Citat:
Ursprungligen postat av
Mersersmitter
Jörn i Västerbotten. 400 invånare och 550 flyktingar. Mer deprimerande samhälle finns inte
En stark kandidat, många övergivna hus, uselt gatuunderhåll, öststatskänsla. Jag blev arg av at se förfallet vid ett tågbyte 2010.
Citat:
Ursprungligen postat av
Silltunna
Göteborg
Skitigt, fula byggnader, icke fungerande infrastruktur, mängder med blattar, tiggare, knarkare och gangsters. Värdelösa krogar och nattklubbar. Obefintligt med sevärdheter. En spänd och otrevlig stämning vilar över hela staden. Och dess förorter skall vi ju inte ens tala om....
Göteborg är ingen vacker stad, min före dettas vänner frågade om och om igen vad jag tyckte om staden, jag svarade: - det är en industristad vad ska man tycka?
Men Göteborgarna är tveklöst de mest avspända människorna i landet. Efter en kurs där jag drogs med akut bronkit, där jag var väldigt gnällig, fick jag ge upp, trevligt bemötande och tolerans förändrade allt.
Citat:
Ursprungligen postat av
jackflash
Filipstad måste vara den största skithålan i landet.
Filipstad är deprimerande. Jag körde igenom samhället och handlade på COOP före stängningsdax en julafton för några år sedan, ångest i snöslasket.
Citat:
Ursprungligen postat av
AndraSortering
Markaryd?
Har industrier, tågstation men inte mycket mer. Jag tycker att Markaryd inte platsar.
Citat:
Ursprungligen postat av
AutDisceAutDiscede
Malmö! En förlorad och sjukt överskattad stad. Bara en massa negrer och blattar som skjuter varandra i bitar och säljer droger. Nej, sälj eller skänk skiten till Danmark - jag är tyvärr övertygad om att de ej skulle ta emot ens som gåva...
Malmö har ett imponerande kulturutbud för sin storlek, mycket att hitta på. Parkerna och Ribersborg ger pluspoäng. Annat var det på 1980-talet när det fanns ödetomter lite överallt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Natediaz
Eslöv utan tvekan.
Skitsnack, många fina gathus i tegel, bra kommunikationer, konstmuséet gör att Eslöv inte platsar.
Citat:
Ursprungligen postat av
pantherTypeG
Alla hålor i norra Skåne är deprimerade. Men en given top10 är Tyringe

Jag håller inte med, Tyrs hov, fina bokskogar omkring, bra kommunikationer och
Röda kiosken gör att Tyringe faller bort.
Röda kiosken skall upplevas!
Citat:
Ursprungligen postat av
SHH88
Traryd! Hur kommer det sig?
Ser nog allt Strömsnäsbruk som ett större rövhål.
Strömsnäsbruk är deprimerande, jag tror att befolkningen minskade med 50 % när bruket lades ner, järnvägen lades också ner.
Citat:
Ursprungligen postat av
Captinhero
Gamleby tycker jag var en skithåla på många sätt. Fullt med wt tråkigt centrum och samhälle
Du är tappad, det trekantiga torget och omgivningarna gör samhället till en attraktion, inte en håla. Gamleby ligger vackert och har medeltida anor.
Citat:
Ursprungligen postat av
Beatriceaurore
Teckomatorp, Klippan, Hässleholm. Man blir helt deprimerad.

Citat:
Ursprungligen postat av
Stoppable
Jag kan endast tala för södra sverige.
Jag har nog besökt samtliga orter söder om varberg iallafall.
Bjuv är en sorglig ort.
Åstorp ligger snäppet över.
Klippan är ljusår bättre än ovan nämnda.
Men om jag hör ordet "skithåla" så finns det endast en ort jag alltid tänker på.
Teckomatorp.
Det känns som en död jävla westernstad. Samtliga företag som någonsin funnits där har lagts ner. Plankor för fönstrena. Skit överallt. Folket är som de är.
Nä, Teckomatorp.
Vill ni åka till en riktig jävla håla - åk då dit. Fi fan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lostia
Teckomatorp. Fyfan.
Teckomatorp har en för samhällets storlek ovanlig ”stadsplan” med gathus i tegel, ett gammalt stadshotell(!), ett mycket fint stationshus, ypperliga kommuniktaioner, affär, dagis, skola, så orten faller helt bort som håla.
Hässleholm är ingen liten håla, men järnvägsknut. Hässleholmarna säger själva ”Hesslehåla”. Hässleholmarna är tillsammans med Gävleborna de mest otrevliga människor jag har mött på.
Klippan är en lämplig kandidat.
Citat:
Ursprungligen postat av
Iwinyouloose
Landskrona

Vacker stad med citadell och mysiga gathus, faller snabbt bort.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kalle81
Sandviken.
Sandviken platsar inte, bostäderna på gamla resp. nya bruket är fina, Storsjön ligger nära, fin natur. Men visst är det en bruksort, väldigt kollektivt. Gävle är sju resor värre.
Citat:
Ursprungligen postat av
KaptenFotsvett
Hahaha, Lönsboda har jag varit i många gånger. Festade en del där i ungdomens dagar. Herregud vilket deppigt ställe. Ätit på deras pizzeria (som det då fanns en av) en gång, och då fick jag grus i pizzan.
Folket gick runt i träningskläder. Och dialekten... Herregud...

Jag skulle inte säga att Lönsboda är en håla, samhället har gott om företag, ett fungerande föreningsliv, stolt historia, säregen dialekt. Lönsboda är en turistattraktion.
Det beror vad som menas med håla, samhällsservice, föreningsliv, kommunikationer, jobbtillfällen, kulturutbud och befolkningsutveckling sammantaget kan ge en hint.