2016-08-03, 20:11
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Du får googla eller läsa tråden.

Tänkte det.

Jag har ju följt Jonas twitter och sett tv-serien. Marie verkar dölja allt för utomstående, tex på twitter.
I den här tråden länkades nån vidrig text som nån av hennes vänner skrivit, bara ökade min känsla att Jonas har rätt.
Citera
2016-08-03, 20:28
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Tänkte det.

Jag har ju följt Jonas twitter och sett tv-serien. Marie verkar dölja allt för utomstående, tex på twitter.
I den här tråden länkades nån vidrig text som nån av hennes vänner skrivit, bara ökade min känsla att Jonas har rätt.
Det är ett fritt land och Jonas blir säkert glad över att läsa att han har någon på sin sida, men jag tror att du sätter dina pengar på fel häst.
Citera
2016-08-03, 20:41
Medlem
Smerchs avatar
Det är inte ett fritt land, och jag tror Jonas skiter i vad jag tycker.

Jag tror att Marie har svårt att stå för situationen, jag tror att hon innerst inne känner att det är orättvist och fel, trots att Jonas ökande desperation gör det lättare för hennes kompisar att försvara henne på det där typiskt kvinnliga sättet som vi ser i textfilen som länkades tidigare.

Men det vore intressant att läsa mer om hur hon själv ser på det.
Citera
2016-08-03, 20:50
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Det är inte ett fritt land, och jag tror Jonas skiter i vad jag tycker.

Jag tror att Marie har svårt att stå för situationen, jag tror att hon innerst inne känner att det är orättvist och fel, trots att Jonas ökande desperation gör det lättare för hennes kompisar att försvara henne på det där typiskt kvinnliga sättet som vi ser i textfilen som länkades tidigare.

Men det vore intressant att läsa mer om hur hon själv ser på det.
Jag har inte läst någon textfil utan baserar mitt lidande på det jag läst/hört direkt från henne och från henne närstående, samt så klart på Jonas helt öppna handlingar både på och utanför nätet. För det ska han ha cred för: han kör helt ocensurerat oavsett hur det får honom att framstå.

Vad Marie känner innerst inne har jag ingen aning om, men det normala att känna i hennes fall är nog något i stil med att det är hjärtskärande sorgligt för sonen och att hon önskar att JI får hjälp så att alla inblandade får någon form av drägligt läge i framtiden.
Citera
2016-08-03, 21:29
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Jag har inte läst någon textfil utan baserar mitt lidande på det jag läst/hört direkt från henne och från henne närstående, samt så klart på Jonas helt öppna handlingar både på och utanför nätet. För det ska han ha cred för: han kör helt ocensurerat oavsett hur det får honom att framstå.

Vad Marie känner innerst inne har jag ingen aning om, men det normala att känna i hennes fall är nog något i stil med att det är hjärtskärande sorgligt för sonen och att hon önskar att JI får hjälp så att alla inblandade får någon form av drägligt läge i framtiden.

Jag känner inga närstående till varken Marie eller Jonas. Kan du skriva här vad du läst/hört?

Jag tycker ditt inlägg klingar falskt, jag tror inte du lider, och jag tror inte att du verkligen tror att det skär i Maries hjärta. Däremot är det uppenbart att Jonas lider, och att han verkligen bryr sig om sin son. Och ju mer han lider, desto längre ifrån kommer han till att "vinna". Jag läser in en del skadeglädje när ni korrekt konstaterar det...

Frågan här måste vara om Jonas ändrade sig markant från tiden innan Marie blev gravid fram till att hon lämnade honom. Om inte, måste man kunna säga att hon stulit hans barn? Samma som fick henne att skaffa barn med honom kanske fick henne att vilja lämna honom när barnet var fött... Och hon kände kanske till att hon i egenskap av kvinna har en fördel från början i vårdnadstvister, och kallt beräknade att det skulle bli ännu lättare med tanke på Jonas historik osv.
Vad lever hon av idag?

Alla inblandade hade haft det drägligare om hon lämnat honom innan de skaffat barn.
Citera
2016-08-04, 10:47
Medlem
Nu är det väl bara en tidsfråga tills Inde blir utslängd från twitter, med tanke på bilden med poliser som våldtar en man som han lagt upp nu.
Citera
2016-08-04, 10:53
Medlem
primu[s]®s avatar
I dag så började han posta bögporrbilder på poliser och taggade in alla poliser på twitter typ. Till och med Martin Melin började få en släng av sleven. Han behöver nog vila några veckor från sina egna tankar skulle jag tro.
Citera
2016-08-04, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av primu[s]®
I dag så började han posta bögporrbilder på poliser och taggade in alla poliser på twitter typ. Till och med Martin Melin började få en släng av sleven. Han behöver nog vila några veckor från sina egna tankar skulle jag tro.

Inrikesministern blandas in också. Jösses.
Citera
2016-08-04, 12:47
Medlem
Citat:
Jag känner inga närstående till varken Marie eller Jonas. Kan du skriva här vad du läst/hört?

Jag tycker ditt inlägg klingar falskt, jag tror inte du lider, och jag tror inte att du verkligen tror att det skär i Maries hjärta. Däremot är det uppenbart att Jonas lider, och att han verkligen bryr sig om sin son. Och ju mer han lider, desto längre ifrån kommer han till att "vinna". Jag läser in en del skadeglädje när ni korrekt konstaterar det...

Frågan här måste vara om Jonas ändrade sig markant från tiden innan Marie blev gravid fram till att hon lämnade honom. Om inte, måste man kunna säga att hon stulit hans barn? Samma som fick henne att skaffa barn med honom kanske fick henne att vilja lämna honom när barnet var fött... Och hon kände kanske till att hon i egenskap av kvinna har en fördel från början i vårdnadstvister, och kallt beräknade att det skulle bli ännu lättare med tanke på Jonas historik osv.
Vad lever hon av idag?

Alla inblandade hade haft det drägligare om hon lämnat honom innan de skaffat barn.

Jag vet att Marie har en stor sorg i det här. Hon har ju låtit sonen umgås med Jonas mer än vad domen säger tex. jag har god insyn i detta och det pratas en hel del i en liten stad.
Marie har ett mycket gott rykte om sig och hon är omtyckt och glad, en varm och god person. En exemplarisk moder dessutom.

Jag vet att hon fått hem sonen skadad efter att han varit hos Jonas. Hon är ofta bekymrad över hur hon ska agera i situationen med det vet jag.

Jonas är ju kraftigt sinnessjuk och att det eskalerat kan ju alla se.
Tycker fruktansvärt synd om henne undrar hur hon orkat faktiskt. Sen var det kanske en högrisk att skaffa barn med en person som inde och det borde hon kanske insett.

Hon skriver ju på sin twitter att när Jonas är nykter och stabil får han ju ha pojken hur mycket han vill. Jag skulle aldrig själv lämna mitt barn i händerna på den dåren även om historien är sorglig.
Citera
2016-08-04, 14:05
Medlem
Silltunnas avatar
Jonas Inde är i mina ögon en av landets mest begåvade komiker och dramatiker när det gäller att gestalta det tragikomiska och svarta i tillvaron. Tyvärr verkar han ha dragit det lite till sin spets i sin Twitter, jag hoppas han hittar tillbaka och finner ro igen!
Citera
2016-08-04, 14:13
Medlem
PlutoJs avatar
ECT vore nog ett bra alternativ för Inde i det här läget.
Citera
2016-08-04, 17:33
Medlem
NoShitShirleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoJ
ECT vore nog ett bra alternativ för Inde i det här läget.

Wow! Kände lite samma sak.
Är J ok för övrigt eller har han haft psykoser eller varit manisk förut?
Suicidvarning..?

Förlåt att jag inte läst igenom hela tråden men jag vet att han var rätt skör psykiskt tidigare i livet.

Har det här twitterbombandet pågått flera år eller har han blivit såhär besatt nyligen?
Vet inte de exakta detaljerna i umgängestvisten (eller vad man ska kalla det) men det här generar nog inga pluspoäng för J. Att vara arg och bitter i ett sånt här läge är ganska förståeligt men jag blir riktigt illa berörd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in