2016-08-02, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre
Du har blandat ihop mig med någon

Jag menar att aggressiva män som blir så arga på en liten tjejs dumma åsikter att de skriver stora arga textväggar om det eller skickar direkta hatmeddelanden till tjejen framstår som inte riktigt friska.
Well, lok who's talking, jag har inte skickat hatmedelanden till Zara Larsson, däremot har jag flera gånger här på forumet pekat ut hennes hyckleri, detta hyckleri är du antingen alldeles för korkad för att märka eller så är du en enkel kultur-marxistisk drönare.
Citera
2016-08-02, 14:17
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 66kloksaini66
det är för att få synas i media

Ah en till attentionwhore alltså

Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Denna story kan man köra upp i arslet på media kåta artister.
Håll till godo.

https://www.youtube.com/watch?v=sFBOQzSk14c

Haha ja Cleese har ju sagt att förr kunde man skämta om det mesta, en hel del av vad de gjorde skulle inte gå att göra idag.

Den här är så djävla bra

https://www.facebook.com/BigThinkdotcom/videos/10153596674478527/

Spot on!
Citera
2016-08-02, 14:34
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Humor…

Det är inte mitt fel att män, som redan från början inte kan bete sig, våldtar både ofta och grovt, på de mest bestialiska sätt man kan tänka sig. Du bär däremot en del av skulden till alla dessa våldtäkter som sker när du försvarar, förminskar, förleder och ignorerar problemet. Som att det skulle försvinna av sig självt bara man blundar, håller för öronen och skriker mantran som "vi måste bli bättre på att säga åt våra kvinnor att klä sig rätt" eller "det är kvinnors fel som beter sig som "horor"".

är denna lika lite sexistisk mot män som grupp som din är rasistisk mot invandrare från MENA länder?

Ja eller nej hmm?

Varför skriver du alltid "hmm" på slutet när du tror dig sagt något smart? Jag får bara upp en bild av en irriterande fjortis i huvudet.

Jag bryr mig inte om något är "sexistiskt", "rasistiskt" eller andra värdeladdade begrepp vars syfte är att inrätta tankeförbud. Det får du fråga någon annan om. Vad gäller innehållet är det däremot en dålig generalisering av två anledningar:

1. Det är inte män i gemen som våldtar, olika grupper är olika representerade. Exempelvis är MENA-invandrare grovt överrepresenterade varför lösningen först och främst bör hittas där, och eftersom de ej har i våra länder att göra så är det en smidig och enkel lösning att internera och deportera. Men det klassas som "rasism" av kvinnohatande feminister som hellre ser att svenska kvinnor fortsatt våldtas så att de kan få babbla om hur ondskefullt det vita, heterosexuella patriarkatet är. Och fortsätta föra sin politiska agenda framåt.

2. Den allmänna uppfattningen i Sverige är inte att kvinnor ska skylla sig själva eller att våldtäkter beror på klädval. Hade det varit så, då hade ditt dravel ej hörts stup i kvarten på bästa sändningstid i alla stora mediakanaler. Tvärtom råder någon slags sjuk uppfattning om att kvinnor ska kunna gå nakna, stupfulla i Rinkeby sent på natten utan att något händer. Tyvärr är många svenskar så dogmatiska att de vägrar anpassa sig efter verkligheten, det enkla faktum att detta inte går, istället för att skydda sig själva.
Citera
2016-08-02, 14:36
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
De enda "män" som håller med honom är väl Sveriges alla CUCKS.
Varför blir man en CUCK?

Citat:
Ursprungligen postat av Cybermorph
Det som är så tragiskt är att det är inne att hata män fast 99,99% inte är våldtäktsmän (hur mycket vänstern än ljuger). Samtidigt är det helt tabu att kollektivt skuldbelägga muslimer för extremisters våld. Hur kan någon få ihop detta? Hur fel i huvudet kan man ha när man ena sekunden säger en sak och andra sekunden säger det motsatta? Det är vad folk retar upp sig på och sen fattar det inte varför någon "hatar" på nätet.

Nej men exakt, få hatar Zara - hon blir bara en symbol för det hyllade hyckleriet.
Citat:
Att man försvarar Zara beror på kognitiva svagheter och i Melanders fall att han är en gammal kåtbock. Sven uppfattas som lite rolig fortfarande och det är kul för lallande svenskar att dela hans inlägg. Det kanske är lite "lattjo" att vilja tillhöra gruppen våldtäktsmän? Sven verkar inte vara så besvärad av det.

Haha ja, kognitiva svagheter, och så hoppas man att lite av Melanders famestrålkastare landar på en själv.

Citat:

1) Sköt dig själv, naturligtvis.
de verkar vara omöjligt för dig, du fokuserar hela tiden på andras handlingar.
Citat:
2) Håll dig ajour med vad forskning, samhället, politiker etc. säger kring dessa saker.
Forskning ja, men ni förkastar ju seriös forskning, och politiker?
Really?

Citat:
3) Träna på din empatiska och intellektuella förmåga

Ja din intelligens kan du ju inte bättra på, träning på din empatiska förmåga skulle för dig vara att försöka sätta dig in i att vara man. Att lyssna vore nåt att prova.

Citat:
4) Håll en integritet, dvs när man ramlar på ståndpunkter, beteende eller åsikter som man uppfattar "stinker", säg ifrån på det sätt du är förmögen.
Hur går det ihop med ovan råd att lyssna?
Vad som stinker är oerhört subjektivt, de flesta här tycke ju att du stinker. Du menar alltså att vi skall säga ifrån till dig på det sätt vi är förmögna.
Hmmm och ändå så gillar du inte mig.
För mycket förmögen?

Citat:
5) När man själv stöter på att någon protesterar, klagar på något du gör, säger etc. Så vänd och vrid på denna klagan 3 varv innan du ev. förkastar det.
Tillåt mig smålé för att inte säga gapskratta.
Citat:
Kan finnas något där som faktiskt visar något kring ditt eget beteende som kan göra dig till en bättre person. En gåva med andra ord.
Du har fått många gåvor- du har förkastat alla.

Citat:
6) Till män skulle jag säga: ge trygghet till män du känner. Detta skulle jag säga är en nyckelfaktor.
Män borde lära sig

Och här läxar du upp män...

Citat:
och prioritera knyta ann närmre till varandra och sluta med allt detta "bröstande"
konkurrerande och manlig "uppvisning".
Men du fattar ju ingenting, band mellan män är starka, det ende de konkurrerar om är kvinnor och arbeten. Det är bara kvinnor som ständigt konkurrerar med varandra.

Citat:
Visa varandra att män duger som de är

Män duger som de är för varandra, om det inte handlar om arbete, då måste man faktiskt prestera.
Utan den inställningen skulle vi vara kvar i grottorna.

Citat:
som män och de behöver inte manifestera något för att duga. Och jepp det gäller ju också hur kvinnor behandlar män.
Det gäller i huvudsak hur kvinnor behandlar män, för det är kvinnor som trycker ned män

Citat:
men i dagsläget så anser jag att många män lägger alldeles för stor del av sitt känsloliv i kvinnors händer, och när dessa försvinner, vill gå, eller inte vill ställa upp, så brakar hela den bräckliga manligheten för många.
Skit ned dig, det där gäller bara känslostympade män, som haft mödrar som inte kunnat ge dem vad de behöver som spädbarn. Men kör din victimblaming du

Citat:
Kvinnor har inte detta problem generellt,

Nej för att spädbarns flickor och även äldra barn daltas och duttas det med i stället.

Citat:
kvinnor lägger inte sitt känsloliv/ värde i mäns händer
Nu skojar du igen
Vilka äter glass så fort det går emot, vilka måste ringa alla sina kompisar och publicera på fejan så fort hon inte fått medhåll av en kille?

Citat:
enbart utan har andra anknytningar som kan vara lika viktiga.
Ta efter! betydligt stadigare korthus leva i.
Jag tycker verkligen inte män ska ta efter kvinnors ständiga medhåll, och daltande med varandra som de fortfarande är småbarn. Tvärtom borde kvinnor ta efter mäns förmåga att lösa sina problem själva och utvecklas.

Citat:
Och stadiga "korthus" behöver inte ta till våld.
Kvinnor är mer våldsamma än män, det har ju Stig - Britt redan visat

Citat:
Där lite förslag på ett individuellt plan.

Hur ser din plan ut för dig själv, när du inte är sysselsatt med att uppfostra pojkar?
Citera
2016-08-02, 14:37
Medlem
vegeges avatar
Varför är det så viktigt att släta över allt hat ZL står för? Det är ju omöjligt att ta debatten seriöst när man rättfärdigar en viss typ av hat (folk har uppenbarligen problem med att se en helheten) det är inte första gången hon sprider hatiska och feminazistiska budskap. Hatar hon verkligen bara våldtäksmän? Våldtäktsmän utgör inte ens 10% av av den manliga befolkningen så generellt begår inte "alla män" våldtäkter. Därför upplever jag retoriken som vidrig, speciellt när man börjar rättfärdiga alla män som "potentiella våldtäksmän".

Om det är ok att rättfärdiga alla män som potentiella våldtäksmän, varför är det helt oacceptabelt att misstänkliggöra muslimerna som dräller in i landet, som potentiella terrorister? Hur kommer det sig att man kan kan bli kallad "rasist" eller "islamofob" om man visar tveksamheter kring denna grupp? Hur ska man veta vem som är terrorist?

Vi hör nästan aldrig om terrorister som utför terrordåd i kristendomens namn så kom inte och säg att muslimer inte är överrepresenterade eller något annat jävla skitsnack (speciellt med tanke på IS som står runt hörnet).
Citera
2016-08-02, 14:39
Medlem
Citat:
6) Till män skulle jag säga: ge trygghet till män du känner. Detta skulle jag säga är en nyckelfaktor.
Män borde lära sig och prioritera knyta ann närmre till varandra och sluta med allt detta "bröstande"
konkurrerande och manlig "uppvisning". Visa varandra att män duger som de är som män och de behöver inte manifestera något för att duga. Och jepp det gäller ju också hur kvinnor behandlar män.
men i dagsläget så anser jag att många män lägger alldeles för stor del av sitt känsloliv i kvinnors händer, och när dessa försvinner, vill gå, eller inte vill ställa upp, så brakar hela den bräckliga manligheten för många. Kvinnor har inte detta problem generellt, kvinnor lägger inte sitt känsloliv/ värde i mäns händer enbart utan har andra anknytningar som kan vara lika viktiga.
Ta efter! betydligt stadigare korthus leva i. Och stadiga "korthus" behöver inte ta till våld.

Bros before hos.

Ett av de vettigare råden från dig. Ser så många killar som förlorar sina vänner när de ger sig in i ett förhållande. Och massa kvinnor som gnäller när pojkvännen prioriterar sina vänner. Hade varit bra om fler kvinnor var som du på denna punkt.
Citera
2016-08-02, 14:41
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Sturarna-Old
Här kunde man ju önska att diagnosen var lite tydligare. Vad gör föräldrar för fel idag, specifikt. Jämfört med säg 1980-talet, då problemet inte var lika stort. Och vad specifikt ska de istället göra i sin uppfostran.

Sven Melander är som en doktor som kommer in och berättar att patienten har cancer. Man ska leva lite sundare säger han och går ut.

Haha ja Det är kanske enda gången Manginas får känna sig duktiga, när de får hålla med doktorn om att patienten har cancer.

Citat:
Ursprungligen postat av udon
Varför har du problem med att skuldbelägga alla män, när du själv sitter och skuldbelägger alla "invandrare"?

Om polisen säger att samtliga identifierade förövare kommer från Eritrea, Somalia, och Afghanistan, skuldbelägger han alla invånare i dessa länder då?

De flesta ickekvinnor kan hålla isär sak och person.
Citera
2016-08-02, 14:45
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre
okej vi säger så

Som sagt till svar på TS fråga: en stor orsak till att hålla med Melander är att man instinktivt inte vill hålla med aggressiva som du, ni verkar inte riktigt friska.

Ah känslostyrt och inte förnuftstyrt alltså.

Alla vill vara någon, och då tar man rygg på Doktor Melander för att inte bli sedd som vålttäktsman eller ond. Ren och skär feghet allstå.
Citera
2016-08-02, 14:49
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Fast det är inte frågan.
Frågan är ju varför män håller med Melander om att män behöver bättre uppfostran?
Här har du den uppfostran feminister ropar efter: Från Clockwork Orange
Citera
2016-08-02, 14:50
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Det är inte mitt fel att män, som redan från början inte kan bete sig, våldtar både ofta och grovt, på de mest bestialiska sätt man kan tänka sig. Du bär däremot en del av skulden till alla dessa våldtäkter som sker när du försvarar, förminskar, förleder och ignorerar problemet. Som att det skulle försvinna av sig självt bara man blundar, håller för öronen och skriker mantran som "vi måste bli bättre på att säga åt våra kvinnor att klä sig rätt" eller "det är kvinnors fel som beter sig som "horor"".

Så där svarar bara en femåring.

I just debatten om övergreppen på festivaler och i grupp, vilka är de som florerar nu, så har inte någon talat om klädsel. Man har från polisens sida identifierat förövarna, men du sysslar med skyddandet av brottsling.
Citera
2016-08-02, 14:57
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Så där svarar bara en femåring.

I just debatten om övergreppen på festivaler och i grupp, vilka är de som florerar nu, så har inte någon talat om klädsel. Man har från polisens sida identifierat förövarna, men du sysslar med skyddandet av brottsling.
Indeed! Jag släppte den redan vid "Det är inte mitt fel att män, som redan från början inte kan bete sig". Det är ju en himla tur att kvinnor föds med det fullständiga setet av social kompetens och rättspatos.
(OBS, kan innehålla spår av ironi)
Citera
2016-08-02, 15:00
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
är denna lika lite sexistisk mot män som grupp som din är rasistisk mot invandrare från MENA länder?

Sanningen är inte rasistisk, det har förekommit rent bestialiska våldtäkter, mot både unga och barn, med helt klart rasistiska inslag mot vita.

Varför är det fulare att vara rasist än våldtäksman, det undrar ju jag som kvinna. Nu är ju inte ens vare sig denna skribent eller andra som talar om hur etniciteten ser ut i de flesta av fallen ens rasist. Enligt dig är man tydligen rasist om man öht nämner etnicitet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in