2016-08-07, 01:38
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Nej dagens kvinnor leker affär tills det är dags att få barn och bli försörjda av mannen runt 30 strecket.

2) Om kvinnor tjänar sina egna pengar varför är det få kvinnor som skaffar trophy husbands?

3) Det är mer att kvinnor har inget intresse av att förvalta pengar.

4) De kvinnorna är som sagt extrema undantag (och en stor del handlar om PK där). Det normala är att kvinnan ärver pengarna av sin far eller sin man (om mannen dör).

Det är ännu mer anledning för kvinnor att vårda sina anhöriga hemma eller hur?

Nej kvinnor är oftast inkompetenta och fittiga. Män är sakliga och kunniga.

Så om vi jämför att operera folk med att skriva ut antibiotika till förkylda barn eller dalta med folk som hotar att ta livet av sig? Då är det uppenbart att kvinnliga läkare är arbetsskygga.

Ja exakt vanliga kvinnor är på samma nivå av att hantera pengar som manliga missbrukare.
1) Nej, dagens kvinnor utbildar sig för att skaffa sig ett bra jobb med hyfsad lön. De vill vara ekonomiskt oberoende så att de kan ta ut skilsmässa och sparka ut sina värdelösa, lata och kukiga män.

2) Kvinnor som är högutbildade och har bra inkomst brukar gifta sig med män från sina egna umgängeskretsar. Exempelvis en kvinnlig advokat som gifter sig med en manlig tandläkare.

3) Kvinnor har lika mycket intresse som män att förvalta sina egna pengar. Allt fler par har "separat ekonomi" som innebär att båda makarna var och en för sig förvaltar sin egen inkomst.

4) De kvinnorna är som sagt inga extrema undantag (och en stor del handlar inte om PK där). Visserligen är det fortfarande vanligt att kvinnan ärver pengarna av sin far eller sin man (om mannen dör). Det händer också att kvinnor ärver sina mödrars förmögenheter. Det är även vanligt att mannen får ärva sin far, sin mor eller sin fru.

Ett exempel på en kvinna som ärvt sin fars förmögenhet är Cristina Stenbeck, som under de senaste tio åren har omvandlat sin fars Jans medie- och telekomföretag till ett av Europas viktigaste tech-imperium. Så hon förvaltar sin fars arv på ett högst föredömligt sätt. Eller är hon en värdelös, fittig och lat sekreterare som leker affär? De här "extrema undantagen då?

Hur många gånger ska jag banka in i din korkskalle att skröpliga åldringar med svåra åldersrelaterade sjukdomar (demens, stroke, lunginflammation, diabetes, benskörhet, hjärtsvikt, njursvikt m m) ska vårdas av kompetent vårdpersonal? Det finns äldre människor som inte vill bli omhändertagna av sina barn. Många är ensamma och saknar anhöriga.

I Sverige skriver man inte ut antibiotika till förkylda människor. Förkylningar orsakas av virus, inte av bakterier. I ditt land är det mycket vanligt med överförskrivning av antibiotika. Det är därför ryska sjukhus har stora problem med resistenta bakterier.

Är kvinnliga läkare som jobbar inom pediatrik, gynekologi och geriatrik och andra specialiteter också arbetsskygga? Sysslar de bara med lättsamt daltande med cancersjuka småbarn, gravida kvinnor och åldringar?

Nej, män är oftast inkompetenta och kukiga. Kvinnor är sakliga och kunniga. Vanliga män är på samma nivå av att hantera pengar som kvinnliga missbrukare.

Kvinnor är bättre på att förvalta pengar än män, annars hade man inte anställt Janet Yellen till ordförandeposten på USA:s centralbank Federal Reserve System. Min mor var fenomenal på att förvalta familjens tillgångar.
Citera
2016-08-07, 01:48
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oantastlig
Det verkade som att du duckade frågan gällande vad svarta tänker om homosexuella eftersom de är både är väldigt religiösa och konservativa.

Jag svarar. Du:

Men ja, jag förstår att du inte hade något att tillägga efter det svaret.
Det var ingen fråga du ställde, utan du skrev faktiskt: "Jag vet inte riktigt men förmodligen samma som svarta i USA som är väldigt konservativa och tenderar att ogilla homosexuella.". Det var ditt svar på min fråga "Vad anser konservativa högermuppar själva om homosexualitet?". Det var ett ohederligt utspel från din sida för att slippa svara på min fråga. Men det spelar ingen roll, för jag vet ändå var du står politiskt och vilka åsikter du har.

Många socialt konservativa är religiösa också. Deras medel-IQ är lägre än hos personer med mer tolerant inställning. Men hursomhelst så är konservativa religiösa värderingar på nedgång i USA.

Jag ville bara ha ett kortfattat svar på frågan om varför du är så angelägen om att sexköpslagen ska avskaffas. Inte en lång harang med hundra länkar. Det är ju bara någon procent av de svenska männen som köper sex varje år. 90 % gör det aldrig. De flesta av sexköparna är vanliga gifta/sammanboende män, många är familjefäder. Det är alltså inte ensamma män som ofrivilligt lever i celibat.

Förvisso har jag full förståelse för din personliga angelägenhet att kunna köpa en kvinnas kropp på laglig väg. Men ditt och andra sexköpsvurmares dilemma är att 70-90 % av ”frivilligt” prostituerade har utsatts för övergrepp, våld eller försummelse som barn. Den stora majoriteten börjar prostituera sig innan de är 18 år gamla, alltså som barn.

Det kan vara mycket svårt för en sexköpare att avgöra huruvida den unga kvinnan han köper sex av är en "frivilligt" arbetande prostituerad eller en tonårig flicka från Östeuropa som tvingats in i prostitution av traffickers.

Jag har mycket att tillägga angående sexköpslagen. Med minst tio länkar till dokument från sajter med stark evidens som talar emot avkriminalisering. Men jag vill inte ta upp dem i den här tråden för de är helt OFF-TOPIC.
Citera
2016-08-07, 02:00
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Nej, vänstermänniskor tenderar att ha socialliberala åsikter men inte marknadsliberala åsikter. Det är en av förklaringarna till att republikanerna verkar ha högre snittintelligens trots att en stor del av dem är konservativa.

Fast: Republicans tend to be older, well-educated and male, which are characteristics associated with political and economic knowledge. Still, even when these factors are held constant, Republicans do somewhat better than Democrats on the knowledge quiz. Nytt försök.

Kul, hon har nämligen erkänt att republikaner har högre snittintelligens jämfört med demokrater (mätt med verbal iq). Jag fick nämligen intrycket av ditt första citat att du inte ansåg detta.

Märkligt definition av överkörd med tanke på att vi kommit fram till att amerikanska högerväljare (Republikaner) har högre snittintelligens mätt med verbal iq (se ovan), de har högre snittinkomst och är mer politiskt och ekonomiskt insatta än vänsterväljare (demokrater). I Sverige har män som röstar höger högre snittintelligens än de som röstar vänster.
Ge dig nu och sluta dribbla bort de fakta som jag lagt fram. Läs allt vad som står i mitt inlägg (FB) Argument MOT kvinnors rösträtt. För absolut sista gången: det är vetenskapligt bevisat att socialt konservativa har lägre kognitiv förmåga (lägre IQ) än de som är mer liberala och har mer vänsterorienterade åsikter. Det är betydligt större andel stockkonservativa bland Republikanerna. Detta parti har sitt största stöd hos vita, lågutbildade, kristna och äldre (den tysta generationen, födda 1928-1945). Demokraternas anhängare dominerar bland unga (millenniumgenerationen, födda 1980-), välutbildade, svarta, hispanics och asiater.

Det är bara en enda studie (Carl Noah) som kommit fram till att amerikanska högerväljare (Republikaner) skulle ha högre snittintelligens mätt med verbal iq. Med ynka 2 poäng mer än Demokraterna. Merapi hade invändningar mot ordtestet (endast 10 ord).

Verbal intelligens handlar om att ha språkkänsla mot både modersmål och främmande språk, använda passande ord och kunna urskilja ordens olika betydelser. Denna typ av intelligens brukar vara högt utvecklad hos översättare, jurister, språklärare, poeter och författare. Exempel på uppgifter som mäter den verbala intelligensen: eliminera orden som inte hör till de andra eller att lägga till ordet olika delar så att det slutliga ordet får en mening.

Verbal intelligens är inte liktydigt med IQ. Det som mäts i IQ-tester är en persons numeriska, rumsliga, grafiska och logiska förmåga.

Partitillhörighet har inte så mycket att göra med en persons innersta åsikter. T ex moderatväljare kan vara liberalare och hysa mer vänsteråsikter än sosseväljare. Många av de mest konservativa och mest intoleranta moderatväljarna och sosseväljarna har gått över till SD vars partiideologi attraherar dem mest i fråga om bl a invandringen och familjepolitiken.

Det enda högerparti som finns i riksdagen är SD (nationalistiskt, socialt konservativt, högerpopulistiskt). M är mindre höger nu än tidigare (med liberalism, marknadsliberalism, liberalkonservatism i sin ideologi). Både män och kvinnor som sympatiserar med eller röstar på något av "sjuklövern" inklusive Moderaterna är generellt mer intelligenta än de som stödjer Sverigedemokraterna. Ska vi enas om detta faktum?

Vi vet att det är en större andel universitetsutbildade med postgraduate som sympatiserar med eller röstar på Demokraterna än Republikanerna. Titta här. Andelen lär vara större nu under det nuvarande presidentvalet.

Nu är högerpopulisten Donald Trump Republikanernas presidentkandidat. Med sitt stockkonservativa budskap lockar han främst vita och lågutbildade män. Då kommer Republikanernas medel-IQ att falla brant ner. De mest intelligenta Republikanerna (framför allt socialt liberala), som inte uppskattar Trumps idiotiska utspel, sexistiska och rasistiska kommentarer, kommer säkerligen att lägga sin röst på Hillary. Då ökar Demokraternas medel-IQ.

Ridå!

End of Discussion
Citera
2016-08-07, 02:17
Medlem
lupacs avatar
Citat:
1) Jag lever bara i verkligheten.

2) Jag försöker att inte vara som andra kvinnor jag försöker att vara mer som en man.
1) Vilken verklighet? Du lever ju i en fantasivärld.

2) Jo, jag ser det. Både snagg och tanig pojkkropp.
Citera
2016-08-07, 02:29
Medlem
thewellovedones avatar
Det är ytterst Ologiskt att kvinnor skulle vara så värdelösa som babianen och HANS gelikar påstår! Varför skulle naturen och biologin låta femtio procent av homo sapiens vara en belastning för mänskligheten? Att påstå det är i princip detsamma som att säga att naturen och biologin är dåligt konstruerade. Ena könet av en art kan aldrig vara en belastning i naturens värld.
Senast redigerad av thewellovedone 2016-08-07 kl. 02:35.
Citera
2016-08-07, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
...

Åh, låt mig då ställa motsvarande fråga till dig "Vad anser konservativa vänstermuppar själva om homosexualitet?"

Citat:
Jag vet ändå var du står politiskt och vilka åsikter du har.
Ja, jag är klassiskt liberal. Jag tror således på en liten stat och att människor själva skall få välja hur de vill leva sina liv i så hög utsträckning som möjligt. Jag är ateist, drogliberal, sexualliberal (mer än du som är emot prostitution), jag är för yttrandefrihet på riktigt, akademisk frihet på riktigt och jag är för en stark äganderätt, frihandel, öppna gränser (utan tillgång till välfärd) etc.

Citat:
Jag ville bara ha ett kortfattat svar på frågan om varför du är så angelägen om att sexköpslagen ska avskaffas... Det är ju bara någon procent av de svenska männen som köper sex varje år.
Det är för de prostituerade skull, de som väljer att sälja sex, oavsett orsak, skall ha så säkra arbetsförhållanden som möjligt.

Nästan alla stora människorättsorganisationer är på min sida i frågan men visst, låt mig se vilka hittepåstudier du hänvisar till i den här tråden.
Citera
2016-08-07, 03:17
Medlem
Citat:

Det är fortfarande ingen som förnekar att socialkonservativa tenderar att ha lägre intelligens. Vem påstår något annat?

Ja, vi har bara en studie på en representativt urval av den amerikanska befolkningen och den stöder min ståndpunkt. Jag har också skrivit att skillnaden är så liten att det saknar alla praktiskt betydelse. Den visar dock att högerväljare (republikaner) har högre snittintelligens. Jag hade rätt, ni två fel. Aldrig funderat på varför det alltid är så? Gällande intelligens, läs innantill "The development of vocabulary depends crucially on fluid intelligence and therefore can be seen as a proxy for general intelligence". Ingen påstår att det är ett utmärkt mått, bara att det är ett proxy som räcker för det vi diskuterar. Vi har dock ett utmärkt intelligenstest för Svenska män och där har de som röstar höger högre snittintelligens (vilken chock...).

Du kan inte hitta på en egen skala med höger och vänster. SD är förövrigt ett mittenparti men helt ovidkommande för diskussionen. Det är möjligt SD har lägre intelligens men har du någon forskning som stöder det påståendet?

Vi vet dock att de utbildningar som tenderar att vara vänster är de som har lägst IQ bland universitetsutbildningar. Se ex. här. Sedan spelar detta inte heller någon roll, vi vet redan att högerväljare i Sverige har högre snittintelligens än vänsterväljare och vi vet att samma sak gäller i USA.

Gillar att du fortfarande inte lärt dig hur och när man använder ridå = )
Senast redigerad av Oantastlig 2016-08-07 kl. 03:20.
Citera
2016-08-07, 03:53
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
1) Jag lever bara i verkligheten.

2) Jag försöker att inte vara som andra kvinnor jag försöker att vara mer som en man.
Varför byter du inte kön och börjar leva som bög? Då får du ju det bästa av vad livet har att erbjuda?
Citera
2016-08-07, 08:51
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ändå spred de smarta kvinnorna sina gener vidare och fick intelligenta söner. Döttrar också i de fall även männen var intelligenta. Om det inte funnes kvinnor med skarpa hjärnor skulle männen vara nästan utvecklingsstörda. Det är en evolutionär fördel med högintelligenta kvinnor. Man ärver de gener som ger evolutionära fördelar. Just lol.

1) Men alla kvinnor sprider sina gener vidare om de vill. Intelligens ger ingen (eller mycket liten) evolutionär fördel för kvinnor. Däremot är intelligens ärftligt i hög grad.

2) Man ärver de gener som ger en evolutionär fördel det har ingenting med kön i sig att göra. Trivers–Willard hypothesis

Citat:
Evolutionen har gjort att kvinnans medel-IQ ökat snabbare än männens de senaste hundra åren.

Lol nej det är IQ testen som har blivit mer anpassade för att ge det politiskt korrekta resultatet.

Citat:
Kan män föda barn bättre än kvinnor? Om männen skulle stanna hemma och sköta all marktjänst kommer kvinnorna att få mer tid över till utbildning, förvärvsarbete, entreprenörskap och förmögenhetsbyggen.

1) Att föda barn är i princip det enda som kvinnor kan göra som män inte kan.

2) Sure men det har aldrig funnits ett sånt samhälle. Konstigt eller hur?

Citat:
1) Du är helt blåst när du kommer med barocka påståenden att kvinnor på kvalificerade jobb inte producerar något. Kan du ge mig ett exempel från verkligheten? Bara från Sverige eller övriga västerländska länder. Inte från ett fattigt östeuropeiskt land med hög arbetslöshet.

2) Så du anser att alla kvinnliga chefer är lata, värdelösa, fittiga och utvecklingsstörda sekreterare? Men då är ju din mamma det också, hon leker affär och låtsas vara VD. Just lol. Moar.

1) Sure here you go, https://en.wikipedia.org/wiki/Theranos kvinna startar företag, får en massa pengar för att det är PK, crashes and burns när allt visar sig vara bullshit.

2) Min mamma kompenserar för att hon är kvinna genom att jobba hårdare därför får hon samma resultat som en man. 99% av kvinnorna vill inte jobba från första början och de vill definitivt inte jobba hårdare än motsvarande män.

Citat:
1) Nej, dagens kvinnor utbildar sig för att skaffa sig ett bra jobb med hyfsad lön. De vill vara ekonomiskt oberoende så att de kan ta ut skilsmässa och sparka ut sina värdelösa, lata och kukiga män.

1) Man har sänkt kraven på utbildningarna så att Joel också ska kunna få diplom och känna sig lika smart som de andra barnen.

2) Men om man är ekonomiskt oberoende skaffar man sig en trophy husband? Hur ska man annars få ligga?

Citat:
2) Kvinnor som är högutbildade och har bra inkomst brukar gifta sig med män från sina egna umgängeskretsar. Exempelvis en kvinnlig advokat som gifter sig med en manlig tandläkare.

Men mannen fortsätter inte att satsa på karriären. Han jobbar för att det är roligt, jobbar från hemmet, går ner till deltid, eller slutar jobba helt. Så är det bland många karriär kvinnor som jag känner.

Citat:
3) Kvinnor har lika mycket intresse som män att förvalta sina egna pengar. Allt fler par har "separat ekonomi" som innebär att båda makarna var och en för sig förvaltar sin egen inkomst.

Varför skulle de ha det?

Citat:
4) De kvinnorna är som sagt inga extrema undantag (och en stor del handlar inte om PK där). Visserligen är det fortfarande vanligt att kvinnan ärver pengarna av sin far eller sin man (om mannen dör). Det händer också att kvinnor ärver sina mödrars förmögenheter. Det är även vanligt att mannen får ärva sin far, sin mor eller sin fru.

Hur många kvinnor av hela den kvinnliga befolkningen bygger upp en förmögenhet?

Citat:
Ett exempel på en kvinna som ärvt sin fars förmögenhet är Cristina Stenbeck, som under de senaste tio åren har omvandlat sin fars Jans medie- och telekomföretag till ett av Europas viktigaste tech-imperium. Så hon förvaltar sin fars arv på ett högst föredömligt sätt. Eller är hon en värdelös, fittig och lat sekreterare som leker affär? De här "extrema undantagen då?

Det är antingen PK-trams eller så är det vad hon säljer sig på.

Citat:
Hur många gånger ska jag banka in i din korkskalle att skröpliga åldringar med svåra åldersrelaterade sjukdomar (demens, stroke, lunginflammation, diabetes, benskörhet, hjärtsvikt, njursvikt m m) ska vårdas av kompetent vårdpersonal? Det finns äldre människor som inte vill bli omhändertagna av sina barn. Många är ensamma och saknar anhöriga.

Man får väl skaffa den kompetensen själv? Vad är problemet? Kvinnor kan right?

Citat:
Är kvinnliga läkare som jobbar inom pediatrik, gynekologi och geriatrik och andra specialiteter också arbetsskygga? Sysslar de bara med lättsamt daltande med cancersjuka småbarn, gravida kvinnor och åldringar?

Pediatrik självklart. Gynekologi och geriatrik troligen.
Citera
2016-08-07, 09:08
Medlem
Babianens avatar
Citat:
1) Vilken verklighet? Du lever ju i en fantasivärld.

2) Jo, jag ser det. Både snagg och tanig pojkkropp.

Om man har ett fint ansikte behöver man inte hår. Du är bara avundsjuk för att jag är smalare än dig.

Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Det är ytterst Ologiskt att kvinnor skulle vara så värdelösa som babianen och HANS gelikar påstår! Varför skulle naturen och biologin låta femtio procent av homo sapiens vara en belastning för mänskligheten? Att påstå det är i princip detsamma som att säga att naturen och biologin är dåligt konstruerade. Ena könet av en art kan aldrig vara en belastning i naturens värld.

1) Jag är kvinna.

2) Kvinnor kan byta sex mot försörjning. Så vad har de för incitament för att göra något annat?

3) När var senaste gången som männen i ett samhälle levde på kvinnorna?

Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Varför byter du inte kön och börjar leva som bög? Då får du ju det bästa av vad livet har att erbjuda?

Att vara kvinna är som att leva som bög. Man lever med en man? Hela bög grejen går ut på att dyrka attraktiva män?
Citera
2016-08-07, 10:17
Medlem
Citat:
Åh, låt mig då ställa motsvarande fråga till dig "Vad anser konservativa vänstermuppar själva om homosexualitet?"

Ja, jag är klassiskt liberal. Jag tror således på en liten stat och att människor själva skall få välja hur de vill leva sina liv i så hög utsträckning som möjligt. Jag är ateist, drogliberal, sexualliberal (mer än du som är emot prostitution), jag är för yttrandefrihet på riktigt, akademisk frihet på riktigt och jag är för en stark äganderätt, frihandel, öppna gränser (utan tillgång till välfärd) etc.

Det är för de prostituerade skull, de som väljer att sälja sex, oavsett orsak, skall ha så säkra arbetsförhållanden som möjligt.

Nästan alla stora människorättsorganisationer är på min sida i frågan men visst, låt mig se vilka hittepåstudier du hänvisar till i den här tråden.

Oantastligs variant av sexualliberal = det ska vara en frihet att knulla allt som är till salu, utan att riskera något…härliga frihet.
Och när välfärdsstaten plockas bort för x% av svenska befolkningen som redan idag lever på marginalen, så ännu mera att knulla…. härliga fria tider!

http://www.sydsvenskan.se/2016-08-06/polisen-prioriterar-bort-de-salda-flyktingbarnen

"Säkraste" för dessa barn vore väl att man gjorde om asylboendet till statlig bordell från början? med kondomautomater i korridorerna?

apsäkert och ……….så FRITT!
Citera
2016-08-07, 12:14
Medlem
Pansarveckets avatar
Nu tog du det ett steg längre än det behöver vara. Det räcker med alla är fria att knulla som de tycker funkar bäst för dem.

Lurpak var jag lite sugen på att anmäla för trams och OT, för återigen försöker henet att lägga tillräckligt mycket dimridå för att henets otillräckliga logik ska kunna passera som sanning mitt emellan all dynga.

1. Kvinnor väljer inte att skicka sin intelligens neråt i släktleden. De dominerande egenskaperna ärvs lite hur som.
2. "Män" blir inte automatiskt korkade om kvinnor inte passerat ner sin intelligens. Den kan lika gärna följa männens gener till nästa generation och det är också troligare att det är så, när allt tyder på att mäns intelligens är mer dominant.
3. Vore det så att kvinnor hade den lilla extra klicken intelligens, varför väljer de att avla barn med grottmännen och inte med akademikerna?

Jo, det kliar i pälsen och en nörd kan inte riktigt klia tillbaks där missionären inte räcker till.

Flyktingbarnens existens får "humanisterna" här ta på sig. De sa welcome och krävde öppna gränser. När de sa "våldta inte våra småflickor, så säljer de sina egna vidare i stället.
Kulturen de kommer ifrån har inte satt gränser för hur eller vart man kan eller får visa sin sexualitet. Kvinnor är ägodelar som de gör hur de vill med.

Kan ni förstå det?
Senast redigerad av Pansarvecket 2016-08-07 kl. 12:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in