2016-08-02, 17:18
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Jag har inte följd debatten, men var det så här?

1. Nån snubbe begår en våldtäkt på en tjej under en festival där Sara Larsson sjunger.
2. Sara Larsson: Fy fan för dig som våldtog. Jag hatar killar!
3. Flashback-SD-snubbarna: Hon drar alla över en kam!

Hur fan kan man göra en stor debatt över att Sara råkade dra alla över en kam. Det fattar man väl att hon inte hatar alla killar för det.

Vill inte vara den som är den men det är ju inte så att hon "råkade" säga att hon hatar alla män.
Här har du ett klipp som visar vad jag menar.
Citera
2016-08-02, 17:31
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Jag har inte följd debatten, men var det så här?

1. Nån snubbe begår en våldtäkt på en tjej under en festival där Sara Larsson sjunger.
2. Sara Larsson: Fy fan för dig som våldtog. Jag hatar killar!
3. Flashback-SD-snubbarna: Hon drar alla över en kam!

Hur fan kan man göra en stor debatt över att Sara råkade dra alla över en kam. Det fattar man väl att hon inte hatar alla killar för det.

Nej det var inte sådär

Det är såhär

1. Sverige har fått en ny företeelse där utländska män i grupp omringar en tjej och taffsar ibland så långt stt de sticker in fingrar. Det är alltså Köln light. Samma företeelse men inte över 1000 förövare utan färre.
2. Zara kommer ideligen med korkade uttalanden, både på twitter och på sin blogg, och tom i radio, och efter ett av dessa övergrepp twittrar hon http://www.friatider.se/zara-larsson-efter-valdtakten-jag-hatar-killar-hatar-hatar-hatar men det är inte första gången, Zara kräks över killar ideligen.
3 Läskunnig är trötta på det generella manshatet från femnister.

4 Sven Melander och du fattar inte vad allt handlar om.
Senast redigerad av Gertrud1 2016-08-02 kl. 17:36.
Citera
2016-08-02, 17:49
Medlem
Du borde g
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Zara är mig veterligen en kvinna, varför håller jag inte med henne?

Du borde göra det, annars blir feminister arga.

Alla vet att alla kvinnor alltid tycker likadant och att alla kvinnor därmed är talespersoner för alla andra kvinnor.
Citera
2016-08-02, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Vill du ta en vild gissning om vad som händer 15 och 16 med den röda linjen?

Jepp, den kommer ligga ungefär konstant. Alternativt gå upp lite ungefär som 2013 för att sen gå ner igen.
Citera
2016-08-02, 17:54
Medlem
Den bästa anledningen till att inte hoppa på, gnälla över eller skriva foruminlägg om Zara Larsson är för att man då gör sig till en nyttig idiot för hennes PR-byrå.
Citera
2016-08-02, 17:55
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Vill inte vara den som är den men det är ju inte så att hon "råkade" säga att hon hatar alla män.
Här har du ett klipp som visar vad jag menar.
Jaha, då förstår jag. Är hon lesbisk? Men sluta bry er om denna bimbo, bimbos finns det gått om.
Citera
2016-08-02, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Nej det var inte sådär

Det är såhär

1. Sverige har fått en ny företeelse där utländska män i grupp omringar en tjej och taffsar ibland så långt stt de sticker in fingrar. Det är alltså Köln light. Samma företeelse men inte över 1000 förövare utan färre.
2. Zara kommer ideligen med korkade uttalanden, både på twitter och på sin blogg, och tom i radio, och efter ett av dessa övergrepp twittrar hon http://www.friatider.se/zara-larsson-efter-valdtakten-jag-hatar-killar-hatar-hatar-hatar men det är inte första gången, Zara kräks över killar ideligen.
3 Läskunnig är trötta på det generella manshatet från femnister.

4 Sven Melander och du fattar inte vad allt handlar om.

Det är spännande hur detta fungerar.

Svenska män varnar för att ökad invandring kommer att öka osäkerheten för bland annat svenska kvinnor.
Svenska män är rasister

Den ökade invandringen leder obönhörligt till ökade sexuella trakasserier av kvinnor.
Alla män är svin
Citera
2016-08-02, 18:08
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
Jaha, då förstår jag. Är hon lesbisk? Men sluta bry er om denna bimbo, bimbos finns det gått om.
Jag bryr mig inte men man kan ju inte förvänta sig att en kändis blir totalt ignorerad när hon håller på sådär. Nae hon är inte lesbisk såvitt ja vet, annars kan ju hon o kakan bli värsta paret asså.
Citera
2016-08-02, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Han är en vanligt white knight. Tyvärr kommer aldrig hans utspel att resultera i att han får doppa, och det är han trots sin höga ålder tydligen omedveten om.

Det är inte konstigare än så.
Så lägg inte ned någon energi på att störa dig på honom.

Han är knappast intresserad av att doppa heller! Till skillnad från dig och dina gelikar ser Sven kvinnor som medmänniskor istället för som du som ser kvinnor som hål.
Citera
2016-08-02, 18:19
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Om du tar av dig DINA rasistglasögon som i inlägget ovan pekar ut hudfärg framför genus som huvudorsak till våldtäkt så kanske vi kan börja prata.

Och Precis….

"Hur många kvinnor skall behöva utsättas innan politiskt korrekta tokfeminister vågar ta bladet från munnen och kräva att myndigheterna gör något?"

Kan jag ju omgående översätta till:

Hur många kvinnor skall behöva utsättas innan antifeministiska idioter och män som grupp klarar fatta sammanhangen och inse att OM det ska ske en förändring så är det män som måste göra den. Män i alla kulörer, eftersom ja, män av alla kulörer våldtar kvinnor av alla kulörer världen över av ungefär samma anledning, och är inget som någon myndighet kan göra speciellt mycket åt utan det ligger i en vilja att förändra mansnormer.

Att sitta på FB och motarbeta och hata Zara, feminister, kvinnor, invandrare etc. etc. hjälper verkligen inte ett skit utan tvärtom. Män som våldtar kvinnor har just detta gemensamt, de är män och de "hatar" kvinnor och de tänker fan inte ändra sig...

Så? varför tar inte män bladet från munnen och börjar fundera på varför så många män verkar "hata" kvinnor? och speciellt de kvinnor som verkligen tar bladet från munnen som Zara ex.
Och där drogs rasistkortet...
Har du extremt dåligt minne i kombination med problem med läsförståelse?
Om du kollar tidigare inlägg vi bollade fram och tillbaka skrev jag följande:
Citat:
Jag tillhör inte dom som påstår att våldtäktsbenägenheten ligger i gener eller hudfärg, men om man växt upp i ett samhälle där myndigheter i princip struntar i våldtäkter eller där hela samhället genomsyras av kvinnoförakt och kvinnor kan säljas eller bytas bort för giftemål så tror jag att detta påverkar en hel del.
I nästa inlägg tog jag fram ett exempel från Sydafrika och i texten ställde jag en fråga till dig, om du inte ville svara eller om du inte fattade att det var en fråga till dig känns oklart men jag kan ta frågorna i slutet av texten om det underlättar för dig.
Citat:
Hur förklarar du dessa siffror, är det svenska medelålders heterosexuella män som vallfärdat till Sydafrika för att våldta, är det svarta som har det i hudfärg eller gener, är det MSFs franske läkare som flyttat till Sydafrika för att hjälpa våldtäktsoffer som ljuger för att han är rasist eller kan det kanske vara så att brist på lag och ordning och en vidrig kvinnosyn är orsaken
Anledningen att jag tog upp just Khayelitsha är att det är det ställe i världen där det sker flest våldtäkter per capita.
När det diskuteras våldtäktsbenägenhet och orsaker så lyfter man fram olika saker...och det mesta är helt fel.
Det som oftast lyfts fram som största orsaken är detta:
(ingen hänsyn tagen till vilket som lyfts fram oftast)

1: Problemet är MÄN.
När det diskuteras våldtäkter i Sverige och invandrares överrepresentation så brukar motreaktionen vara att 99,99% av invandrare inte våldtar vilket kan ses som helt korrekt...om svenskar våldtar i än mindre utsträckning så är det väldigt få män som våldtar i förhållande till antal män.
Problemet kan därmed inte tillskrivas män som grupp.

2: Det är Muslimer som våldtar.
Här kommer en anledning att lyfta fram just Sydafrika, Sydafrika är främst ett kristet land och endast 1,5% är muslimer...ändå ligger det ställe som är värst i världen när det gäller våldtäkter just där.
Det finns länder som domineras av muslimer i Afrika där det sker fler våldtäkter än i dom flesta kristna länder.
Slutsatsen borde då bli att våldtäktsbenägenheten inte har med religionstillhörighet att göra.

3: Våldtäktbenägenheten sitter i gener eller hudfärg.
I Khayelitsha bor samma typ av människor som i övriga Sydafrika, dessa bär på samma gener och har samma hudfärg som övriga i Sydafrika.
Hade det varit gener eller hudfärg som varit orsaken så skulle statistiken se ut ungefär på samma sätt i hela landet men det gör det inte på långa vägar.
Man borde med det kunna utesluta gener eller hudfärg.

4: Fattigdom.
Khayelitsha är en kåkstad och det är fattigt där, men det finns ställen i Sydafrika där folk är fattigare och dom har inte lika högt antal våldtäkter.
Man kan med detta utesluta fattigdom.

Orsakerna som gör någon till våldtäktsman kan bero på många olika saker, största anledningarna skulle jag tro är psykisk sjukdom även om andra saker kan spela in, kulturen och kvinnosynen i hemlandet och brist på lag och ordning där skulle kunna vara en stor bidragande faktor.
Sen kan även en svensk eller någon invandrare som växt upp i Sverige ha en taskig kvinnosyn även om det i stort är väldigt jämnställt i Sverige.
Problemet med våldtäkter är inte så enkelt att man kan hitta en stor gemensam nämnare och se just detta som den stora eller enda orsaken.
Vill vi ha ner antalet våldtäkter får vi inte stirra oss blinda på en grupp eller orsak, vi får heller inte låta dömda våldtäktsmän komma billigt undan...ett långt fängelsestraff kanske inte "botar" dom men under tiden dom sitter inne så är gatorna lite säkrare för flickor/kvinnor.
Ett långt fängelsestraff eller livstids utvisning kanske förhoppningsvis skrämmer några till att hålla snabeln i styr.

Håller du med eller har du några invändningar?
Vad i mitt förra inlägg tyckte du var rasistiskt?
Har du någon alternativ förklaring till situationen i Khayelitsha än min?
Citera
2016-08-02, 18:24
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Allright, som enskild individ, gäller båda könen för övrigt så skulle jag säga:

1) Sköt dig själv, naturligtvis.

Har jag ingen empati så struntar jag i din rekommendation, jag gör som jag vill. Att prata moral med sådana som Anders Eklund hjälper inte.

Citat:
2) Håll dig ajour med vad forskning, samhället, politiker etc. säger kring dessa saker. Och ja, som forskning ingår genusvetenskap. Kort sagt håll dig informerad i den "stora" bilden. Låt dig inte nöjas med den "lilla".

Det är en personlig åsikt att genusvetenskap räknas som forskning, liksom det vore en personlig åsikt att påstå att marxism eller freudiansk psykologi räknas som seriös forskning.

Genusvetenskapens land Sverige har drabbats av en enorm våldtäktsvåg och delat badtider mellan män och kvinnor, medan ett icke-genus land som Finland klarar av att ha festivaler utan att åtta män omringar småtjejer för att våldta. Ingen empiri visar att genusvetenskapen har löst några problem kring våldtäkter av kvinnor.

[quote]
3) Träna på din empatiska och intellektuella förmåga tänka dig in i/ och lyssna på andra grupper/ individer vare sig det nu gäller kön eller etnicitet etc. [quote]

Hur ofta lyssnar/läser du på grupper som biologer (typ Dawkins, Steven Pinker) kring just ämnen som kön?

Träna din intellektuella förmåga, sluta skapa luftballonger utan att se med klara ögon hur mänsklig natur fungerar.

Citat:
4) Håll en integritet, dvs när man ramlar på ståndpunkter, beteende eller åsikter som man uppfattar "stinker", säg ifrån på det sätt du är förmögen.

Jag säger ifrån dina åsikter, som "stinker" i mina ögon. Jag har varnat för miljöpartiets äckliga islamistvurmande för att få röster ganska länge. Jag har anklagat dig för att mörda tiotusentals afrikanska barn och medhjälpt våldtäktsvågen av svenska flickor genom att rösta på MP.

Citat:
5) När man själv stöter på att någon protesterar, klagar på något du gör, säger etc. Så vänd och vrid på denna klagan 3 varv innan du ev. förkastar det. Kan finnas något där som faktiskt visar något kring ditt eget beteende som kan göra dig till en bättre person. En gåva med andra ord.

Jag har kört med thesis och antithesis - synthesis tekniken så jävla länge så att det inte är sant. Självkritik är viktigt, att lyssna på ens motståndare är viktigt. Tyvärr finner jag inga intressanta debatter mellan typ "kön är social konstruktion" feminister och topbiologer, mycket sorgligt.

Citat:
6) Till män skulle jag säga: ge trygghet till män du känner. Detta skulle jag säga är en nyckelfaktor.
Män borde lära sig och prioritera knyta ann närmre till varandra och sluta med allt detta "bröstande"
konkurrerande och manlig "uppvisning". Visa varandra att män duger som de är som män och de behöver inte manifestera något för att duga. Och jepp det gäller ju också hur kvinnor behandlar män.
men i dagsläget så anser jag att många män lägger alldeles för stor del av sitt känsloliv i kvinnors händer, och när dessa försvinner, vill gå, eller inte vill ställa upp, så brakar hela den bräckliga manligheten för många. Kvinnor har inte detta problem generellt, kvinnor lägger inte sitt känsloliv/ värde i mäns händer enbart utan har andra anknytningar som kan vara lika viktiga.
Ta efter! betydligt stadigare korthus leva i. Och stadiga "korthus" behöver inte ta till våld.

Du förstår inte hur mycket utveckling som finns i just manlig konkurrens, och hur mycket respekt vi får för den som ger bäst motstånd. Manlig konkurrens står väl bakom själva teknologin vi använder för att kommunicera med varandra i skrivande stund, den står bakom varje liten steg som vi utvecklats från grottan till civilisation.

Mycket elände har det också gett upphov till, men just den västerländska civilisationen är ju ett instrument där vi sätter regler för hur denna konkurrens ska se ut, hur vi driver varandra till nya höjder utan att ta till våld och bedrägeri.

Förövrigt så är jag inte riktigt säker på ifall du förstår vad testosteron gör när det gäller krigarmentalitet, det är ju även så att kvinnor som slåss och tävlar har visat sig ha högre dos av hormonet, och män som är på toppen av kompetitiva toppyrken har visat sig ha mer testosteron än medeln, liksom kriminella män såsom kvinnor, därmed sanningen att hormonet är en mynt med två sidor.

Vi män mår mycket bra med hur vi kommunicerar med varandra, hur vi umgås och tävlar. Vi har hälften så lite depression jämfört med kvinnor, klagar mindre och producerar mer.

Så vi behöver verkligen inte bli uppläxade i hur vår vänskap borde formas. Vad som man finner med män som Anders Eklund och Hagamannen är väl just att de är outsiders som inte kunnat formats i en sund miljö av manlig kamratskap, de känner väl frihet att leka bortom alla regler därmed. Regler som formats av män, för alla typer av manliga lekar behöver regler.

Citat:
Där lite förslag på ett individuellt plan.

Dina förslag är bara tröttsamma ideologiska piller, kan du verkligen inte tänka bortom hur din ideologi lärt dig att tänka?
Citera
2016-08-02, 18:35
Medlem
JustZlatans avatar
"Det är ju män som våldtar" och "Det är vi som är problemet" säger den avdankade skådespelaren som bara är känd för en film. Han kanske pratar om sig själv, vad vet jag. Men han har fel i sina påståenden. Det är inte bara män som våldtar. Det är också baaarn som våldtar och även kvinnor våldtar, men det håller han tyst om.

Nej, jag är inte en del av problemet farbror Melander. Jag blir jävligt förbannad att du påstår det.

Sen påstår åldringen att en stor del av svenska män kastar sig över Zara Larsson. Vilka bevis har han för det? Jag är ganska hundra på att en överväldigande stor del av svenska män inte ens vet vem Zara Larsson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in