Citat:
Ursprungligen postat av
xertion
Ifrågasätter bara ditt konstiga påstående om att räkorna skulle vara "gammla" bara för att de är tillagade.
Som en person som bott i Thailand i 10 år så tycker jag att det du skriver bara är konstigheter. Givetvis finns det streetshops som endast serverar Goong Dten. Men pratar vi om restauranger så vet jag inte en enda som inte också serverar tillagad mat/seafood/räkor även fast att de även serverar råa.
Som sagt... Du tillför konstig information som jag inte vet vart du får den ifrån.
Du tar saker ur röven hela tiden, först sa jag tydligen att Thailändare inte kokar räkor nu skriver jag tydligen också att restauranger som serverar råa räkor inte har tillagad fisk.
Det finns restauranger som inte har tillagade räkor utan endast råa i div chilisåser men självklart har dom tillagad fisk också.
Men du kan ju allt eftersom du bott i Thailand i 10 år, varför göra tråd och fråga om saker och sedan vara spydig?
Du har inte skrivit något on risker att äta råa räkor, verkar mest som om du gjorde tråden för att försöka rätta folk och vara bäst för du minnsan bott i Thailand i 10 år.