2016-08-03, 20:58
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Lite mer snookernyheter innan OS väller in över oss...

http://www.bbc.com/sport/snooker

http://www.worldsnooker.com/news/

https://www.thesun.co.uk/sport/1531242/brave-captain-ali-carter-has-winning-feeling-again-for-first-time-since-his-recovery-from-cancer/
OS är över redan på lördag eventuellt söndag om man även är intresserad av damerna.
Citera
2016-08-03, 21:10
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettachi
OS är över redan på lördag eventuellt söndag om man även är intresserad av damerna.

Har man inte diskuterat snooker i OS?
Citera
2016-08-03, 21:15
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Har man inte diskuterat snooker i OS?
Säkert någon gång, men har svårt att tro det skulle få OS -status. Men golf är ju med trots kritik nu så man vet ju aldrig.
Citera
2016-08-03, 21:20
Medlem
Citat:
Du tittar inte på velodromcykling? Jag tycker det kan vara skojigt det med...
Citera
2016-08-03, 21:31
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Du tittar inte på velodromcykling? Jag tycker det kan vara skojigt det med...
Jo visst är det skojigt finns tid brukar jag kolla när Eurosport visar VM osv.
Endå bra med linjeloppet tidigt, då det är fullbokat efter helgen.

Vad skulle ni säga är den sporten som är mest lik snooker i OS både sommar vinter?
Har svårt komma på någon, men säger trots lagsport curling med tanke på det taktiska tänkande och precision.
Citera
2016-08-03, 21:39
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Finns egentligen bara ca 10 aktiva spelare som har bättre meriter än Ali Carter. (Rankingsegrar) Att kalla honom för en medelmåtta är bara barnsligt.
Han har vunnit Wales, Shanghai och Tyskland. En gång vardera. Jag tror att jag kan nämna fler än tio som varit aktiva under Alis tid och åstadkommit mer. Mina inlägg går dock inte ut på att minimera Ali, jag anser bara att han får oförtjänt mycket hyllningar i denna tråd.
Citera
2016-08-03, 21:51
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Han har vunnit Wales, Shanghai och Tyskland. En gång vardera. Jag tror att jag kan nämna fler än tio som varit aktiva under Alis tid och åstadkommit mer. Mina inlägg går dock inte ut på att minimera Ali, jag anser bara att han får oförtjänt mycket hyllningar i denna tråd.
Med tanke på hans magsjukdom tycker jag han presenterat rätt okej och utan den helt garanterat ännu bättre. Sedan har han presterat bra i nästan alla VM trots han aldrig vunnit VM vilket det finns många spelare som inte gjort.
Citera
2016-08-03, 22:07
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Med tanke på hans magsjukdom tycker jag han presenterat rätt okej och utan den helt garanterat ännu bättre. Sedan har han presterat bra i nästan alla VM trots han aldrig vunnit VM vilket det finns många spelare som inte gjort.
Crohns sjukdom innebär inga egentliga hinder för en snookerspelare. Tror att han lidit betydligt mer av cancern, innefattande metastaser, som lär sitta konstant i sinnet. Han har mött Ronnie 12 ggr och aldrig vunnit vilket jag tycker är svagt.
Citera
2016-08-03, 22:34
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Säkert någon gång, men har svårt att tro det skulle få OS -status. Men golf är ju med trots kritik nu så man vet ju aldrig.

Golfens medverkan i OS var ganska omdebatterad under en period men nu är det nog ingen som har några speciella synpunkter.
Citera
2016-08-04, 16:38
Medlem
Citat:
Golfens medverkan i OS var ganska omdebatterad under en period men nu är det nog ingen som har några speciella synpunkter.
Bortsett ifrån att flera av de allra bästa spelarna inte ställer upp då...

Däremot tror jag inte snookern skulle få samma problem, vid ett tänkt inträde på OS-programmet. Mycket mindre sport som inte är globaliserad på samma sätt och spelarna är inte bortskämda med lika stora prispengar som golfspelarna. (Sen är ju inte de bästa snookerspelarna fattiga direkt...)
Citera
2016-08-05, 09:57
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Bortsett ifrån att flera av de allra bästa spelarna inte ställer upp då...

Däremot tror jag inte snookern skulle få samma problem, vid ett tänkt inträde på OS-programmet. Mycket mindre sport som inte är globaliserad på samma sätt och spelarna är inte bortskämda med lika stora prispengar som golfspelarna. (Sen är ju inte de bästa snookerspelarna fattiga direkt...)

Man försöker få in snooker i det olympiska programmet...

http://www.bbc.com/sport/olympics/33227282

Det lär dock ta ytterligare några år.
Citera
2016-08-05, 11:48
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Man försöker få in snooker i det olympiska programmet...

http://www.bbc.com/sport/olympics/33227282

Det lär dock ta ytterligare några år.
Har svårt att se snooker i OS. Som EatableAcrobat är inne på, snooker är inte globaliserad på samma sätt som golf även om den på senare år vuxit stark i Kina Indien osv. Dart har väl lite samma problem och är främst en brittisk angelägenhet trots duktiga nederländare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in