2016-08-02, 12:23
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Därför att när en man kommer in och säger samma sak som kvinnor sagt länge så blir det plötsligt avdramatiserat och rätt. Därmed inte sagt att jag är ett fan av Zara, dock respekterar jag hennes åsikter.
Jodu det upplevde jag ofta I min yrkesroll som kvinna. Att kvinnor litade mer på en man än på en kvinna. De största utövarna av kvinnoförtryck är kvinnor.
Citera
2016-08-02, 12:28
Medlem
Tochtlis avatar
ALLA vet att ockupanter är mer våldtäktsbenägna än etniskt svenska män. Ockupationsmakter har i alla tider våldtagit kvinnorna i det ockuperade landet. Jag tror till och med vårt nationalhelgon Zara Larsson tittar sig en gång extra när hon går förbi ett gäng ockupanter, än ett gäng svenska killar. Om hon nu någonsin stött på sådana, vill säga.
Citera
2016-08-02, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Allright, som enskild individ, gäller båda könen för övrigt så skulle jag säga:

1) Sköt dig själv, naturligtvis.
2) Håll dig ajour med vad forskning, samhället, politiker etc. säger kring dessa saker. Och ja, som forskning ingår genusvetenskap. Kort sagt håll dig informerad i den "stora" bilden. Låt dig inte nöjas med den "lilla".
3) Träna på din empatiska och intellektuella förmåga tänka dig in i/ och lyssna på andra grupper/ individer vare sig det nu gäller kön eller etnicitet etc.
4) Håll en integritet, dvs när man ramlar på ståndpunkter, beteende eller åsikter som man uppfattar "stinker", säg ifrån på det sätt du är förmögen.
5) När man själv stöter på att någon protesterar, klagar på något du gör, säger etc. Så vänd och vrid på denna klagan 3 varv innan du ev. förkastar det. Kan finnas något där som faktiskt visar något kring ditt eget beteende som kan göra dig till en bättre person. En gåva med andra ord.
Och till sist:
6) Till män skulle jag säga: ge trygghet till män du känner. Detta skulle jag säga är en nyckelfaktor.
Män borde lära sig och prioritera knyta ann närmre till varandra och sluta med allt detta "bröstande"
konkurrerande och manlig "uppvisning". Visa varandra att män duger som de är som män och de behöver inte manifestera något för att duga. Och jepp det gäller ju också hur kvinnor behandlar män.
men i dagsläget så anser jag att många män lägger alldeles för stor del av sitt känsloliv i kvinnors händer, och när dessa försvinner, vill gå, eller inte vill ställa upp, så brakar hela den bräckliga manligheten för många. Kvinnor har inte detta problem generellt, kvinnor lägger inte sitt känsloliv/ värde i mäns händer enbart utan har andra anknytningar som kan vara lika viktiga.
Ta efter! betydligt stadigare korthus leva i. Och stadiga "korthus" behöver inte ta till våld.

Där lite förslag på ett individuellt plan.

Tack för att du tog dig tid att svara utförligt. Jag kan inte hjälpa det, men det första som slår mig efter att ha läst det du skrev är att jag har bott i många år i ett land som höll hårt på "sköt dig själv". Man höll sig inte ajour med senaste forskningen, t.ex genusvetenskap, som jag tror du tycker är relevant, det visste man inte vad det var.
Män OCH kvinnor var till ganska stor del rasistiska. Och inte var de superpositiva till homosexualitet heller. Samhället var kort och gott mansdominerat.
Jag tror att du skulle få psykbryt om du bott där pga alla jämställdhetsproblem. MEN våldtäkter eller brott i allmänhet för den delen, var extremt ovanligt. I alla fall jämfört med t.ex dagens Sverige.

Kan du förstå att jag personligen har svårt att köpa din åtgärdsplan med tanke på den erfarenheten jag har?

Landet undrar du? Sverige på 80-talet
Citera
2016-08-02, 12:34
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sazed
Man blir lite trött när det alltid heter att "vi borde titta på problemen och hitta en lösning". Ja. Det gör flera redan. Det är komplicerat och fullt med gråzoner. Kom in i spelet istället och gör något av substans istället för att sitta och pimpla kaffe med media och skrocka "hå hå, det här har ingen tänkt på! Det här borde vi undersöka!".

Exakt!

Det pågår ju för fullt. Men tyckmycken är för lat.

Sedan är det så att vår forskning har varit på folk som är som oss. De här nya sederna är just nya.
Hade det varit 'ungdomar' med svenska föräldrar då hade det kanske gått att prata men dessa respekterar ju inte oss. Det är organiserat och riktat mot oss med ord som ficki ficki.
Det är liksom två olika företeelser. Två olika problem. Två olika lösningar
Citera
2016-08-02, 12:39
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Han har rätt i att svenska män måste sluta bry sig om Zara Larsson.
Sverige är inte längre Hylands Hörna, Geigert, Arne med folket, Lasse Berghagen, och allt det där. Sverige är numer polariserat, och de som inte gillar vänstermuppar och blåsta bimbos bör helt sonika sluta titta på dessa muppar.

Själv insåg jag detta för 10-15 år sedan, att mitt Sverige är inte massmedias Sverige. Blåsta 17-åringar sätter diskursen i Sverige. De äldre undrar varför vi säljer ut landet men ingen lyssnar på dem. Därför ser det ut som det gör.

Sen har Melander fel i att "vi måste uppfostra våra pojkar bättre". Han måste ha missat att det inte är något fel på svenska pojkar.
Men, jag bryr mig inte om Melander heller. Redan när jag var liten pojke förstod jag inte "humorn" i att se honom gå upp på en scen och säga "Det är jag som är Lloyden", och alla i publiken skrattade. Jag försökte skratta men jag hade mycket svårt för det.
Fast det är inte frågan.
Frågan är ju varför män håller med Melander om att män behöver bättre uppfostran?
Citera
2016-08-02, 12:42
Medlem
pocahontas väns avatar
Varför är alla förvånade över att Sven Melander gick till Zara Larssons försvar? Sven är en välkänd Bollinger bolshevik. Jag som har haft en viss mån av bekantskap med honom vet även att han behöll en kopia av Maos lilla röda, långt efter hans status bleknat.

Jag håller med honom i att jag inte förstår varför alla blir så pass upprörda av Zara Larssons tweets, blogginlägg och artiklar. Hon är en 18-årig tjej, det är väl självklart att hon endast återupprepar dem plattityder och doktriner som hon nästan religiöst har blivit inlärd?
Citera
2016-08-02, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Bara kvinnor gör vissa saker rätt så tror andra att våldtäkter inte kan hända. Men det är inget som kvinnor kan påverka när han väljer ut någon att störa sig på och hata.
Enda som duger är de som anpassar sig till honom och håller med honom. Då kan man komma undan.
Men nu är det viktigare att jag ändrar mig än att det var något han gjorde. Man får inte ha den uppfattningen om världen som man själv tror på och det är väldigt viktigt.

Hm ,jag förstår inte vad du menar eller relevansen, du pratar klingon och jag pratar orchiska. Därför frågade jag om du kunde namnge en problematisk man, så att min orch-hjärna kan studera honom.

Bryta ner datan män i mer detaljerad data, Nay or yay?
Citera
2016-08-02, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Sturarna-Old
Tack för att du tog dig tid att svara utförligt. Jag kan inte hjälpa det, men det första som slår mig efter att ha läst det du skrev är att jag har bott i många år i ett land som höll hårt på "sköt dig själv". Man höll sig inte ajour med senaste forskningen, t.ex genusvetenskap, som jag tror du tycker är relevant, det visste man inte vad det var.
Män OCH kvinnor var till ganska stor del rasistiska. Och inte var de superpositiva till homosexualitet heller. Samhället var kort och gott mansdominerat.
Jag tror att du skulle få psykbryt om du bott där pga alla jämställdhetsproblem. MEN våldtäkter eller brott i allmänhet för den delen, var extremt ovanligt. I alla fall jämfört med t.ex dagens Sverige.

Kan du förstå att jag personligen har svårt att köpa din åtgärdsplan med tanke på den erfarenheten jag har?

Landet undrar du? Sverige på 80-talet

Fast det där är ju strunt…
Vet du/ någon? den totala mängden faktiska våldtäkter, sexuella trakasserier under 80-talet i Sverige?
Hur var anmälningsgraden då kontra idag?
Och brottslighet i stort vågar jag faktiskt hävda generellt var större på 80-talet än vad det är idag.
Tar du ex. mord och misshandel så har detta minskat i västvärlden, utom! då det gäller partnervåld.
Män mördar mindre av andra främmande män på offentlig plats ex. men man mördar ungefär lika många av sina sexpartners, där står det still.

Och är just detta, att man inte höll sig a jour, sket i alla dessa saker är EXAKT anledningen varför du tycker dig se ett lugnt och "snällt" 80 tal på dessa frågor, var ingen som sa ifrån speciellt högt, eller som kunde höras och synas så väl som idag ex. men betyder inte att du därför såg "sanningen".

den kan du suga lite på…
Gå till BRÅ…leta fram brottslighetstatatistik, rota fram miniräknaren räkna ut brottslighet per Cap
och se efter själv om ex. mord, misshandel, dråp etc. har ökat eller minskat sen 80-talet.
Skit i sexbrott, för denna typ av brottslighet syns enbart i statistiken då BO ser någon poäng och vågar anmäla. Mord syns alltid.
Vill du veta kring sexbrott, måste du till studier av NTU:s sort.
Citera
2016-08-02, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Fast det är inte frågan.
Frågan är ju varför män håller med Melander om att män behöver bättre uppfostran?

Här kunde man ju önska att diagnosen var lite tydligare. Vad gör föräldrar för fel idag, specifikt. Jämfört med säg 1980-talet, då problemet inte var lika stort. Och vad specifikt ska de istället göra i sin uppfostran.

Sven Melander är som en doktor som kommer in och berättar att patienten har cancer. Man ska leva lite sundare säger han och går ut.
Citera
2016-08-02, 12:52
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Varför har du problem med att skuldbelägga alla män, när du själv sitter och skuldbelägger alla "invandrare"? Jag brukar gnälla om alla domedagsprofeter på flashback, men något har dom ju rätt i. Svenska skolväsendet verkar ju ha brakat ihop totalt när man läser vad du skriver.

Bevis för att det svenska skolväsendet sedan länge brakat ihop, det ser man snarare i ditt svar. Men för att vara rättvis så kan din bristande läsförståelse lika gärna bero på andra kognitiva svårigheter.

Jag har inte sagt ett enda ord om alla, och tidigare hade jag en text om det i min signatur. Tog bort den eftersom jag ansåg den vara överflödig, inte är väl folk på Flashback så korkade att de inte kan skilja mellan generaliseringar, överrepresentationer och "alla" även om det inte explicit skrivs ut? Uppenbarligen hade jag fel och för din skull kanske jag återställer texten.

Det är inte mitt fel att MENA-invandrare, som redan från början inte har här att göra, våldtar både ofta och grovt, på de mest bestialiska sätt man kan tänka sig. Du bär däremot en del av skulden till alla dessa våldtäkter som sker när du försvarar, förminskar, förleder och ignorerar problemet. Som att det skulle försvinna av sig självt bara man blundar, håller för öronen och skriker mantran som "vi måste bli bättre på integration" eller "det är vårt fel som trycker in alla i problemområden".
Citera
2016-08-02, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Bevis för att det svenska skolväsendet sedan länge brakat ihop, det ser man snarare i ditt svar. Men för att vara rättvis så kan din bristande läsförståelse lika gärna bero på andra kognitiva svårigheter.

Jag har inte sagt ett enda ord om alla, och tidigare hade jag en text om det i min signatur. Tog bort den eftersom jag ansåg den vara överflödig, inte är väl folk på Flashback så korkade att de inte kan skilja mellan generaliseringar, överrepresentationer och "alla" även om det inte explicit skrivs ut? Uppenbarligen hade jag fel och för din skull kanske jag återställer texten.

Det är inte mitt fel att MENA-invandrare, som redan från början inte har här att göra, våldtar både ofta och grovt, på de mest bestialiska sätt man kan tänka sig. Du bär däremot en del av skulden till alla dessa våldtäkter som sker när du försvarar, förminskar, förleder och ignorerar problemet. Som att det skulle försvinna av sig självt bara man blundar, håller för öronen och skriker mantran som "vi måste bli bättre på integration" eller "det är vårt fel som trycker in alla i problemområden".

Humor…

Det är inte mitt fel att män, som redan från början inte kan bete sig, våldtar både ofta och grovt, på de mest bestialiska sätt man kan tänka sig. Du bär däremot en del av skulden till alla dessa våldtäkter som sker när du försvarar, förminskar, förleder och ignorerar problemet. Som att det skulle försvinna av sig självt bara man blundar, håller för öronen och skriker mantran som "vi måste bli bättre på att säga åt våra kvinnor att klä sig rätt" eller "det är kvinnors fel som beter sig som "horor"".

är denna lika lite sexistisk mot män som grupp som din är rasistisk mot invandrare från MENA länder?

Ja eller nej hmm?
Citera
2016-08-02, 13:11
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Sturarna-Old
Hm ,jag förstår inte vad du menar eller relevansen, du pratar klingon och jag pratar orchiska. Därför frågade jag om du kunde namnge en problematisk man, så att min orch-hjärna kan studera honom.

Bryta ner datan män i mer detaljerad data, Nay or yay?

Jag vill inte peka ut män ville bara att det skulle uppmärksammas. Men det är väl fel sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in