Citat:
Ursprungligen postat av
MrFishboy
Det du påstår är att man kan skuldbelägga samtliga män för något som har andra mer relevanta variabler att ta ställningen till än vilket kön man blivit född till. För att sedan skuldbelägga etniska svenskar för brott där de i faktiska tal är underrepresenterade.
På viket sätt tror du att färgade har en större benägenhet för sexualbrott för att sedan vara underrepresenterade inom våldtäkt? Du ger sken av ett väldigt förvirrat och ologiskt förhållningssätt.
Ingenstans står det färgade, men för att få någon rätsida på det här är det den gränsdragningen som blir nödvändig. En etnisk svensk är inte färgad, en fjärde generationens invandrare från Afrika är det. Och när du läser statistik räknar du bägge som svenska så den förste för bära skuld för den andres brott. Det är ohederligt.
Och självklart har ursprung betydelse, annars skulle det inte finnas kvotering och liknande diskriminering till färgades fördel.
Samtidigt som svenska män(läs; etniskt svenska) är kraftig underrepresenterade inom den typen av brottslighet så blir vi bedömda utifrån att vi just är män och de av oss som presenterar lösningar på problemen blir utsatta för hat och hot, men tillåts inte berätta om det. Det sker en ohälsosam låsning i debatten som inte är till den fria debattens fördel.
ahh orka!!!!
Vad är mest relevant för våldtäkt när det är bevisat att
GM inom vådltäkter är:
98% män.
kanske 80% unga män.
kanske 70% från socioekonomiska svåra förhållanden.
kanske 60% med egen bakgrund av utsatthet för sexuellt våld.
kanske 55% från andra kulturer än den svenska?
kanske 3% från just landet Somalia, (bara för att ta ett ex.)
Nå?
VAD verkar mest relevant som variabel att forska på?
Är det inte somalierna vi ska ge oss på tycker du? Speciellt somaliska, välbärgade, trygga, icke utsatta för sexuellt våld KVINNOR över 75 år! eller hur? De jävlarna måste vi ju verkligen jobba på.
Var har du din källa för att etniska svenskar är underrepresenterade inom våldtäkt i Sverige?
Är exakt den källan vi letar efter…ro gärna hit den.
Eftersom etnisk mer har att göra med kultur man tillhör, enligt mig, än hur mycket pigment man har i huden, så skulle jag personligen ex. anse att människa som vuxit upp i vår kultur och helt anammat den faktiskt är en "etnisk" svensk. hen är ju knappast etniskt något annat, men det är jag det.
Sen skulle jag inte uttrycka mig att "färgade har en större benägenhet till våldtäkt".
Den får du stå för helt själv.
jag skulle säga män från patriakrala kulturer där man ser ner på kvinnor och ser på dem som mäns ägodelar att handla med och ta för sig av…lite som "man" vill, har en större benägenhet att våldta kvinnor. Som en naturlig del i livet ( via tvångsäktenskap ex.) som ett straff, när kvinnor inte beter sig som "man" vill de ska bete sig. Som ett lagligt straff för att straffa männen som äger egendomen: kvinnor.
Och dessa "kulturer" kan det finnas kvar av i vår etniska svenska del av världen också.