Citat:
Sven Melander är en man som inte är riktigt medveten om vad som hänt med Sverige - Gammal och så gott som glömd...
Hörde just en intervju med honom, i P4 Extra - Under hela intervjun påstår Sven att "Män" är orsaken och att vi har ett kollektivt ansvar - samtidigt säger han att sånt här aldrig skulle vara tänkbart när han gick i skolan... (kanske borde Sven fundera lite på vad som skiljer nu från då...)
Under hela intervjun undviker man, som en slalomåkare rundar pinnar, nämna invandring, invandrade män med vidrig kvinnosyn, hedersmord, islams syn på kvinnor, män från MENA...
Man kunde tydligt höra hur programledaren hade svårigheter att genomföra intervjun och samtidigt hålla sig i åsiktstunneln...
Hörde just en intervju med honom, i P4 Extra - Under hela intervjun påstår Sven att "Män" är orsaken och att vi har ett kollektivt ansvar - samtidigt säger han att sånt här aldrig skulle vara tänkbart när han gick i skolan... (kanske borde Sven fundera lite på vad som skiljer nu från då...)
Under hela intervjun undviker man, som en slalomåkare rundar pinnar, nämna invandring, invandrade män med vidrig kvinnosyn, hedersmord, islams syn på kvinnor, män från MENA...
Man kunde tydligt höra hur programledaren hade svårigheter att genomföra intervjun och samtidigt hålla sig i åsiktstunneln...
Mest intressant är att han inte läst reaktionerna. Men han har hört... att det står att han ska dö.
Jag har faktiskt läst det mesta, såg inget sånt hat
haha - han har börjat kolla de större sammanhangen.
Jag tycker att det är bra när han säger, varför låter vi det fortsätta? Och han utvecklar sina tankar i radioklippet. Däremot borde han ha tänkt till lite
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2151&artikel=6485988
Det verkar som om farbror mest upprör sig över språkbruket. Att kalla flickor hora och fitta osv.
Men det är ju naivt att tro att det handlar om att vissa inte uppfostrar sina barn. Barn i tonåren tar efter sina kompisar. Språkbruket har säkert kommit in med både rapen och flyktingarna från Jugoslavien, när de översätter sitt språk rakt av till svenska så blir det grovt. det gäller ju även flera ländes sätt att tilltala varandra. Det ser man ju i inlägg här också. Svennehora är ju inte helt ovanligt tilltal. Vi uttrycker oss inte så i Sverige, men de har "lärt" unga. Man ser direkt skillnad på en ort när det kommer förortsungar till en landshåla vad som händer med språkbruket.
Själv är jag inte feg och säger till pojkar när de är ovårdade i språket på stan och på bussen. Men de kvinnor som är anställdra på skolor och fritids (om det finns sånt kvar) är och har alltid varit konflikträdda. DET är problemet. (som Sven snackar om)
Det behövs mer män i skolorna, som inte är bakbundna av PK, dessutom så måste man sluta curla lättkränkta ungdomar. De måste tåla och respektera en tillsägelse.
Det är lätt att skylla på skolan, men det stora problemt är att lärarna inte får vara auktoriteter längre.
Hur ska de uppfostra barnen om de inte får göra just det. Uppfostra.
Sven frågar - varför säger man inte stop?
För att ungarna inte respekterar svenska vuxna, och lärare är helt bakbundna, de får inte ge repressalier. Det är flugornas herre.
Senast redigerad av Gertrud1 2016-08-02 kl. 15:20.
Senast redigerad av Gertrud1 2016-08-02 kl. 15:20.
Zara är mig veterligen en kvinna, varför håller jag inte med henne?