2016-02-12, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Ganska allvarliga anklagelser du kommer med. Jag har inte gett några sådana tvärsäkra utfästelser och jag är långsiktig med mitt Anoto-innehav som du kan se om du läser bakåt i tråden och är mest här för att diskutera aktien med likasinnade.

Jag har inget att vinna på att 250 aktier, eller nåt, byter ägare och kursen stiger 0,0001 öre nu i går genom att jag gör ett inlägg här. Däremot tycker jag det är synd när oerfarna aktieägare luras av spammare och går och säljer bort sig.

Du vet, förhoppningsvis, lika väl som jag att en nedgång på 20-30% efter en rapport mycket väl ganska fort kan svänga tillbaka, större mirakel har hänt än att marknaden förses med kompletterande information, drar nya slutsatser och trenden vänder på bara någon timma.

Det är inte många ägare/aktier som sätter kursen i ett företag som anoto.

Är du ute efter att hänga ut någon för att i egen vinning påverka kursen är det nog bättre att du rotar bland dom som för någon vecka sedan tyckte aktien var värd 2:- men nu plötsligt inte vill ta i den med tång.

Självklart har det mest varit mycket snack och lite verkstad bakåt i tiden, det säger sig ju självt, hur skulle man annars kunna köpa ett företag som Anoto för 750 miljoner?

Du skrev väl själv för inte så längesedan att du trodde på över 2 kr?
Citera
2016-02-12, 18:06
Medlem
kaakis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irrelevantname
Om du har ett isk-konto. Vilket jag förmodar att du har så blir skatten på någon hundralapp per år för din del. Omärkbara summor skulle jag gissa på.
Du kan läsa mer på https://www.avanza.se/konton/isk.html

Tack så jätte mycket för infon! Jag var inne och läste, det blir som du säger omärkbara summor.

Jag använder mig sv ISK.

Då blir det bara att fylla på anoto så mycket man kan och hoppas på det bästa.

Vem vet, kanske går aktien upp till 40-50 kr snart 😉
Citera
2016-02-12, 20:38
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Att man överhuvud taget köper ett företag som inte går med vinst kommer jag aldrig förstå.
Man spekulerar i att det kommer att gå i vinst. Förstår inte alls vad investerare i utdelningsbolag ens gör i dessa trådar?
Citera
2016-02-12, 21:07
Medlem
Lyyn-Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaaki
Tack så jätte mycket för infon! Jag var inne och läste, det blir som du säger omärkbara summor.

Jag använder mig sv ISK.

Då blir det bara att fylla på anoto så mycket man kan och hoppas på det bästa.

Vem vet, kanske går aktien upp till 40-50 kr snart 😉

Hahahaha, 40-50kr!?! Njae! jag tror nog det kommer dröja ett par tre fyra år innan vi ens ser 1.50:-
Citera
2016-02-13, 02:16
Medlem
FillilutteN2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyyn-X
Hahahaha, 40-50kr!?! Njae! jag tror nog det kommer dröja ett par tre fyra år innan vi ens ser 1.50:-

Lika fel som 40-50kr är att 1,50 kommer dröja flera år tror jag. Vi var över denna kurs utan HP. Jag skulle säga att vi är där inom inte 3, 4 år utan förbi inom 3, 4 månader.
Citera
2016-02-13, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Du skrev väl själv för inte så längesedan att du trodde på över 2 kr?

Jag tror självklart på mer än så, annars hade jag väl inte köpt en del aktier för runt 1:-.

2 spänn når vi förmodligen när nästa pm av lite dignitet har levererats och satt sig. Och då värderas anoto ändå bara till ca 2 miljarder.

Vad gör du förresten här inne? Känns ungefär som att rulla in 24m scania ekipage på en träff för ferrariägare och börja disskutera prestanda.
Senast redigerad av rotebro-conny 2016-02-13 kl. 02:59.
Citera
2016-02-13, 05:06
Medlem
alienfins avatar
Faktum är att detta kvartal kommer vi att snudda hela förra årets omsättning och visa plus.
Det utan HP som kan komma närsomhelst.
Citera
2016-02-16, 16:55
Medlem
Greateds avatar
Härligt 7,5% ökning idag och kommer förhoppningsvis snart upp i samma nivåerna som innan det stora droppet för någon dag sedan.

När tror vi att kronan nås?
Citera
2016-02-16, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greated
Härligt 7,5% ökning idag och kommer förhoppningsvis snart upp i samma nivåerna som innan det stora droppet för någon dag sedan.

När tror vi att kronan nås?

Roligt som fan. Dessutom extra kul när övrig börs står och stampar lite sedan gårdagen.

Det finns mycket pengar vid sidan om nu och visar bara övrig börs lite stabilitet så ryker nog kronan ganska så snart.

Men ska anoto själva kunna hålla emot en i övrig negativ börs krävs det att nyheter med dignitet börjar levereras.
Citera
2016-02-17, 02:41
Medlem
alienfins avatar
Samsungs nya penna ser exakt ut som Pen Generations ADP-601 Symphony http://www.samsung.com/se/b2b4/img/solution/magic_iwb/con3_img02.jpg

Symphony
http://i.ebayimg.com/images/g/3ZoAAOxyUgtTM9Fm/s-l1600.jpg

Trevliga fynd från Placera. Anotos satsning går på samma spår som Samsung http://www.samsung.com/se/business/solutions-services/smart-signage-solutions/smart-signage-solutions/magiciwb-3-0 och kan mkt väl vara ny OEM. Vart gick Anoto ordern till Korea.. Kan det vara så.?
Vi har redan en stabil kundkrets att luta mot som kommer att lyfta kursen så småningom men Stein sa att vi kommer att kapitalisera 18 års utvecklingskostnader snart så nu är inget omöjligt om vi får Samsung också.
Citera
2016-02-17, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Jag tror självklart på mer än så, annars hade jag väl inte köpt en del aktier för runt 1:-.

2 spänn når vi förmodligen när nästa pm av lite dignitet har levererats och satt sig. Och då värderas anoto ändå bara till ca 2 miljarder.

Vad gör du förresten här inne? Känns ungefär som att rulla in 24m scania ekipage på en träff för ferrariägare och börja disskutera prestanda.
Ja iofs passar min Ferrari illa i detta rum men förutom det så skriver väl jag vart jag vill, eller är du ny moderator med diktaturtendenser?
Alla ni "investerare" tål ju inte att era "investeringar" får kritik
Citera
2016-02-17, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Långsiktighet på ett par år innan vi säljer glömde jag säga.
Detta skrevs mars 2014, sälja nästa månad då eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in