte ska få rösta, https://sendvid.com/vqobi974

2) Jag kan vinkla kameran så att det syns att jag inte skriver efter något manuskript?

Citat:
3) Realistisk? Lol! Du är verkligen störd med ditt ofantliga kvinnohat. Kvinnor är lika kompetenta som män. Here you go. "Bättre utbildning, mer erfarenhet och högre produktivitet. Ändå har kvinnor sämre betalt än män.". Lol yeah, bro!

Men kvinnor jobbar inte ens med ingenjörs-arbete. De kopierar papper och fikar, kanske skriver en rapport då och då. Så om produktiviteten räknas i hur mycket papper man kopierar och antalet fika pauser då vinner kvinnor med flera 100%.

Citat:
4) Om du tittar på kvinnor är det naturligt att det finns 1 ledare (typ en drottning) och alla andra kvinnor plus män gör som hon säger därför får både män och kvinnor saker gjorda.

Kan du ge några exempel på det?

Citat:
5) Men om du tittar på män finns det ingen manlig ledare och alla män gör som han säger. Män sitter bara och pratar strunt med varandra och får ingenting gjort. Precis som jag sa om de sydländska männen som bara fikar, kedjeröker och tjafsar med varandra. Många män ägnar sig åt att porrsurfa eller spela nätpoker på arbetstid.

Jo överallt där män samlas tenderar det att finnas en ledare som bestämmer. Det finns en lag-kapten i fotbollslag, en jaktledare i jaktlag, och så vidare. Det finns ingen fika-ledare när kvinnor samlas för att fika.

Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Du hänvisar till en misogyn blogg som fakta? Du ÄR dum i huvudet.

Svara på argumenten.

Citat:
Ursprungligen postat av udon
Babianen är knappast en kvinna. Det är en snubbe!

Jag är villig att träffa folk härifrån IRL?
Citera
2016-08-08, 10:53
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Klaga isåfall inte på långa väntetider, omotiverad oengagerad personal, dålig mat till de äldre etc.
Det är ingen som klagar. Kvinnor skulle klaga mindre om de fick mindre löner, och indragen rösträtt. Nu är kvinnor bara bortskämda, feta och lata och tar mäns pengar och lägger sig i mäns beslut. Kvinnor behöver hårdare regler
Citera
2016-08-08, 11:03
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Det är ingen som klagar. Kvinnor skulle klaga mindre om de fick mindre löner, och indragen rösträtt. Nu är kvinnor bara bortskämda, feta och lata och tar mäns pengar och lägger sig i mäns beslut. Kvinnor behöver hårdare regler

Jag måste bara fråga; Är du Saudi-arab?
Citera
2016-08-08, 11:08
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle

1) Ja exakt ser du några feminister i Afrika och Mellanöstern? Nej för att kvinnor i där vet sin plats. Om män daltar med kvinnor då blir de uppstudsiga.

2) Till exempel en kvinna i Afrika blir glad och nöjd om hon typ får mat för dagen. En kvinna i Mellanöstern blir glad och nöjd om hon inte får stryk. Men i Sverige ska kvinnor ha och ha och fortsätter att klaga.

3) Om kvinnor i Sverige blev behandlade som kvinnor i Afrika och Mellanöstern skulle det bli sluta på klagandet väldigt fort.
Citera
2016-08-08, 13:07
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Fast inte bara den typen av jobb. Skattesubventionerad barnomsorg är ett annat exempel där arbeten främst för kvinnor skapats på konstgjord väg av staten. En gammal såssemarxistisk idé för att förgöra kärnfamiljen.
Barnomsorg är ju ganska bra. Hur gör tex ensamstående föräldar annars?
Citera
2016-08-08, 13:16
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Ja exakt ser du några feminister i Afrika och Mellanöstern? Nej för att kvinnor i där vet sin plats. Om män daltar med kvinnor då blir de uppstudsiga.

2) Till exempel en kvinna i Afrika blir glad och nöjd om hon typ får mat för dagen. En kvinna i Mellanöstern blir glad och nöjd om hon inte får stryk. Men i Sverige ska kvinnor ha och ha och fortsätter att klaga.

3) Om kvinnor i Sverige blev behandlade som kvinnor i Afrika och Mellanöstern skulle det bli sluta på klagandet väldigt fort.
Är du helt omedveten om att både män och kvinnor demonstrerar och protesterar emot hur kvinnor behandlas i MÖ? Iranska män tog på sig slöja i protest mot att kvinnor tvingas bära det tex. Kvinnliga journalister som ifrågasätter Islam blir mordhotade men fortsätter ämdå sin kamp.
Om du föredrar livet i ett muslimskt land kan du väl flytta dit?
Det förs en feministisk kamp i både afrika och MÖ och de lever fan så mycket farligare där för sin kamp än vad svenska feminister gör.

F.ö. är du motsägelsefull precis som vanligt. Du tycker att kvinnor ska "veta sin plats som i afrika och mö", samtidigt tycker du att kvinnor ska ställa upp på porr, fnaska etc. Du vet att det ses som synder i MÖ och de religiösa delarna av afrika va? Du tycker att våldtäkt är en världslig sak..vet du hur de behandlar våldtäktsmän i afrika tex? De lynchas av rasande folkhopar. Mao är de inte särskilt populära trors att "de vet hur man ska behandla och trycka ned kvinnor" och "våldtäkt är mycket vanligt i den regionen". Du är så inihelvete blåst.
Citera
2016-08-08, 13:20
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Nej det är skrivet av en kvinna. För att det står saker som bara kvinnor skulle ta upp.

1) Okay. Här är en video där jag förklarar varför kvinnor inte ska få rösta, https://sendvid.com/vqobi974

2) Jag kan vinkla kameran så att det syns att jag inte skriver efter något manuskript?

Men kvinnor jobbar inte ens med ingenjörs-arbete. De kopierar papper och fikar, kanske skriver en rapport då och då. Så om produktiviteten räknas i hur mycket papper man kopierar och antalet fika pauser då vinner kvinnor med flera 100%.

Kan du ge några exempel på det?

Jo överallt där män samlas tenderar det att finnas en ledare som bestämmer. Det finns en lag-kapten i fotbollslag, en jaktledare i jaktlag, och så vidare. Det finns ingen fika-ledare när kvinnor samlas för att fika.

Svara på argumenten.

Jag är villig att träffa folk härifrån IRL?
Det är inga argument, bara dumheter.
Ska du gå ut i din burqa? Har du den fete maken med dig då som skydd för kvinnor ska ju inte vistas ute bland män för då inbjuder de till våldtäkt? Allt enligt vad du själv tidigare skrivit.
Citera
2016-08-08, 13:58
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Är du helt omedveten om att både män och kvinnor demonstrerar och protesterar emot hur kvinnor behandlas i MÖ? Iranska män tog på sig slöja i protest mot att kvinnor tvingas bära det tex. Kvinnliga journalister som ifrågasätter Islam blir mordhotade men fortsätter ämdå sin kamp.
Om du föredrar livet i ett muslimskt land kan du väl flytta dit?
Det förs en feministisk kamp i både afrika och MÖ och de lever fan så mycket farligare där för sin kamp än vad svenska feminister gör.

F.ö. är du motsägelsefull precis som vanligt. Du tycker att kvinnor ska "veta sin plats som i afrika och mö", samtidigt tycker du att kvinnor ska ställa upp på porr, fnaska etc. Du vet att det ses som synder i MÖ och de religiösa delarna av afrika va? Du tycker att våldtäkt är en världslig sak..vet du hur de behandlar våldtäktsmän i afrika tex? De lynchas av rasande folkhopar. Mao är de inte särskilt populära trors att "de vet hur man ska behandla och trycka ned kvinnor" och "våldtäkt är mycket vanligt i den regionen". Du är så inihelvete blåst.

1) Men generellt håller kvinnor på med feminism i Afrika och Mellanöstern? Nej just det. För män daltar inte med kvinnor på samma sätt som här (de daltar fortfarande men det är inte lika illa) och därför bråkar inte kvinnor för att de vet att det inte kommer att fungera.

2) Till exempel om kvinnor skulle demonstrera mot våldtäkt i MENA då skulle de bli våldtagna på demonstrationen så kvinnor gör inte det (förutom en liten grupp som vill bli utsatta).

3) Man kan ta de bra delarna från MENA (ingen rösträtt, piskning, stening, med mera) och behålla de bra delarna med Västvärlden (porr, prostitution, att kvinnor kan jobba och försörja män).

Citat:
Det är inga argument, bara dumheter.
Ska du gå ut i din burqa? Har du den fete maken med dig då som skydd för kvinnor ska ju inte vistas ute bland män för då inbjuder de till våldtäkt? Allt enligt vad du själv tidigare skrivit.

1) Du (ni) vet att jag har rätt. Kvinnor som grupp är mycket mindre intelligenta än män som grupp.

2) Om man har burqa behöver man ingen man det är poängen, https://vimeo.com/150523971
Citera
2016-08-08, 14:03
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
1) Men generellt håller kvinnor på med feminism i Afrika och Mellanöstern? Nej just det. För män daltar inte med kvinnor på samma sätt som här (de daltar fortfarande men det är inte lika illa) och därför bråkar inte kvinnor för att de vet att det inte kommer att fungera.

2) Till exempel om kvinnor skulle demonstrera mot våldtäkt i MENA då skulle de bli våldtagna på demonstrationen så kvinnor gör inte det (förutom en liten grupp som vill bli utsatta).

3) Man kan ta de bra delarna från MENA (ingen rösträtt, piskning, stening, med mera) och behålla de bra delarna med Västvärlden (porr, prostitution, att kvinnor kan jobba och försörja män).

1) Du (ni) vet att jag har rätt. Kvinnor som grupp är mycket mindre intelligenta än män som grupp.

2) Om man har burqa behöver man ingen man det är poängen, https://vimeo.com/150523971
http://www.google.se/search?q=demonstrations+against+rape+in+middle+eas t&prmd=inv&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjI huea47HOAhULWCwKHUn2AHYQ_AUIBygB&biw=800&bih=500
Även kvinnor täckta från topp till tå blir våldtagna. Liksom barn, män, gamla kärringar, djur, lik osv.

Så mellanösterkultur med stening, kvinnomisshandel etc är bra och bör kombineras med porr, prostitution osv. Du vet vad rättrogna muslimer säger om prostitution och porr va?
Du är både dum och larvig.
Senast redigerad av Cineasten 2016-08-08 kl. 14:07.
Citera
2016-08-08, 14:24
Medlem
Babianens avatar
Citat:
http://www.google.se/search?q=demonstrations+against+rape+in+middle+eas t&prmd=inv&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjI huea47HOAhULWCwKHUn2AHYQ_AUIBygB&biw=800&bih=500
Även kvinnor täckta från topp till tå blir våldtagna. Liksom barn, män, gamla kärringar, djur, lik osv.

https://www.youtube.com/watch?v=X9U2G8Xq7KM

https://www.youtube.com/watch?v=6L7NYkoxRQw

Citat:
Så mellanösterkultur med stening, kvinnomisshandel etc är bra och bör kombineras med porr, prostitution osv. Du vet vad rättrogna muslimer säger om prostitution och porr va?
Du är både dum och larvig.

1) Ja exakt ingen rösträtt och sånt + sex och arbete.

2) Därför kan vi inte ha muslimsk kvinno-dyrkar kultur här. Kvinnor ska jobba och dra in pengar till sina män + ställa upp på sex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in