2016-08-04, 18:56
Medlem
Ludvika.

Fyfan vilken ångest den hålan är. Bor man där är man antingen kriminell, inavlad eller båda.
Citera
2016-08-04, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cougars
Det vore nog missvisande för att det inte är alla som känner till Horndal.

(Inlägg numero 32).
I och för sig bäst att så få som möjligt känner till Horndal. Låt oss alla vända bort blicken, svälja klumpen i halsen och bara glömma.
Citera
2016-08-04, 19:03
Medlem
ChuckHagels avatar
Passerade Älvdalen för ett par år sedan och insåg att jag hellre skulle bo på Terapivägen i Flemingsberg.
Citera
2016-08-04, 19:22
Medlem
praeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pukeeye
Och vad skulle vara positivt med det?
Det är väl just sådana intressen som brukar dominera bland innevånare i "Skithålor".
Precis som någon svarade så brukar norrlänningarna finna mening med att leva det livet i Norrland. De är vana vid klimatet, de brukar vara intresserade av sådant som lämpar sig för den omgivningen. Jag upplever att ungdomar mår betydligt sämre i små hålor i Värmland som nämnts i tråden än vad ungdomar i samma ålder gör norr om Östersund.
Citera
2016-08-04, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Vacker stad med citadell och mysiga gathus, faller snabbt bort.

Kanske det. Men människorna som bor i den...
Citera
2016-08-04, 19:29
Medlem
Nilsbofinks avatar
Citat:
Och vad skulle vara positivt med det?
Det är väl just sådana intressen som brukar dominera bland innevånare i "Skithålor".

Dom har nåt annat att göra än leva wt livet med soclägenhet, 4 ungar med 3 olika, kedjeröka under fläkten och 2 aggressiva amstaffer? Typ hela Värmland
Citera
2016-08-04, 19:32
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Just det, du fattar precis vad jag menar.
Skithålorna ligger ofta i mycket natursköna områden, men innevånarna som blir kvar, när tjejerna och utbildat folk har flyttat, har inte förstånd att uppskatta naturen.
De vill mycket hellre förstöra den, med avgaser, oväsen och gummistank från sina snöskotrar och burnouter, när de har tid över från sitt huvudintresse: Att tjuvjaga den fridlysta vargen.
Många skånska småorter som t ex Åstorp ligger underbart vackert, trist bara att man får så tråkiga vibrationer när man går omkring där.

Riktigt hemskt var det att återse f d idyllen Söderhamn i Hälsingland, en underbar liten stad i vackra omgivningar. Enormt mycket invandrare nu, klotter på husväggarna, svartklädda tältklädda maskerade kvinnor med barnvagn skyndar fram på gatorna, klungor av svartmuskiga "handelsmän" regerar över kiosken.
Så tragiskt, en så fin liten stad, med vackra trähus med snickarglädje.
Citera
2016-08-04, 19:32
Medlem
A.Ericssons avatar
Stockholm. Överfyllt av araber, negrer, zigenare, judar, bögar, liberal och annan ohyra. Stockholm skulle må bra av bandbomber.
Citera
2016-08-04, 19:34
Medlem
Dårhushjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Der.Rattenfanger
Höör är väll fint? OK, Centrum, om man får kalla det så, med sina lägenhetsbyggnader är väll så där. Men annars består Höör mest av villor som i och med de låga tomtpriserna oftast är stora och fina då ägarna får mer pengar att lägga på huset. Sen är ju naturen runt omkring Höör helt fantastisk och så jävla långt är det ju inte till de större städerna Lund och Malmö. 20-30 min med bil bara.

Håller med om att Höör är rätt idylliskt. Men om man som jag har riksväg 23 som närmsta väg till Sturup & Kastrup, så sitter man oftast i bilen & är irriterad samt förbannar orten när man åker förbi.

Stolpskottet på trafikverket eller what ever som har bestämt att 50 km/h är en acceptabel hastighetsbegränsning på i stort sett hela sträckan förbi/igenom Höör borde kölhalas för sitt tilltag.

För mig är Höör mest ett farthinder på vägen till kontinenten.

Rolsberga är däremot underskattat. Jag är lycklig varje gång jag når orten, för där möter 23:an e22 & man kan åter öppna spjällen ordentligt & färdas i trivsam hastighet igen.
Citera
2016-08-04, 19:37
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praele
Precis som någon svarade så brukar norrlänningarna finna mening med att leva det livet i Norrland. De är vana vid klimatet, de brukar vara intresserade av sådant som lämpar sig för den omgivningen. Jag upplever att ungdomar mår betydligt sämre i små hålor i Värmland som nämnts i tråden än vad ungdomar i samma ålder gör norr om Östersund.
När man kör igenom t ex Nedre Soppero och ser deras snöskotrar parkerade på tomten så uppfattar man: Här trivs man! Det finns en väldig frihet, enorma vidder, norrsken ibland. Säkert härligt för den som är född och uppväxt här.
Citera
2016-08-04, 19:42
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwinyouloose
Kanske det. Men människorna som bor i den...
Pratar ni om Landskrona? Vacker stad med pampiga hus och Sveriges vackraste parker, gatuhusen är underbara, idyllisk hamn med båten till Ven, citadellet, det gamla vattentornet, havet, skymten av Danmark...
Men stan är förstörd tyvärr. Var väl den första som helt och hållet och i ett nafs bytte invånare.
Citera
2016-08-04, 19:49
Medlem
Men vad hette den där hålan som vart framröstad i P3, som Sveriges misär? det var någon liten ort i Värmland där medelinkomsten var hyfsad men missbruket och självmordsgraden var högst i landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in