2016-08-06, 20:05
Medlem
Zaedrewss avatar
Applåder till Jenny Strömstedt. Åter en gång en massa trams utan att nu skriva ett skit om vilka män nu det är som begår dessa övergrepp. Hon och Niklas Strömstedt är verkligen ett udda med bra ihopsatt par.
Citera
2016-08-06, 20:10
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Fast…gör det ju.

din text har dock sakfel, är fortfarande en majoritet svenska män bakom våldtäkter ex.

men självkalrt ska inte invandrare som är skötsamma få "skit" pga andras beteenden.
Och män som grupp idag i sverige får heller inte "skit" av feminister, kvinnor eller samhället i stort.
Ni landsförvisas inte, får sämre villkor i samhället, straffas som grupp etc.
Allt ni måste uthärda är Zara Larsson och Jenny Strömstedts existenser och krönikor….ahhh!!!! tuffa villkor verkligen, förstår verkligen att män går på knäna…stackars, stackars ni…

Bara en fråga, hur vet du detta?

Vad jag vet finns ingen statistik på ursprung sedan många år tillbaka. Våra kära myndigheter har, av känd anledning, valt att inte redovisa detta.

Edit: två på pucken såg jag..vore spännande med ett svar dock.
Senast redigerad av S.Kandal 2016-08-06 kl. 20:13.
Citera
2016-08-06, 20:16
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Det finns väl tre typer av män i dessa fall:

1. Män som inte skulle få för sig att varken tafsa eller våldta, nykter eller full.
2. Män som får för sig att tafsa eller våldta, nykter eller full.
3. Män som tycker att kvinnor är mindre värda och därför tafsar eller våldtar. I grupp tre finner vi män från vissa typer av kulturer.

Med största sannolikhet existerar skillnaderna mellan grupp 1 och 2 i våra hjärnor. Därför skulle jag påstå att det är omöjligt för män från grupp 1 att på nåt sätt få männen i grupp 2 att sluta göra det dom gör.
För att få männen från grupp 3 att sluta göra det dom gör så är lösningarna som jag ser det utbildning och extremt hårda straff. Här kan också uppfostran hjälpa som Sven Melander menar, men det är nog en ytterst liten % av svenskar som behöver det.

Så den här idén om att ''män kan få andra män att inte begå sexuella övergrepp'' är lika sinnessjuk som idén att män kan få andra män att sluta mörda.

Citat:
Vi har så att säga "tagit diskussionen" med ett milt och pedagogiskt tonfall när en nybekant bordsgranne på sommarfesten bibbat upp sig i falsett av ungefär samma anledning som Zara Larssons hatare, och skrikit: "Det är dom, det är inte jag!", för att efter ytterligare lite rosé berätta hur två personer i kompisgänget brukar gå till prostituerade efter affärsmötena.
Intressant sällskap hon håller på sina sommarfester.
Det verkar som att hon borde rannsaka sig själv och sina vänner om det hamnar en sån person som hon beskriver bredvid sig.
Citera
2016-08-06, 20:57
Medlem
Citat:
Fast…gör det ju.

din text har dock sakfel, är fortfarande en majoritet svenska män bakom våldtäkter ex.

men självkalrt ska inte invandrare som är skötsamma få "skit" pga andras beteenden.
Och män som grupp idag i sverige får heller inte "skit" av feminister, kvinnor eller samhället i stort.
Ni landsförvisas inte, får sämre villkor i samhället, straffas som grupp etc.
Allt ni måste uthärda är Zara Larsson och Jenny Strömstedts existenser och krönikor….ahhh!!!! tuffa villkor verkligen, förstår verkligen att män går på knäna…stackars, stackars ni…
Du är imponerande, i din extremism. Jag antar att du har tillgång till statistik, som inte finns tillgänglig för allmänheten, eftersom den ses som "onödig"? Eller varför tror du att svenskar ligger bakom flest våldtäkter? Vad jag vet, så passerade invandrarna svenskarna i antal våldtäkter redan före senaste BRÅ-undersökningen. Möjligen har jag fel, men med tanke på megainvandringen som närmast koncentreras på länderna med högst våldtäktskvot, så lär de ligga långt före idag.

Faktum är att du, och några andra extremister på FB och i PK-sverige, verkligen har fått mig att omvärdera min moral. Jag har alltid varit nästan löjligt förlåtande och har varit villig att gå till ytterligheter, för att hjälpa kvinnor som hamnat i problem. För några år sedan, så hade jag hoppat in i varje bråk, där en kvinna hotas, även om jag själv hade varit i minoritet och troligen chanslös. Hatare som du gör att jag inte skulle reagera likadant idag. Om jag känner kvinnan, så självklart, men annars är sannolikheten för stor att det är någon (vit-) manshatande feminist, som ägnat sitt liv åt att förnedra svenska män. Jag vill inte riskera ens en bruten nagel, i ett sådant läge. Hon får klara sig själv, för jag skiter i resultatet.
Citera
2016-08-06, 21:00
Medlem
BerraTraesks avatar
Citat:
Är ju enbart din och co:s tolkning, finns ingen som säger att sexuell trakasserier skulle vara just vita mäns fel, utan det man klagar på är manskulturer och dessa finns både hos vita och hos rasifierade människor.

Så här skrev du:

Citat:

När du sen blir motbevisad kör du på som vanligt...du är faktaresistent!
Citera
2016-08-06, 21:49
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Du hittar bara på. Det finns ingenting som tyder på att majoriteten våldtäkter sker av svenskar. Visa mig en källa på det, din äckliga lögnhals.

En våldtäkt är alltid en våldtäkt, oavsett var fanskapet kommer ifrån.
Lagen tar inte hänsyn till om våltäktsmannen är svart, vit eller i grön maskeraddräkt.
Och jo trots allt snack om jämställdhet så är det fortfarande vi män som står för dom allra allra flesta av våltäkterna, kvinnor gör det väldigt sällan.

Har man någon gång satt sin fot på krog & pub så vet man att det tafsas vilt. Ja det förekommer även på div arbetsplatser.
Män som inte tafsar vet med sej detta. Men vi kan knappast gå i god för att andra inte tafsar.

Faktum är att jag är nästan säker på att i stort sätt varenda individ kladdat på någon, någon gång i livet.
Få är dom som inte gjort så. Allt ifrån tonåren till pension så har det flesta någon gång haft svårt att hålla fingrar och händer i styr. Och då menar jag såväl kvinnor som män, tjejer och killar.
Och tafsande måste inte bestå av tuttar ,kön eller bak. Det finns fler kroppsdelar.
För som sagt detta sker på arbetsplatser, på dansgolvet och lite överallt. Kanske har tom någon bjudits hem med tron på sex. Men trots kladdande fått nobben ?

Sitter man på ett forum på Flashback och påstår att man aldrig aldrig någonsin kladdat på någon annan individ ,så är det kanske sant. Men troligtvis är individen/skribenten en lögnare.
Troligen har tom Jenny troligtvis någon gång i livet kladdat och toligtvis har Niklas någon gång i livet gjort så.
Men det gör inte dessa två människor till sämre folk för det. Tvärt om dom är ju som folk över lag.

Men våldtäkt, absolut inte ,dom som gör så är idioter.
Och idiot blir man för sina handlingar och inte för vad man kommer ifrån.
Senast redigerad av locknloll 2016-08-06 kl. 22:07.
Citera
2016-08-06, 21:55
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jenny Strömstedt är en urblåst blondin. Det var hon som frågade varför det måste finnas äkta arter inom djurvärlden och varför inte alla djur korsas med varandra så att mångfalden ökar.

https://www.youtube.com/watch?v=Ibn6D3mkdpk
Ja jösses... det är biologiskt omöjligt för det första. Även Maud Oloffsson drog nåt ungefär lika korkat i en anti-SD artikel.
Citera
2016-08-06, 22:05
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Läs om min fråga.
Jag frågade INTE vilka det INTE var.

Jo de kommer från en by långt ifrån Sveriges gränser. De har ett utseende långt från ett svenskt. Dessa är då extremt överrepresenterade i all stat (tom innan Brå valde att försöka dölja). Sedan såklart kan en kvinna med extremt otur råka ut för en svensk sådan också som nu Ida Johansson gjorde. Men rent statistiskt håller man sig till svenskt utseende så mindre skit.
Citera
2016-08-06, 22:13
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo de kommer från en by långt ifrån Sveriges gränser. De har ett utseende långt från ett svenskt. Dessa är då extremt överrepresenterade i all stat (tom innan Brå valde att försöka dölja). Sedan såklart kan en kvinna med extremt otur råka ut för en svensk sådan också som nu Ida Johansson gjorde. Men rent statistiskt håller man sig till svenskt utseende så mindre skit.

Vilken by då ?
Svenskt utseende kan lika väl vara finskt,norskt,danskt, estländskt, lettländskt, eller vilket nord europeiskt land som helst. Ja tom amerikanskt.
Arisk kan du ju heller inte mena för dom kommer ju långt bortifrån.
Inte heller Kristna för kristna finns ju över hela klotet, tom i Irak
Senast redigerad av locknloll 2016-08-06 kl. 22:17.
Citera
2016-08-06, 22:21
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Vilken by då ?
Svenskt utseende kan lika väl vara finskt,norskt,danskt, estländskt, lettländskt, eller vilket nord europeiskt land som helst. Ja tom amerikanskt.
Arisk kan du ju heller inte mena för dom kommer ju långt bortifrån.
Kristna är ju också svårt för kristna finns ju över hela klotet, tom i Irak

Ok det är INTE då germansk eller slaviskt utseende utan arabiskt afrikanskt för det mesta. Dessa senare statistiskt sätt ska man hålla sig borta från. Sedan om nu dessa bra ena har rötägg i sina led är det deras problem att ordna med det hjälper liksom inte att säga att nu skylla på germanska män som redan gör sitt bästa för att röka ut sina rötägg.

Men som slutkläm. Det vore väl allra bästa om Sverige nu bara var Sverige och 100% svenskt homogent som det nu var 30 år sedan. Då blir det lättare för oss själva att röka ut rötäggen i de egna leden. Underlättar inte heller direkt att 9 av 10 invandrare är unga män då mest benägna till skit.
Citera
2016-08-06, 22:55
Medlem
Kadodis avatar
Kan någon svara på detta: Varför är det okej att kollektivt skuldbelägga män men det är inte okej att kollektivt skuldbelägga invandrare?

Med den logiken så ska alla somalier ta på sig ansvaret när en somalier har begått en våldtäkt.
Citera
2016-08-06, 22:56
Medlem
Bonham48s avatar
Eftersom det väller in "barn" och vuxna män. Kommer inte vi ha många fler män än kvinnor i landet? Det känns inte bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in