2016-08-02, 13:21
Medlem
Dödsångesten gör sig påmind så nu jävlar måste den tryckas undan med godhet. I loled
Citera
2016-08-02, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Fast det där är ju strunt…
Vet du/ någon? den totala mängden faktiska våldtäkter, sexuella trakasserier under 80-talet i Sverige?
Hur var anmälningsgraden då kontra idag?
Och brottslighet i stort vågar jag faktiskt hävda generellt var större på 80-talet än vad det är idag.
Tar du ex. mord och misshandel så har detta minskat i västvärlden, utom! då det gäller partnervåld.
Män mördar mindre av andra främmande män på offentlig plats ex. men man mördar ungefär lika många av sina sexpartners, där står det still.

Och är just detta, att man inte höll sig a jour, sket i alla dessa saker är EXAKT anledningen varför du tycker dig se ett lugnt och "snällt" 80 tal på dessa frågor, var ingen som sa ifrån speciellt högt, eller som kunde höras och synas så väl som idag ex. men betyder inte att du därför såg "sanningen".

den kan du suga lite på…
Gå till BRÅ…leta fram brottslighetstatatistik, rota fram miniräknaren räkna ut brottslighet per Cap
och se efter själv om ex. mord, misshandel, dråp etc. har ökat eller minskat sen 80-talet.
Skit i sexbrott, för denna typ av brottslighet syns enbart i statistiken då BO ser någon poäng och vågar anmäla. Mord syns alltid.
Vill du veta kring sexbrott, måste du till studier av NTU:s sort.

Åh snälla, kan du inte om du har siffror tillgängliga presentera dem? Det behöver inte vara exakt denna gång, dra det du har ur minnet bara. T.ex misshandel och våldtäkt (mord vill jag minnas har legat relativt stabilt förutom typ 2008 och 2015 eller så, så det behöver du inte dra fram)

Och ja, jag förstår problematiken med mörkertal. så vi hoppar den delen helt.
Citera
2016-08-02, 13:23
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Jodu det upplevde jag ofta I min yrkesroll som kvinna. Att kvinnor litade mer på en man än på en kvinna. De största utövarna av kvinnoförtryck är kvinnor.
De största vet jag inte om jag skulle säga, men jag håller med delvis ändå. Det är ett stort problem att kvinnor ofta från tidig ålder får lära sig att vara beräknande mot varandra. Det är också en del mäns sätt att kontrollera kvinnor( även om det såklart är varkvinnas eget ansvar hur hon beter sig).
Citera
2016-08-02, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Jag vill inte peka ut män ville bara att det skulle uppmärksammas. Men det är väl fel sätt.

Men hur ska vi komma till rätta med problemet om vi inte identifierar och pekar ut? PM:a några namn då?
Citera
2016-08-02, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre
Vad det är som är fel med att "peka ut en annan struktur"?
Har du problem med läsförståelsen, ditt dumhuvud, eller är det försök till ännu mera rökridåer? Zara Larsson pekar gärna ut "rasistiska strukturer" där Svenska män påstås vara förbrytarna, men hon mörkar andra strukturer där vita eller Svenska män inte är skyldiga, men detta visste du redan, du är ju som sagt bara här för att sprida desinformation, det är ju typiskt för kulturmarxister.
Citera
2016-08-02, 13:38
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenomorph-ball
Har du problem med läsförståelsen, ditt dumhuvud, eller är det försök till ännu mera rökridåer? Zara Larsson pekar gärna ut "rasistiska strukturer" där Svenska män påstås vara förbrytarna, men hon mörkar andra strukturer där vita eller Svenska män inte är skyldiga, men detta visste du redan, du är ju som sagt bara här för att sprida desinformation, det är ju typiskt för kulturmarxister.
okej vi säger så

Som sagt till svar på TS fråga: en stor orsak till att hålla med Melander är att man instinktivt inte vill hålla med aggressiva som du, ni verkar inte riktigt friska.
Citera
2016-08-02, 13:38
Medlem
Noobermans avatar
Sven Melander är en man som inte är riktigt medveten om vad som hänt med Sverige - Gammal och så gott som glömd...

Hörde just en intervju med honom, i P4 Extra - Under hela intervjun påstår Sven att "Män" är orsaken och att vi har ett kollektivt ansvar - samtidigt säger han att sånt här aldrig skulle vara tänkbart när han gick i skolan... (kanske borde Sven fundera lite på vad som skiljer nu från då...)

Under hela intervjun undviker man, som en slalomåkare rundar pinnar, nämna invandring, invandrade män med vidrig kvinnosyn, hedersmord, islams syn på kvinnor, män från MENA...

Man kunde tydligt höra hur programledaren hade svårigheter att genomföra intervjun och samtidigt hålla sig i åsiktstunneln...
Citera
2016-08-02, 13:40
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nooberman
Sven Melander är en man som inte är riktigt medveten om vad som hänt med Sverige - Gammal och så gott som glömd...

Hörde just en intervju med honom, i P4 Extra - Under hela intervjun påstår Sven att "Män" är orsaken och att vi har ett kollektivt ansvar - samtidigt säger han att sånt här aldrig skulle vara tänkbart när han gick i skolan... (kanske borde Sven fundera lite på vad som skiljer nu från då...)

Under hela intervjun undviker man, som en slalomåkare rundar pinnar, nämna invandring, invandrade män med vidrig kvinnosyn, hedersmord, islams syn på kvinnor, män från MENA...

Man kunde tydligt höra hur programledaren hade svårigheter att genomföra intervjun och samtidigt hålla sig i åsiktstunneln...
Sa han inte något om religion?
Citera
2016-08-02, 13:45
Medlem
Citat:
okej vi säger så

Som sagt till svar på TS fråga: en stor orsak till att hålla med Melander är att man instinktivt inte vill hålla med aggressiva som du, ni verkar inte riktigt friska.
Ännu mera försök till rökridåer och damage control, att vara aggressiv är du själv bra på i andra samanhang då det passar din agenda. Kom inte här och spela att du är godare än oss andra, det är du verkligen inte, du är här för att försvara mångkulturen och okontrollerad massinvandring, INTE unga tjejers väl.
För dig går mångkulturalism och anti-rasism för Svenska tjejers trygghet, inbilla dig inte något annat.
Citera
2016-08-02, 13:51
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenomorph-ball
Ännu mera försök till rökridåer och damage control, att vara aggressiv är du själv bra på i andra samanhang då det passar din agenda. Kom inte här och spela att du är godare än oss andra, det är du verkligen inte, du är här för att försvara mångkulturen och okontrollerad massinvandring, INTE unga tjejers väl.
För dig går mångkulturalism och anti-rasism för Svenska tjejers trygghet, inbilla dig inte något annat.
Du har blandat ihop mig med någon

Jag menar att aggressiva män som blir så arga på en liten tjejs dumma åsikter att de skriver stora arga textväggar om det eller skickar direkta hatmeddelanden till tjejen framstår som inte riktigt friska.
Citera
2016-08-02, 14:11
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jag tror inte han egentligen håller med Zara.
Jag tror att han är väl medveten om att hon är ung och dum, stor i truten som man kan var när man är sån och att hela diskussionen mer handlar om hur mycket skit hon förtjänar för sitt misstag (om det är det), eller den medvetna provokation (som jag tror) hon väljer att göra (helt oförstående över att stora delar av kritiken nu är befogad).

Debatten i Sverrige är så binär.
ja hon får ta skit, just skiten är onödig, men kritiken är det inte.
Jag förstår inte svårigheten för en man på 70 att vara nyanserad.

Citat:
Jag tror Sven är så vänster/SJW/humanist efter alla år av indoktrinering i huset att han kan ha överseende med Zaras gärning för att reaktionen mot henna, av honom upplevs som oproportionell. Och att "de säger elaka saker"
Ja att stå upp mot mobbing tycker jag är sunt.

Men som Milo säger, så är det att vara offer nu en valuta.
Det räcker att skrika att man är offer så kommer någon till undsättning.
Problemet är att det är narcissisters favoritkort att dra.
Zara kan omöjligt hävda att hon är offer då det är hon som bloggar, och får reaktioner på det hon skriver

Citat:
Well, jag tycker det är alldeles för många män som utpekats som brottslingar och jag tycker fler borde höra av sig till henne och säga "inteOk". Men man kan väl vårda sitt språk? Tänk på att hon är ung och korkad.

Nej man skjuter bara sin sak i foten om man går i affekt, jag tror tyvärr att internet är den enda kanalen för att uttrycka frustration för det som sker.
MSM är en massiv vägg. Man får vare sig kommentera eller skriva en replik.

På en blogg (som Zaras eller någon annan) går det att kommentera.
Men även jag har blivit refuserad att kommentera hennes inlägg trots att det var sakligt och genometänkt. De enda sätten att få höras idag om man har en självständig tanke är Flashback och skapa en egen plattform.

Om zara besväras så kan hon ju stänga kommentatorsfältet, men det gör hon ju inte för hon vill ju ha klapparna på ryggen. Dvs hon får ut mera av det, än hon förlorar.
Hon är inget offer.
Citera
2016-08-02, 14:13
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Du har blandat ihop mig med någon

Jag menar att aggressiva män som blir så arga på en liten tjejs dumma åsikter att de skriver stora arga textväggar om det eller skickar direkta hatmeddelanden till tjejen framstår som inte riktigt friska.

Nej helt klart mår de inte bra, vilket du heller inte verkar då du istället för att diskutera angriper andras inlägg. Du är aggressiv men inte på ett manligt konfronterande, utan på ett kvinnligt manipulerande.

Din hälsa tänker jag inte uttala mig om, men du gör dig löjlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in