Citat:
Ursprungligen postat av
OliverCromwell
De enda "män" som håller med honom är väl Sveriges alla CUCKS.
Varför blir man en CUCK?
Citat:
Ursprungligen postat av
Cybermorph
Det som är så tragiskt är att det är inne att hata män fast 99,99% inte är våldtäktsmän (hur mycket vänstern än ljuger). Samtidigt är det helt tabu att kollektivt skuldbelägga muslimer för extremisters våld. Hur kan någon få ihop detta? Hur fel i huvudet kan man ha när man ena sekunden säger en sak och andra sekunden säger det motsatta? Det är vad folk retar upp sig på och sen fattar det inte varför någon "hatar" på nätet.
Nej men exakt, få hatar Zara - hon blir bara en symbol för det hyllade hyckleriet.
Citat:
Att man försvarar Zara beror på kognitiva svagheter och i Melanders fall att han är en gammal kåtbock. Sven uppfattas som lite rolig fortfarande och det är kul för lallande svenskar att dela hans inlägg. Det kanske är lite "lattjo" att vilja tillhöra gruppen våldtäktsmän? Sven verkar inte vara så besvärad av det.
Haha ja, kognitiva svagheter, och så hoppas man att lite av Melanders famestrålkastare landar på en själv.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
1) Sköt dig själv, naturligtvis.
de verkar vara omöjligt för dig, du fokuserar hela tiden på andras handlingar.
Citat:
2) Håll dig ajour med vad forskning, samhället, politiker etc. säger kring dessa saker.
Forskning ja, men ni förkastar ju seriös forskning, och politiker?
Really?
Citat:
3) Träna på din empatiska och intellektuella förmåga
Ja din intelligens kan du ju inte bättra på, träning på din empatiska förmåga skulle för dig vara att försöka sätta dig in i att vara man. Att lyssna vore nåt att prova.
Citat:
4) Håll en integritet, dvs när man ramlar på ståndpunkter, beteende eller åsikter som man uppfattar "stinker", säg ifrån på det sätt du är förmögen.
Hur går det ihop med ovan råd att lyssna?
Vad som stinker är oerhört subjektivt, de flesta här tycke ju att du stinker. Du menar alltså att vi skall säga ifrån till dig på det sätt vi är förmögna.
Hmmm och ändå så gillar du inte mig.
För mycket förmögen?
Citat:
5) När man själv stöter på att någon protesterar, klagar på något du gör, säger etc. Så vänd och vrid på denna klagan 3 varv innan du ev. förkastar det.
Tillåt mig smålé för att inte säga gapskratta.
Citat:
Kan finnas något där som faktiskt visar något kring ditt eget beteende som kan göra dig till en bättre person. En gåva med andra ord.
Du har fått många gåvor- du har förkastat alla.
Citat:
6) Till män skulle jag säga: ge trygghet till män du känner. Detta skulle jag säga är en nyckelfaktor.
Män borde lära sig
Och här läxar du upp män...
Citat:
och prioritera knyta ann närmre till varandra och sluta med allt detta "bröstande"
konkurrerande och manlig "uppvisning".
Men du fattar ju ingenting, band mellan män är starka, det ende de konkurrerar om är kvinnor och arbeten. Det är bara kvinnor som ständigt konkurrerar med varandra.
Citat:
Visa varandra att män duger som de är
Män duger som de är för varandra, om det inte handlar om arbete, då måste man faktiskt prestera.
Utan den inställningen skulle vi vara kvar i grottorna.
Citat:
som män och de behöver inte manifestera något för att duga. Och jepp det gäller ju också hur kvinnor behandlar män.
Det gäller i huvudsak hur kvinnor behandlar män, för det är kvinnor som trycker ned män
Citat:
men i dagsläget så anser jag att många män lägger alldeles för stor del av sitt känsloliv i kvinnors händer, och när dessa försvinner, vill gå, eller inte vill ställa upp, så brakar hela den bräckliga manligheten för många.
Skit ned dig, det där gäller bara känslostympade män, som haft mödrar som inte kunnat ge dem vad de behöver som spädbarn. Men kör din victimblaming du
Citat:
Kvinnor har inte detta problem generellt,
Nej för att spädbarns flickor och även äldra barn daltas och duttas det med i stället.
Citat:
kvinnor lägger inte sitt känsloliv/ värde i mäns händer
Nu skojar du igen
Vilka äter glass så fort det går emot, vilka måste ringa alla sina kompisar och publicera på fejan så fort hon inte fått medhåll av en kille?
Citat:
enbart utan har andra anknytningar som kan vara lika viktiga.
Ta efter! betydligt stadigare korthus leva i.
Jag tycker verkligen inte män ska ta efter kvinnors ständiga medhåll, och daltande med varandra som de fortfarande är småbarn. Tvärtom borde kvinnor ta efter mäns förmåga att lösa sina problem själva och utvecklas.
Citat:
Och stadiga "korthus" behöver inte ta till våld.
Kvinnor är mer våldsamma än män, det har ju Stig - Britt redan visat
Citat:
Där lite förslag på ett individuellt plan.
Hur ser din plan ut för dig själv, när du inte är sysselsatt med att uppfostra pojkar?