2016-08-04, 17:53
Medlem
Ålens avatar
Man blir ju fan sugen på en roadtrip från söder till norr i detta härliga land. Vänta ni flashbackare när alla WT och invandrade fått barn tillsammans därute i skogarna. En ny superras är påväg att skapas

Någon nämnde Gamleby. Jag var där för nån månad sedan och det var ju fina omgivningar. Överrum som ligger i närheten däremot...
Citera
2016-08-04, 18:03
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pukeeye
Och vad skulle vara positivt med det?
Det är väl just sådana intressen som brukar dominera bland innevånare i "Skithålor".

Haha, klockrent svarat. Norrlänningar har dock ofta ett intresse av bo där de bor för naturens skull, och då blir det bra. De är ofta ett med platsen och finner mening att bo där de bor. En håla som jag blev impad av är Kiruna. Där verkar de flesta trivas med att just bo där de bor.

För mig är en riktig skithåla där folk känns utkastade liksom på måfå. Det finns inget som håller kvar folk men heller inget som drar dem ut
Citera
2016-08-04, 18:15
Medlem
Pukeeyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
Haha, klockrent svarat. Norrlänningar har dock ofta ett intresse av bo där de bor för naturens skull, och då blir det bra. De är ofta ett med platsen och finner mening att bo där de bor. En håla som jag blev impad av är Kiruna. Där verkar de flesta trivas med att just bo där de bor.

För mig är en riktig skithåla där folk känns utkastade liksom på måfå. Det finns inget som håller kvar folk men heller inget som drar dem ut

Just det, du fattar precis vad jag menar.
Skithålorna ligger ofta i mycket natursköna områden, men innevånarna som blir kvar, när tjejerna och utbildat folk har flyttat, har inte förstånd att uppskatta naturen.
De vill mycket hellre förstöra den, med avgaser, oväsen och gummistank från sina snöskotrar och burnouter, när de har tid över från sitt huvudintresse: Att tjuvjaga den fridlysta vargen.
Citera
2016-08-04, 18:17
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orientexpressen
Detta. Men jag skulle vilja utöka det till hela KFV-regionen och lite därtill..

Flyr man öster ut från islamistnästet Örebro så kommer man först till Vingåker, och väl i byn känner man verkligen byhålementaliteten. Det enda man får ur sig är en lång och djup suck... Inga känslor. Ingenting. Två matbutiker som slåss om kunderna, och ett systembolag vilket är nödvändigt för att överleva ångesten här. Utan Factory Outlet och det kommunala utjämningssystemet skulle byn dö ut och raderas från den Svenska kartan.

Fortsätter man så kommer man till Katrineholm, den gamla hederliga järnvägsknuten där industrin en gång blommade och beboddes av hårt arbetande människor och som hade ett alldeles enastående bandylag. Numera andas staden bara ångest, arbetslöshet, och misär. Stanna till och ta en fika på det anrika Sultans konditori, här kan du sysselsätta dig med att titta på människor av den negroida rasen som dricker te och suger på sockerbitar dagarna i ända...

Fort som fan efter kaffet fortsätter man och landar till slut i Flen efter 3 mil. Här möts man av självmordstankar och mörker. Mörkermänniskor och missbrukare är i majoritet här. Arkitektoniskt en av Sveriges fulaste "städer". Du har nu två val, ta livet av dig eller fly!

Fort som fan gasar du därifrån och styr kosan norrut i ren panik, och tar sikte på Eskilstuna. Vips har du hamnat i någon form av gränsland mellan Afrika och Mellanöstern, ser du en vit människa som faktiskt pratar Svenska i centrum så ler du och hälsar i tysthet. Personen nickar instämmande mot dig, ni båda är väl medvetna om att ni tillhör det utdöende folket i staden och snart är i minoritet...

Grattis Mälardalen, en gång var ni Sveriges mittpunkt med Kungar och handeln runt Mälaren. Idag? Not so much...

haha kul då man har bott i område och flitigt besökt alla av de områden du nämner.

Vingåker är jävligt dött för att inte tala om bron över järnvägen som separerar Afrika från Sverige, väldigt tydlig och välplanerad gräns.

Katrineholm har blivit ett riktigt somalieparadis, det kryllar av somalier.

Flen likaså, otroligt mycket invandrare för 6 år sedan, nu är det förmodligen helt galet mycket.

Eskilstuna är maffia staden nummer ett i Sverige, gäng på krogen redo med kniv.

Dock kan jag inte hålla med om att de är de mest deprimerande områden som finns i Sverige då de är för "stora".

Själv tänker jag på utdöda ställen i norr som inte har nära till ett jävla smack.
Citera
2016-08-04, 18:17
Medlem
KuKluxKlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MjukisbyxGylf
Det skulle nog bli min röst också. Har passerat där ett antal gånger i mitt liv och ser exakt likadant ut nu som för 10-15 år sedan. Om man lyckas se en människa när man passerar har man gjort det bra, deprimerande är ordet.

För övrigt är jag både nöjd och förvånad över att ingen har nämnt min hemort än.

Fel. Gruvan är fortfarande igång. Åkte igenom där för en vecka sen.
Däremot var det fruktansvärt deprimerande.
Citera
2016-08-04, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horfest
Vidriga hålor som man besökt och inte glömmer är, Kristianstad Hedemora Borlänge Klippan Södertälje... Svårt att rangordna vidrigheten men Klippan vinner nog.
Hela Skåne är vidrigt...

Jag som har bott i Klippan en stor del av mitt liv är intresserad av att veta varför byn hamnar så högt på listan hos många. Vissa delar kan upplevas som rätt jävla grå och tråkiga, sen finns det såklart även en del white-trash och pundare precis som i alla byar och städer. Men i övrigt är det en mysig ort som till en stor del består av villaområde, skolor och fina naturområde. Jag är inte helt opartisk, men jag skulle räkna Klippan som en av de finaste gamla bruksorterna i nordvästra Skåne.
Senast redigerad av JerryWang 2016-08-04 kl. 18:31.
Citera
2016-08-04, 18:28
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praele
Nu blir jag nyfiken och undrar vilken ort du tänker på. Åkte du inte norr från Ronneby mot Växjö? I så fall kan det varit Hallabro eller Backaryd. Hallabro har inte längre en butik och är ett otroligt deprimerande ställe, men det är så litet så det kan knappt ens räknas som en håla. Backaryd är lite större och har fortfarande en butik och en restaurang som faktiskt är ganska bra.

Det har du rätt i, det måste ha varit norr från Ronneby mot Växjö.
Citera
2016-08-04, 18:31
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KuKluxKlan
Fel. Gruvan är fortfarande igång. Åkte igenom där för en vecka sen.
Däremot var det fruktansvärt deprimerande.
Ja fast det sa jag väl ändå ingenting om?
Citera
2016-08-04, 18:40
Medlem
flaess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiggeSpringnota
Tierp är en riktig skithåla. Jag vet inte vad det är, men folk har en uppsyn som lyser förtidspensionär i 40-års åldern, förståndshandikappad, lyxfällandeltagare och allmänt pack.
Hahaha, vilken träffande och sann beskrivning! Läs gärna mitt eget inlägg (#177) för en ingående redogörelse från en som har vuxit upp i skithålan.
Citera
2016-08-04, 18:42
Medlem
jackflashs avatar
Admin kanske kan samla ihop de flest nämnda hålorna och starta en poll?
Citera
2016-08-04, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash

Eller kanske t.o.m samla ihop en lista på alla "hålor" som är nämnda. Jag tror att varenda stad och by i Sverige kommer vara nämnda i tråden snart
Citera
2016-08-04, 18:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash

Det vore nog missvisande för att det inte är alla som känner till Horndal.

(Inlägg numero 32).
Senast redigerad av Cougars 2016-08-04 kl. 19:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in