Citat:
Ursprungligen postat av
Pansarvecket
Jag tror inte han egentligen håller med Zara.
Jag tror att han är väl medveten om att hon är ung och dum, stor i truten som man kan var när man är sån och att hela diskussionen mer handlar om hur mycket skit hon förtjänar för sitt misstag (om det är det), eller den medvetna provokation (som jag tror) hon väljer att göra (helt oförstående över att stora delar av kritiken nu är befogad).
Debatten i Sverrige är så binär.
ja hon får ta skit, just skiten är onödig, men kritiken är det inte.
Jag förstår inte svårigheten för en man på 70 att vara nyanserad.
Citat:
Jag tror Sven är så vänster/SJW/humanist efter alla år av indoktrinering i huset att han kan ha överseende med Zaras gärning för att reaktionen mot henna, av honom upplevs som oproportionell. Och att "de säger elaka saker"
Ja att stå upp mot mobbing tycker jag är sunt.
Men som Milo säger, så är det att vara offer nu en valuta.
Det räcker att skrika att man är offer så kommer någon till undsättning.
Problemet är att det är narcissisters favoritkort att dra.
Zara kan omöjligt hävda att hon är offer då det är hon som bloggar, och får reaktioner
på det hon skriver
Citat:
Well, jag tycker det är alldeles för många män som utpekats som brottslingar och jag tycker fler borde höra av sig till henne och säga "inteOk". Men man kan väl vårda sitt språk? Tänk på att hon är ung och korkad.
Nej man skjuter bara sin sak i foten om man går i affekt, jag tror tyvärr att internet är den enda kanalen för att uttrycka frustration för det som sker.
MSM är en massiv vägg. Man får vare sig kommentera eller skriva en replik.
På en blogg (som Zaras eller någon annan) går det att kommentera.
Men även jag har blivit refuserad att kommentera hennes inlägg trots att det var sakligt och genometänkt. De enda sätten att få höras idag om man har en självständig tanke är Flashback och skapa en egen plattform.
Om zara besväras så kan hon ju stänga kommentatorsfältet, men det gör hon ju inte för hon vill ju ha klapparna på ryggen. Dvs hon får ut mera av det, än hon förlorar.
Hon är inget offer.