Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Om du tar av dig DINA rasistglasögon som i inlägget ovan pekar ut hudfärg framför genus som huvudorsak till våldtäkt så kanske vi kan börja prata.
Och Precis….
"Hur många kvinnor skall behöva utsättas innan politiskt korrekta tokfeminister vågar ta bladet från munnen och kräva att myndigheterna gör något?"
Kan jag ju omgående översätta till:
Hur många kvinnor skall behöva utsättas innan antifeministiska idioter och män som grupp klarar fatta sammanhangen och inse att OM det ska ske en förändring så är det män som måste göra den. Män i alla kulörer, eftersom ja, män av alla kulörer våldtar kvinnor av alla kulörer världen över av ungefär samma anledning, och är inget som någon myndighet kan göra speciellt mycket åt utan det ligger i en vilja att förändra mansnormer.
Att sitta på FB och motarbeta och hata Zara, feminister, kvinnor, invandrare etc. etc. hjälper verkligen inte ett skit utan tvärtom. Män som våldtar kvinnor har just detta gemensamt, de är män och de "hatar" kvinnor och de tänker fan inte ändra sig...
Så? varför tar inte män bladet från munnen och börjar fundera på varför så många män verkar "hata" kvinnor? och speciellt de kvinnor som
verkligen tar bladet från munnen som Zara ex.
Och där drogs rasistkortet...
Har du extremt dåligt minne i kombination med problem med läsförståelse?
Om du kollar tidigare inlägg vi bollade fram och tillbaka skrev jag följande:
Citat:
Jag tillhör inte dom som påstår att våldtäktsbenägenheten ligger i gener eller hudfärg, men om man växt upp i ett samhälle där myndigheter i princip struntar i våldtäkter eller där hela samhället genomsyras av kvinnoförakt och kvinnor kan säljas eller bytas bort för giftemål så tror jag att detta påverkar en hel del.
I nästa inlägg tog jag fram ett exempel från Sydafrika och i texten ställde jag en fråga till dig, om du inte ville svara eller om du inte fattade att det var en fråga till dig känns oklart men jag kan ta frågorna i slutet av texten om det underlättar för dig.
Citat:
Hur förklarar du dessa siffror, är det svenska medelålders heterosexuella män som vallfärdat till Sydafrika för att våldta, är det svarta som har det i hudfärg eller gener, är det MSFs franske läkare som flyttat till Sydafrika för att hjälpa våldtäktsoffer som ljuger för att han är rasist eller kan det kanske vara så att brist på lag och ordning och en vidrig kvinnosyn är orsaken
Anledningen att jag tog upp just Khayelitsha är att det är det ställe i världen där det sker flest våldtäkter per capita.
När det diskuteras våldtäktsbenägenhet och orsaker så lyfter man fram olika saker...och det mesta är helt fel.
Det som oftast lyfts fram som största orsaken är detta:
(ingen hänsyn tagen till vilket som lyfts fram oftast)
1: Problemet är MÄN.
När det diskuteras våldtäkter i Sverige och invandrares överrepresentation så brukar motreaktionen vara att 99,99% av invandrare inte våldtar vilket kan ses som helt korrekt...om svenskar våldtar i än mindre utsträckning så är det väldigt få män som våldtar i förhållande till antal män.
Problemet kan därmed inte tillskrivas män som grupp.
2: Det är Muslimer som våldtar.
Här kommer en anledning att lyfta fram just Sydafrika, Sydafrika är främst ett kristet land och endast 1,5% är muslimer...ändå ligger det ställe som är värst i världen när det gäller våldtäkter just där.
Det finns länder som domineras av muslimer i Afrika där det sker fler våldtäkter än i dom flesta kristna länder.
Slutsatsen borde då bli att våldtäktsbenägenheten inte har med religionstillhörighet att göra.
3: Våldtäktbenägenheten sitter i gener eller hudfärg.
I Khayelitsha bor samma typ av människor som i övriga Sydafrika, dessa bär på samma gener och har samma hudfärg som övriga i Sydafrika.
Hade det varit gener eller hudfärg som varit orsaken så skulle statistiken se ut ungefär på samma sätt i hela landet men det gör det inte på långa vägar.
Man borde med det kunna utesluta gener eller hudfärg.
4: Fattigdom.
Khayelitsha är en kåkstad och det är fattigt där, men det finns ställen i Sydafrika där folk är fattigare och dom har inte lika högt antal våldtäkter.
Man kan med detta utesluta fattigdom.
Orsakerna som gör någon till våldtäktsman kan bero på många olika saker, största anledningarna skulle jag tro är psykisk sjukdom även om andra saker kan spela in, kulturen och kvinnosynen i hemlandet och brist på lag och ordning där skulle kunna vara en stor bidragande faktor.
Sen kan även en svensk eller någon invandrare som växt upp i Sverige ha en taskig kvinnosyn även om det i stort är väldigt jämnställt i Sverige.
Problemet med våldtäkter är inte så enkelt att man kan hitta en stor gemensam nämnare och se just detta som den stora eller enda orsaken.
Vill vi ha ner antalet våldtäkter får vi inte stirra oss blinda på en grupp eller orsak, vi får heller inte låta dömda våldtäktsmän komma billigt undan...ett långt fängelsestraff kanske inte "botar" dom men under tiden dom sitter inne så är gatorna lite säkrare för flickor/kvinnor.
Ett långt fängelsestraff eller livstids utvisning kanske förhoppningsvis skrämmer några till att hålla snabeln i styr.
Håller du med eller har du några invändningar?
Vad i mitt förra inlägg tyckte du var rasistiskt?
Har du någon alternativ förklaring till situationen i Khayelitsha än min?