Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-07, 18:53
  #5653
Medlem
Fan va äckligt att höra Kronblom-Pauls bittra kommentarer om Daniel tårta. Sen klagar han på estetiken när han själv ständigt har en skidmössa högt upp på skallen.
Citera
2016-04-07, 21:47
  #5654
Medlem
DoctorSuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvosladd
Fan va äckligt att höra Kronblom-Pauls bittra kommentarer om Daniel tårta. Sen klagar han på estetiken när han själv ständigt har en skidmössa högt upp på skallen.
Kronblom hade rätt och jag hör hellre hans gälla stockholmska än Daniels myspysiga Doggelito-Rinkeby-svenniska med ordet "gaaalet" intryckt i var och varannan mening. Tack för att han förlorade.
__________________
Senast redigerad av DoctorSun 2016-04-07 kl. 21:49.
Citera
2016-04-07, 22:18
  #5655
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Jag blev imponerad av Daniels och Catarinas kunskap och kreativitet. Vem skulle inte ha velat smaka på dessa fantastiska tårtor?
Utan att nedvärdera Daniels tårta, varken i fråga om smak eller utseende, så har jag ändå en starkt förutfattad mening om tårtan, då den bevisligen innehöll smörkräm. Smörkräm kväljer mig.
Citera
2016-04-08, 09:13
  #5656
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Jag blev imponerad av Daniels och Catarinas kunskap och kreativitet. Vem skulle inte ha velat smaka på dessa fantastiska tårtor?

Tycker inte någon av tårtorna såg särskilt god ut. De skrek barnkalas lång väg såväl utseendemässigt som smakmässigt. Brasse Brännström skulle däremot bli väldigt sugen. Det var ju mycket av allt.
__________________
Senast redigerad av avec 2016-04-08 kl. 09:17.
Citera
2016-04-08, 14:30
  #5657
Medlem
hobokens avatar
Catarinas tårta såg otroligt välgjord ut med hög finish, men verkade fortfarande ha 6-åringar som målgrupp. Det var en orgie i prinsessestetik. Sådana där vedervärdiga silverkulor, på riktigt?
Citera
2016-04-08, 15:20
  #5658
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deman
Mannerström - vilken tröttsam föredetting han är. Så tröttsamt konservativ och stängd för nya rätter och experimentlusta. Vem fan vill ha skagenröra och biff ala lindström 2016?

Det är väl som med hans jättegod och perfekta bearnaisesås som han tilllagat exakt samma i 40 år att den som i Kockarnas Kamp fick nobben mot en mer modern Christian Hellberg. Var nog sista gången han själv var med och bedömde någon annans matlagning.

Nej skulle vara bättre med lite fler än några kockar som ska bedöma i sådana här tävlingar. Skulle vara kul med en litet mera Hell Kitchen upplägg även om det nu där är endast en som bestämmer får man ju ändå höra hur vanligt folk uppfattar käket.
Citera
2016-04-08, 20:48
  #5659
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Förberedelserna inför veckokampen kan vara hårda studier och mat-research samt avancerade experiment som skall blända motståndarlaget i sin briljans och smak samt förvåna och hänföra Svenska folket ( och även internationellt ).
Håller helt med dig om att programmet behöver förnyas. Ett del som kan förbättras är att tittarna idag inte kan "delta". Till exempel, programmet saknar idag totalt all form av utlärande, bortsett från Leif Mannerströms frustande om att man inte skall ha socker i rödvinssåsen, eller vad han har för käpphäst. Alla deltagarna berättar att de "lärt sig jättemycket", men hur vore det med moment där man lär ut saker till "tittarna"?
Citera
2016-04-09, 23:24
  #5660
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Utan att nedvärdera Daniels tårta, varken i fråga om smak eller utseende, så har jag ändå en starkt förutfattad mening om tårtan, då den bevisligen innehöll smörkräm. Smörkräm kväljer mig.
Jag gillar inte heller smörkräm men det här var chokladsmörkräm runt tårtan. Jag tror att juryns bedömning var helt rätt - att detta var två helt magnifika tårtor.
Citera
2016-04-11, 09:40
  #5661
Medlem
pojoels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simaõ
Finns ett ord för män som charmas av sånna som Elin, och det ordet är pedofil.

Ordet du söker men inte finner, är "hebefil".
Citera
2016-08-04, 20:19
  #5662
Medlem
Isnatts avatar
Fick ett mail om att dom nu tar emot ansökningar för kommande säsong så hugande Flashbackmedlemmar kan ju passa på att ansöka

https://www.shortaudition.com/copy_Masterchef

Vad blev det av hon som vann förra året förresten? Kollar inte så mycket på tv men har hon tagit tag i det där med att laga mat och gör det som yrke nu eller?
Citera
2016-08-05, 03:07
  #5663
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Fick ett mail om att dom nu tar emot ansökningar för kommande säsong så hugande Flashbackmedlemmar kan ju passa på att ansöka

https://www.shortaudition.com/copy_Masterchef

Vad blev det av hon som vann förra året förresten? Kollar inte så mycket på tv men har hon tagit tag i det där med att laga mat och gör det som yrke nu eller?
Ska du söka Isnatt? Följer Catarina på Instagram och hon gör inhopp på TV4 ibland och lagar mat, har en blogg på Elle.se och göra väl diverse event. Hon har kanske något större planerat, vad vet jag? Hassan, som jag också följer på Instagram, är väl den av deltagarna som mest utvecklat sin matdröm; han har ett företag som ambulerande kock hemma hos folk (Hemmakocken) samt ska öppna en egen restaurang i Jönköping inom kort där Mannerström ska medverka vid öppningen. Kul att det verkar gå så bra för honom och att han följer sitt hjärta/sin dröm!
Citera
2016-08-05, 09:51
  #5664
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Ska du söka Isnatt? Följer Catarina på Instagram och hon gör inhopp på TV4 ibland och lagar mat, har en blogg på Elle.se och göra väl diverse event. Hon har kanske något större planerat, vad vet jag? Hassan, som jag också följer på Instagram, är väl den av deltagarna som mest utvecklat sin matdröm; han har ett företag som ambulerande kock hemma hos folk (Hemmakocken) samt ska öppna en egen restaurang i Jönköping inom kort där Mannerström ska medverka vid öppningen. Kul att det verkar gå så bra för honom och att han följer sitt hjärta/sin dröm!
Sökte ju förra året och blev inbjuden, men så kul ska vi inte ha det
(FB) Sveriges mästerkock

Kul, roligt när dom gör nåt av det. Programet är säkert en spark där bak för att göra slag i saker man kanske funderat på i många år. Även om jag själv aldrig skulle öppna egen restaurang.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback