Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-04, 15:14
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Därför är han lovar att ta tillbaka enkla fabriksarbeten till USA, vilket naturligtvis aldrig kommer hända.

Du menar det Sverige har gjort? Många jobb utomlands har kommit tillbaka. Att dra hem fabriksjobb är inga svårigheter. Sånt har radikala politiker gjort i flera decennier.

Drömmer ni inte efter andra "Brexit"?
Senast redigerad av Tom.Of.Finland 2016-08-04 kl. 15:48.
2016-08-04, 16:03
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
TheStriptease skrev

Det är ju skillnad på att systematiskt och flera gånger skicka hemligstämplade dokument och information jämfört med att beskriva innehållet av en hemligstämplad video.

Dom visade den "hemligstämplade" videon på FOX:

Report : US sent cash to Iran as Americans released | Fox News Video
https://www.youtube.com/watch?v=-xHiN_wrs5w&app=desktop

Donald Trump har inte deltagit i några "classified security briefings" ännu.
2016-08-04, 16:14
Medlem
E.Merckxs avatar
Lite ur den senaste Fox pollen, som hade den korrupta Häxan +10:

3 way Among Blacks:

Clinton - 85%
Johnson - 7%
Trump - 1%

44% of the respondents think the country is on the right track.

Clinton is taking 12% of Republicans and only losing 5% of Democrats.
2016-08-04, 16:14
Medlem
Sqrbankens avatar
Hm. Står väldigt vid sidlinjen angående det amerikanska valet. Tycker det finns så mkt att peka på angående bägge kandidaterna. Hade jag varit jänkare hade det nog blivit soffan.

Idag passerades dock en gräns för mig iaf ang. Trump. Hans uttalandena kring kärnvapen är helt enkelt förfärligt imo.
2016-08-04, 16:22
Medlem
E.Merckxs avatar
Ny Rasmussen Reports poll, 04/08:

4 way

Hillary Clinton 44%

Donald Trump 40%

Gary Johnson 6%

Jill Stein 3%

A post-convention bounce appears to have given Democratic presidential nominee Hillary Clinton her biggest lead over Republican rival Donald Trump since June in our latest weekly White House Watch survey. This is the first update that includes both the Libertarian and Green Party candidates.
http://www.rasmussenreports.com/public_content/politics/elections/election_2016/white_house_watch
2016-08-04, 16:28
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Lite ur den senaste Fox pollen, som hade den korrupta Häxan +10:

3 way Among Blacks:

Clinton - 85%
Johnson - 7%
Trump - 1%

44% of the respondents think the country is on the right track.

Clinton is taking 12% of Republicans and only losing 5% of Democrats.

Varför är det så många svarta som stödjer Clinton? Är det inte dom som lever i gettot?
2016-08-04, 16:30
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ny Rasmussen Reports poll, 04/08:

4 way

Hillary Clinton 44%

Donald Trump 40%

Gary Johnson 6%

Jill Stein 3%

A post-convention bounce appears to have given Democratic presidential nominee Hillary Clinton her biggest lead over Republican rival Donald Trump since June in our latest weekly White House Watch survey. This is the first update that includes both the Libertarian and Green Party candidates.
http://www.rasmussenreports.com/public_content/politics/elections/election_2016/white_house_watch

Verkar inte som Trump's ord har påverkat något.
2016-08-04, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Idag passerades dock en gräns för mig iaf ang. Trump. Hans uttalandena kring kärnvapen är helt enkelt förfärligt imo.

Nog för att munlädret läckt ganska mycket sista tiden, men gällande detta: ord står mot ord. Trump hävdar själv att han inte sagt detta och vid ett flertal tillfällen tidigare har han sagt att han skulle vara den sista att använda kärnvapen.
2016-08-04, 17:39
Bannlyst
Ganska fascinerande klipp från igår på Jimmy Kimmel Live där man läser upp Trump citat till Clinton supporters, men säger att det är Clinton som sagt det, för att sedan fråga om de håller med om det som sagts.https://www.youtube.com/watch?v=IzC-l7tovFk
Senast redigerad av pent-house 2016-08-04 kl. 18:03.
2016-08-04, 17:48
Medlem
Citat:
Dom visade den "hemligstämplade" videon på FOX:

Report : US sent cash to Iran as Americans released | Fox News Video
https://www.youtube.com/watch?v=-xHiN_wrs5w&app=desktop

Donald Trump har inte deltagit i några "classified security briefings" ännu.

Med andra ord ljög Trump när han sa att det var en topphemlig video...

Citat:
This means that Trump told his audience a half-dozen things about the tape that aren’t accurate. The video he saw was not shot in Iran, it did not show the exchange of cash, it was not “top secret,” it was not “a military tape,” and it was not “provided by Iran.” Nor was it released to embarrass the United States.

http://www.huffingtonpost.com/entry/donald-trump-iran-intelligence-briefing_us_57a26249e4b04414d1f370b9?
2016-08-04, 18:05
Medlem
Okej, jag börjar bli lite orolig just nu hjälp mig komma tillbaka in på banan igen.
Vad är det som hänt, han tappar i polsen och blir nu attackerad i nord Korea style av allt.
Kärnvapengrejen är min mening bara löjlig.
Khan är också lite löjlig men inte tillräckligt för det här.

Så snälla, snabbsummera och styr in mig igen
2016-08-04, 18:20
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otranadtill1000
Okej, jag börjar bli lite orolig just nu hjälp mig komma tillbaka in på banan igen.
Vad är det som hänt, han tappar i polsen och blir nu attackerad i nord Korea style av allt.
Kärnvapengrejen är min mening bara löjlig.
Khan är också lite löjlig men inte tillräckligt för det här.

Så snälla, snabbsummera och styr in mig igen

Det som har hänt är att det är tre månader kvar till presidentvalet, bägge kandidaterna är klara med nomineringsprocessen men Trump har inte anpassat sin retorik och framtoning till de nya förutsättningarna dvs mentalt så verkar han än så länge vara kvar i nomineringsstriden.

De kommande debatterna blir sannolikt avgörande för om han dvs Trump kan vända på utvecklingen. Klockan tickar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in