2016-08-03, 21:50
Medlem
Hällefors! Redan nämnts men bör understrykas! Det är fult där. Jättefult.
Citera
2016-08-03, 21:52
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mittens
Stockholm är en storstad för de flesta i Sverige.

Det beror på hur du ser det, om man räknar storstad i världen är den inte det.
Det är den största staden i Sverige så det är väl alltid något.

Oftast så har ju små samhällen en viss charm, tex gamla bruksorter med en rik historia.
Men man kan även ta detta för långt vilket gör det hela jäkligt sorligt.
Citera
2016-08-03, 21:53
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Munkfors, för i helvete - glömde bort denna håla... Torde hamna topp 5, i alla fall...
Citera
2016-08-03, 21:57
Medlem
rockandrollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duracella
Hällefors! Redan nämnts men bör understrykas! Det är fult där. Jättefult.

Är det dit man åker för att fiska och den lokala OK macken utgör både klubbhus för traktens jägare aka samtliga invånare samt fiskeredskapbutik?
Citera
2016-08-03, 21:58
Medlem
Doxycyklin87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Göteborg

Skitigt, fula byggnader, icke fungerande infrastruktur, mängder med blattar, tiggare, knarkare och gangsters. Värdelösa krogar och nattklubbar. Obefintligt med sevärdheter. En spänd och otrevlig stämning vilar över hela staden. Och dess förorter skall vi ju inte ens tala om....

This. Sveriges äckligaste stad. Första gången jag rullade in i Gbg med bilen så kändes det som att jag kommit till en äcklig polsk industristad. Fyfan vilket skithål.
Citera
2016-08-03, 22:01
Medlem
Adobes avatar
Slänger in denna åt min polare som bott där: Pajala finns inget kul att göra där enligt honom! Förutom det så är det ganska så norrut, knappt nära till någon större stad. En del flyktingar även kommit dit har jag hört.
En snabb googling på att pajala är skithåla hittade jag denna artikel av artister som försöker göra Pajala till något gott: http://www.kraftsamling.net/konferenser/kraftsamling-8-juni-2011/pajala-aer-vaart-paradis/
Ja själv har jag inte varit mer än 1 gång förbi Pajala, och skulle då inte själv vilja bo i någon håla i norr.
Varit i Hakkas en hel del och byhålor runtom, så jävla tråkigt i dessa hålor på sommaren. Vintern är det bra när man har skoter men annars är det skit enligt mig, bara massa mygg och internet som går segt.
Citera
2016-08-03, 22:03
Medlem
Jag tror vi får enas om att de flesta av Sveriges orter är riktiga rövhål. Det här blev ju en riktigt tragisk tråd. Norra Skåne, Bergslagen, avdankade bruksorter och köldhål i Norrland verkar vara överrepresenterade i era nomineringar.

Ingen som kan starta en om Sveriges finaste landsortssamhälle? Helst utanför semestertider, så man kan uppskatta orten året runt.
Citera
2016-08-03, 22:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Munkfors, för i helvete - glömde bort denna håla... Torde hamna topp 5, i alla fall...

Definitivt. Största jävla sossekommunen i landet. Fick väl typ 80% i senaste valet... Flyktingarna bara väller in.
Citera
2016-08-03, 22:09
Medlem
lemonzhellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Jag tror vi får enas om att de flesta av Sveriges orter är riktiga rövhål. Det här blev ju en riktigt tragisk tråd. Norra Skåne, Bergslagen, avdankade bruksorter och köldhål i Norrland verkar vara överrepresenterade i era nomineringar.

Ingen som kan starta en om Sveriges finaste landsortssamhälle? Helst utanför semestertider, så man kan uppskatta orten året runt.

Intressant initiativ och helt korrekt slutsats. Har varit runt en hel del i Sverige, och oftast vill man ju bara skjuta sig, men ibland stöter man på en oanad pärla. Men mest är det ju depression galore. Vilket gör en tråd som denna omöjlig. Sverige är de tusen skithålens land. Verkligen.

Edit: jämför till exempel med Finland eller Norge, köp NAF:s veiatlas och du kommer se att minsta norska busshållplats har en intressant historia eller en krigskyrkogård som folk på orten fortfarande är stolta över. Vilken enorm skillnad alltså, många svenska småsamhällen verkar befolkas av folk som ber om ursäkt för att orten finns och för att den är så tråkig att man somnar.
Senast redigerad av lemonzhello 2016-08-03 kl. 22:14.
Citera
2016-08-03, 22:11
Medlem
ascHacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telefoni
Bjuv? Åstorp?
Båda kvalificerar sig i kategorin byhåla/skithåla. Har dock ingen koll på antalet invånare. Hade du varit något längre österut hade jag sagt Klippan utan att tveka.

Så "känt" var inte stället. Då hade jag kommit ihåg. Men mot Bjuv och Åstorp var det och inne i skogen.
Citera
2016-08-03, 22:14
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buranshe
Bengtsfors. Söderköping. Grums. Och valfri ort i väst - Trollhättan, Uddevalla, Borås osv. Riktigt tragiska ställen allihop.
Söderköping? Driver du med mig eller? Det är en idyll intill Göta kanal där bl.a. Madicken spelades in.
Citera
2016-08-03, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk

det handlar mycket om perspektiv. många som skriver här är inavlade stadsbor som får panik om det inte finns 7-11 och pressbyrån inom en pissradies avstånd, och ser då inte charmen med landet och naturen. sedan finns det givetvis många bruksorter som är deprimerande pga dåliga byggnader, åldrande befolkningar och äckliga dialekter (norrländska, stockholmska, värmländska, dalmål, grov småländska och sådär), men många orter är helt enkelt bara en aning slitna. om det inte var för att det öppnas blattefabriker aka asylboenden på varenda liten ort så skulle landet ha varit en bra tillflyktsort för oss som gillar jakt, fiske m.m. och studerar distans/arbetar hemifrån/lyfter bidrag för att jävlas med staten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in