Citat:
Ursprungligen postat av
Sqrbanken
Göteborg.
De som inte är kaosblattar är pretentiösa sekteristiska lokalpatrioter som tror man är frigjord amerikansk västkust i sin lilla regniga deppiga skitstad.
Jo jag är från Stockholm. Men ogillar min hemstad starkt själv av väldigt många anledningar också och är absolut inte lokalpatriot men kan samtidigt stå för bristerna; det verkar inte göteborgare i ngn sekteristisk iver kunna och det ska tryckas i nyllet på en.
Lite så

Nja, riktigt så där är det inte med göteborgare generellt. Har själv bott i Göteborg tio år och så värst lokalpatriotiska är de flesta göteborgare inte. De där klämgoa göteborgarna som bara okritiskt älskar allt som har med hemstaden att göra märkte jag knappast av. Dessa ser man mest på TV.
Träffade nog fler Göteborgare som var lite som du, det vill säga stod för bristerna. Det är ju knappast så att göteborgare går och tror att Avenyn är världens grej eller får något våt i ögonen när de hör Liseberg omnämnas, tvärtom. Upplevde de allra flesta göteborgare som ödmjuka gällande sin stad och knappast skrytiga eller att de ville trycka ned något i nyllet på en.