Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-05, 14:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
1. Det visar sig, men det finns alltid en chans att fallet är permanent såvida han inte skärper sig och slutar uppföra sig som ett barn. (att han erkänner att han ljög är ett steg åt rätt håll)

2. Nja tror inte det är islam i sig som är hans problem utan att han har gett sig på en veterans familj, inte stoppade sina följare från att slänga ut en kvinnlig veteran, lögner om att han skulle ha sett en Iran video som inte existerar (vilket han nu har erkänt) och en rad andra saker.

Som sagt det finns en anledning till varför folk har börjat fråga om Trump inte aktivt sänker sin egna kampanj med flit.

3. Möjligheten finns men det finns något annat som är troligare och det är att folk genuint börjar vända honom ryggen för att de inser att han inte är ett troligt alternativ för att ersätta Sanders.

Förhoppningsvis så kan Sanders vara startskottet för att den amerikanska politiken genuint kan komma ikapp resten av den industriella världen.

Jag skulle inte rekommendera Sanders. Sanders är karriärpolitiker och är mycket duktig på att få anhängare som han sedan sviker. Vi ser samma sak hos Socialdemokraterna.

Politiker behöver vara mer ärlig. Typ som förr i tiden.
2016-08-05, 14:35
Medlem
Fris avatar
Så Trump kommer ned från sin convention bump samtidigt som Hillary får sin. Det är Bernies anti-Trumpare vi ser välja Hillary nu. Nästa vecka är trenden den motsatta igen. Desperata vänstermedia ljuger för sig själva att Trump ska "hoppa av", hahaha.

Intressant att Libertarian Party får 10% i flera aktuella undersökningar. Gary Johnson behöver diskrediteras. Om Romney och Koch stödjer dem så begriper jag inte vilka det är som vill rösta på dem. Ett etablissemangsparti utan inflytande.
Senast redigerad av Fri 2016-08-05 kl. 15:18.
2016-08-05, 15:10
Avslutad
Donald Trump har inte sagt Crooked Hillary Clinton sedan 3:e Agusti.

Något har hänt.
2016-08-05, 15:24
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Donald Trump har inte sagt Crooked Hillary Clinton sedan 3:e Agusti.

Något har hänt.
Hon var "Queen of Corruption" i talet i Portland igår, myntat av guvernören i Maine.

Han tweetar förresten:
Citat:
The plane I saw on television was the hostage plane in Geneva, Switzerland, not the plane carrying $400 million in cash going to Iran!
Så big deal var det med det.
Nu kanske vänstermedia kan börja uppmärksamma sakfrågan, Obamas kriminella mångmiljardgåvor till islamistiska terrorister.
2016-08-05, 15:49
Medlem
Svithjods avatar
Jag har lite svårt att förstå de som köper Clinton rakt av, hon är en katastrof precis som Obama.
Trump må vara en gaphals och hans Ukraina uttalanden och uttlanden om Baltikum är rakt igenom korkade, men det beror på att han inte är insatt varken i USA´s åtaganden eller vad som står på spel.
Det kommer han få rådgivare som är insatta inom, så det kommer lösa sig.

Däremot kan han förändra den väg som USA inträtt, dvs högre skatter, mer stat, mer mångkultur och slapp immigrationspolitik och mindre av lag och ordning.

Trump´s chans är att tala om förändring, det är vad de flesta av USA´s väljare vill ha, inte massa käftanden med stupade soldaters föräldrar och annat oväsentligt.
Precis som Karl Rove sade så kom det under sensate två veckor bla rapporter om USA´s rätt svaga återhämtning, det är den typen av saker han borde använda mot Obama och Clinton.

Trump måste prata ekonomi och hur hans skall vända trenden, inte fastna i lågt käbbel.
Senast redigerad av Svithjod 2016-08-05 kl. 15:52.
2016-08-05, 15:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Hon var "Queen of Corruption" i talet i Portland igår, myntat av guvernören i Maine.

Han tweetar förresten:

Så big deal var det med det.
Nu kanske vänstermedia kan börja uppmärksamma sakfrågan, Obamas kriminella mångmiljardgåvor till islamistiska terrorister.

Jag har inte märkt att Trump praktiskt utövar orden. Än fast jag föredrar dem istället för Crooked.

Crooked betyder ju sne.
2016-08-05, 16:20
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag har inte märkt att Trump praktiskt utövar orden. Än fast jag föredrar dem istället för Crooked.

Crooked betyder ju sne.
Lånat till engelskan från svenskans "krokig". Kommer av att hon vikit sig hit och dit för olika särintressen. Någon som böjer på lagen, som borde vara ståndaktig och rak, rät och rätt och lika för alla. Trumpo använder det för att det allittererar med Clinton. Det gör även Queen of Corruption. För nån månad sen ropade en anhängare på ett rally "Lyin' Hillary!" och Trump svarade att han redan använt det öknamnet på någon annan. Men såg sen eftertänksam ut och dagarna efter lanserades lyincrookedhillary dot com. Hillary lyiry(?) rimmar också. Queen är bättre för det slår fast henne som en pamp som folkets revolution störtar medan hon undrar varför de inte äter bakelser och är glada.

Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Jag har lite svårt att förstå de som köper Clinton rakt av, hon är en katastrof precis som Obama.
Trump må vara en gaphals och hans Ukraina uttalanden och uttlanden om Baltikum är rakt igenom korkade, men det beror på att han inte är insatt varken i USA´s åtaganden eller vad som står på spel.
Det kommer han få rådgivare som är insatta inom, så det kommer lösa sig.

Däremot kan han förändra den väg som USA inträtt, dvs högre skatter, mer stat, mer mångkultur och slapp immigrationspolitik och mindre av lag och ordning.

Trump´s chans är att tala om förändring, det är vad de flesta av USA´s väljare vill ha, inte massa käftanden med stupade soldaters föräldrar och annat oväsentligt.
Precis som Karl Rove sade så kom det under sensate två veckor bla rapporter om USA´s rätt svaga återhämtning, det är den typen av saker han borde använda mot Obama och Clinton.

Trump måste prata ekonomi och hur hans skall vända trenden, inte fastna i lågt käbbel.
Anti-etablissemangsväljarna avgör detta val. Trump fiskar nog främst bland folk som aldrig röstat tidigare, halva väljarkåren. Det krävs kontrovers och konflikt för att göra sig hörd för de som alltid byter kanal när nyhetssändningen börjar. Jag tror att han på slutet av valkampanjen kommer att uppträda mycket "presidential" och därmed kastrera all osaklig och irrelevant vänsterkritik mot hans "stil och ton". Trump har så mycket gratis mediatid att han kan ta en sak åt gången. 100 dagar kvar.

Citat:
Ursprungligen postat av david.johnson.wisconsin
Tycker ni som älskar Don att Melania Trump ska deporteras? Hon har ju blivit avslöjad för att vara en Illegal Immigrant, fuskat med Visat 1995, Ut med subban! Ut med subban.
Men ni Don kuksugare har ju inget vett eller koncist tänkande.
Så du ogillar Trump för hans liberala syn på invandring???
2016-08-05, 16:31
Medlem
bernad_laws avatar
Ny poll, Georgia:

Citat:
Clinton leads Trump 44 percent to 40 percent according to an Atlanta Journal-Constitution survey released Friday.

Clinton’s lead shrinks to 3 points when third-party candidates enter the fray. Libertarian presidential nominee Gary Johnson places third with 11 percent, while Green Party candidate Jill Stein registers at 2 percent.
http://thehill.com/blogs/ballot-box/presidential-races/290505-poll-clinton-up-4-points-on-trump-in-georgia#.V6Se-nTXe1s.twitter

Herregud, Georgia har röstat rött sedan urminnes tider (92?), det här luktar massaker lång väg.
2016-08-05, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Ny poll, Georgia:

http://thehill.com/blogs/ballot-box/presidential-races/290505-poll-clinton-up-4-points-on-trump-in-georgia#.V6Se-nTXe1s.twitter

Herregud, Georgia har röstat rött sedan urminnes tider (92?), det här luktar massaker lång väg.

Jag skulle ta dessa opinionsundersökningar med en stor skopa salt. Vi såg ju senast i Brexit hur fel mer eller mindre samtliga hade med flera procentenheter.

De infaller precis samtidigt som media lanserar en massiv anti-Trump kampanj och flera viktiga republikaner vill få Trump att avgå. Det känns väldigt organiserat och ännu ett desperat försök att stoppa Trump. Möjligt är att man förbereder folket för eventuellt valfusk nu i November genom att ljuga om att Trump skulle ligga långt bakom. Det har skett väldigt mycket skumt senast i demokraternas primärval där Bernie nog mycket möjligt blev snuvad på segern. Vi har ju inte minst de så kallade "röstningsmaskinerna" som är ett jävla hån mot allt vad demokrati heter.

Om vi är lite kritiska och frågar oss vad denna massiva tappning hos Trump de senaste dagarna/veckan kan bero på, vad har egentligen hänt? Hillarys fullkomliga misslyckande med att ena partiet under konventet där Bernie-supportrar konstant protesterade? Att Trump uttalat sig negativt om någon muslim? Det är ju inte precis något nytt. Nej det hela är väldigt suspekt och jag skulle inte bry mig så mycket om det.
2016-08-05, 16:43
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Så länge metoden överskattade Clinton var Reuters/IPSOS nöjda med att använda den, men när den i stället började överskatta Trump ändrade de snabbt metoden.

Kanske är så. Skulle inte bli helt förvånad. Samtidigt så ser jag inte poängen med det.

Om Demokrater tror att Hillary är säker segrare pga opinionsundersökningar så tror jag att de i större utsträckning låter bli att rösta. Likadant med alla Bernie-röstare. Det finns inte speciellt många Demokrater som tycker om Hillary och många av dem skulle nog glatt ligga på soffan om de tror på en säker Democrat-seger.

Idealet för att trigga Hillaryröster är att lägga sig nån procent under Trumps siffror. Då tvingas maximalt av Demokraternas valboskap till vallokalerna.
2016-08-05, 16:45
Medlem
Fris avatar
Vid det här laget borde Bernie-entusiaster som tolererar Hillary Clinton ha gett henne sitt stöd efter Bernies avgång. Det lär ta längre tid för the Bernies att vänja sig vid tanken att rösta på Trump istället. Det gäller att hålla konflikten med Romney och Bush vid liv hela kampanjen. Green Party är så litet att de har förmåga att suga upp ett antal procentenheter från Clinton som ju vacklar om att lägga ned kolgruvorna t.ex. Libertarian Party däremot lär läcka väljare till Trump när det verkligen kommer till kritan och handlar om att kasta bort sin röst meningslöst på en otydlig amatörmässig inflytelselös Gary Johnson eller förhindra Hillary. Hillary är på topp nu, bara utför härifrån.
Senast redigerad av Fri 2016-08-05 kl. 16:50.
2016-08-05, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Ny poll, Georgia:

Jag kan lova dig att dessa pollsen inte stämmer, Georgia kommer att rösta på Trump och jag tror att det finns risk för en landslide vinst för Trump då den tysta majoriteten verkligen existerar i USA och kommer att gå man ur huset på valdagen, vänta och se!!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in