2016-08-03, 22:09
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Jag frågade om NIST kan återskapa golv med den typ av balkar som fanns i WTC som kollapsar på grund av eld. Det borde vara en relativt simpel sak att göra.

Ditt exempel med solkurvor är det motsatta eftersom golven som kollapsade drog sönder väggarna enligt NIST. Normalt expanderar exempelvis stål när man hettar upp det

Varför inte bygga upp en skyskrapa i skala 1:1 och flyga in en fullastad Boeing i den när de ändå håller på - jag menar så du kanske blir nöjd??
Så gott som alla i hela världen vet att stål blir mjukt vid upphettning, det behöver inte bevisas längre..
Citera
2016-08-03, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Varför inte bygga upp en skyskrapa i skala 1:1 och flyga in en fullastad Boeing i den när de ändå håller på - jag menar så du kanske blir nöjd??
Så gott som alla i hela världen vet att stål blir mjukt vid upphettning, det behöver inte bevisas längre..

Behövs inte, det räcker med att plocka fram en balk som är lik den som satt i golven och ge den likartad belastning. Pröva sedan om man kan få denna balk att böja sig genom att elda möbler och flygbränsle
Citera
2016-08-03, 22:39
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Behövs inte, det räcker med att plocka fram en balk som är lik den som satt i golven och ge den likartad belastning. Pröva sedan om man kan få denna balk att böja sig genom att elda möbler och flygbränsle
Vad bra, eftersom du tillhör den troligen mikroskopiska minoritet i världen som tvivlar på den saken så tycker jag du ska göra det. Skrid till verket och meddela sen hur det gick.. Hoppas du blir klar snabbare än AE911 och Hulseys wtc7-simulering, den verkar ju totalt ha kört fast - inte en enda rapport på månader...
Citera
2016-08-03, 23:18
Medlem
Citat:
Vad bra, eftersom du tillhör den troligen mikroskopiska minoritet i världen som tvivlar på den saken så tycker jag du ska göra det. Skrid till verket och meddela sen hur det gick.. Hoppas du blir klar snabbare än AE911 och Hulseys wtc7-simulering, den verkar ju totalt ha kört fast - inte en enda rapport på månader...

Hur menar du att det är svårt att testa vad som krävs för att få golvbalkarna att bågna på grund av värme från eld?

Källan på "mikroskopiska minoritet som tvivlar" tack!
Citera
2016-08-04, 00:20
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Hur menar du att det är svårt att testa vad som krävs för att få golvbalkarna att bågna på grund av värme från eld?
Nej jag vet att det är enkelt att testa att stål blir mjukare av värme. Annars hade jag knappast anförtrott uppgiften till dig..

Citat:
Källan på "mikroskopiska minoritet som tvivlar" tack!
Ska jag ge en källa på något som jag beskrev med termen 'troligen'? Är du dum i hela huvudet?
Men för sakens skull: Hur stor procent av jordens befolkning tror du själv det är som tvivlar på att stål blir mjukt av upphettning?
Citera
2016-08-04, 00:28
Medlem
Citat:
Nej jag vet att det är enkelt att testa att stål blir mjukare av värme. Annars hade jag knappast anförtrott uppgiften till dig..
Kan du få balken att böja sig på grund av att den blir så mjuk att den inte orkar med hjälp av att elda möbler och flygbränsle? Det blir avslöjande när du slingrar dig i svaret, inte ens du tror på det
Citera
2016-08-04, 09:13
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Kan du få balken att böja sig på grund av att den blir så mjuk att den inte orkar med hjälp av att elda möbler och flygbränsle? Det blir avslöjande när du slingrar dig i svaret, inte ens du tror på det

Jag har inte slingrat mig, jag är övertygad om att upphettat stål är mjukare än kallt stål. Att intensiv brand kan rasera stålkonstruktioner fullständigt kan man se på exempelvis Windsor Tower i Madrid, så att samma sak skulle kunna ske med en balk i New York är självklart. WTC hade ju dessutom flygbränslet som du påpekar..
Citera
2016-08-04, 11:08
Medlem
Citat:
Jag har inte slingrat mig, jag är övertygad om att upphettat stål är mjukare än kallt stål. Att intensiv brand kan rasera stålkonstruktioner fullständigt kan man se på exempelvis Windsor Tower i Madrid, så att samma sak skulle kunna ske med en balk i New York är självklart. WTC hade ju dessutom flygbränslet som du påpekar..

Men jag frågade om hur NIST kommit fram till sin slutsats om att balkarna i golven böjde sig på grund av branden
Citera
2016-08-04, 12:29
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Men jag frågade om hur NIST kommit fram till sin slutsats om att balkarna i golven böjde sig på grund av branden

Du kritiserar NIST rapporter och sen bevisar du i detta inlägg att du inte läst rapporterna.
Hade du läst dom rapporter du kritiserar så hade du sluppit ställa ännu en idiotiskt fråga i en lång rad av idiotiska frågor.

Gör om....
Citera
2016-08-04, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Du kritiserar NIST rapporter och sen bevisar du i detta inlägg att du inte läst rapporterna.
Hade du läst dom rapporter du kritiserar så hade du sluppit ställa ännu en idiotiskt fråga i en lång rad av idiotiska frågor.

Gör om....

märkligt att det är så svårt att svara på en så simpel fråga. hur fick de fram att balkarna i golvet blev så mjuka att de böjde sig på grund av elden?
Citera
2016-08-04, 12:47
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
märkligt att det är så svårt att svara på en så simpel fråga. hur fick de fram att balkarna i golvet blev så mjuka att de böjde sig på grund av elden?

Det märkliga i det hela är att du kritiserar rapporter du inte ens läst.
Läs rapporterna och återkom, allt du frågar efter står i rapporterna.

Dumb as...
Citera
2016-08-04, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Det märkliga i det hela är att du kritiserar rapporter du inte ens läst.
Läs rapporterna och återkom, allt du frågar efter står i rapporterna.

Dumb as...
Och du som läst kan inte berätta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in