Citat:
Ursprungligen postat av
MathiasVonCreme
Hur kan Ryssland misslyckas om de lägger ned sådana resurser? Borde vara relativt enkelt att avlyssna radiokommunikationen, använda drönare, tipsare på marken om tex vapenförråd, stridsfordon, militära samlingsplatser m.m.? Sätt in lite flyg och Kryssningsmissiler så borde Aleppo vara befriat? Visserligen använder Jihadisterna mänskliga sköldar men inte vid varje truppförflyttning.
Jag är bara en lekman som knappat vet bättre än Ryska befäl men jag är bara nyfiken på vad det är som är så svårt, om ni resurser inte är ett problem.
Kriget är inte vunnet eller stabiliserat på något sätt. Tanken var att bomba i några veckor, något som har blivit ett år nu. De har lyckats med att stänga ner rutterna för rebellerna i Aleppo, men rebellerna är fortfarande starka och utgör ett hot mot regimen och kan vända till deras fördel.
Regimen och dess allierade hävdar att man använder mänskliga sköldar, men det är ytterst tveksamt. Det har förmodligen skett att man använder fångar, vilket det finns dokumenterat av människorättsorganisationer, men om man ska förlita sig på vad regimen säger skulle man få uppfattningen om att rebellerna använder mänskliga sköldar vid varje attack, vilket är absurt.
Till din fråga, jag misstänker att problemet är organiseringen och bristen på kommunikationen mellan regimen, Iran och andra regimtrogna miliser som ställer till det för Ryssland.