2016-08-02, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Det är ett större problem än Pelle Olsson.

Utöver Pelle måste Anders Johansson, Kjelle Frisk och Hugo Berggren (med vilka erfarenheter då?) bort. Den sistnämnda är alltså VD Henrik Berggrens son(!) det är helt sjukt.

Jag anser att Bosse är rätt man på rätt plats även fast han gjort en del misstag. Men nu måste han och styrelsen börja agera, annars är Superettan ett faktum...

Får jag fråga vad som gör att du anser att Bosse är rätt man? Jag är trött på karln ärligt talat. Han är för mkt för att visa upp sig själv och levererar absolut inga resultat sportsligt. Ekonomin säger många, jaha - men är det skickligt av en sportchef att sälja ett lag till botten? Man måste ju få in något också. Och enligt mig har Bosse alltid chansat alldeles för mycket. Truppen består av flera undermåliga allsvenska spelare, kryddade med några halvskapliga "namn". Men det är svårt att spela ihop ett sådant lag.
Citera
2016-08-02, 01:37
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Att det måste in en anfallare med 20+ målgaranti på en säsong, kosta vad det kosta vill.
Förslag på vem det kan tänkas vara? Och har nån nå koll på hur DIF´s ekonomi ser ut (mellan tummen och pekfingret) efter värvningarna av M.Eriksson, El Kabir & Ceesay?
Citera
2016-08-02, 02:12
Medlem
patriss avatar
Enda positiva från ÖSK del var Omoh som överstegade snabbare än självaste C.R. Han kan bli riktigt grym
Citera
2016-08-02, 02:28
Medlem
SoderortFTWs avatar
Har tidigare jämfört årets Hammarby med Hammarby 2009, men har insett att likheterna Djurgården 2016 och Hammarby 2009 är många fler.

Snacket är till stor del att dif är för bra för att hamna på kval, ni gör dessutom inga mål och ni säljer all kvalitet med hänvisning till ekonomin.

Sjukt likt faktiskt, lägg till ett tränarbyte och övrigt kaos i resten av organisation så är ni en direkt kopia av Hammarby 2009.
Citera
2016-08-02, 07:59
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
ja, alltså HIF stoppar Jordan från OS samtidigt som Örebro med guldchans låter Ajdarevic åka. Väldigt märkligt beslut - men heder åt Örebro i frågan. Dock svagt av HIF; så oersättlig är inte Jordan.

Klubbar skall inte släppa några spelare till en sådan jippoturnering, nu menar jag på intet sätt att ÖSK vunnit igår om Astrit varit med t.ex. men det skall vara i klubbarna spelarna är under seriespel. Enkelt.

Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Jag njuter av att det är klassiska lag som gör upp om att vinna Allsvenskan. Malmö FF, IFK Norrköping, AIK och IFK Göteborg.

Det är tråkigt med Peking dock, övriga har ju fotbollsplaner vilket de inte har.
Annars är det sant, det är klubbar som lockar folk och ger ett större intresse. Det känns som vi inte riktigt hänger med enligt många men vi är en pinne efter motsvarande matcher ifjol poängmässigt och som jag envist hävdar så vinner vi om vi tar lika många poäng som ifjol.
Sista omgången är det Peking-Blåvitt, förhoppningsvis är vi med tills dess även om det kan bli tufft.
Citera
2016-08-02, 09:24
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoderortFTW
Har tidigare jämfört årets Hammarby med Hammarby 2009, men har insett att likheterna Djurgården 2016 och Hammarby 2009 är många fler.

Snacket är till stor del att dif är för bra för att hamna på kval, ni gör dessutom inga mål och ni säljer all kvalitet med hänvisning till ekonomin.

Sjukt likt faktiskt, lägg till ett tränarbyte och övrigt kaos i resten av organisation så är ni en direkt kopia av Hammarby 2009.

Både ja och nej. Poängmässigt och organisationsmässigt finns det likheter ja, men till skillnad från oss har dif spelare som KAN spela fotboll och som KAN göra mål (Magnus Eriksson, El Kabir och Ranegie). Vi hade Nathan Paulse, Freddy Söderberg och två odugliga brassar på topp, spelare som INTE kunde spela fotboll. dif har hopp, vi hade ingenting. difs ras har också börjat såpass tidigt att det finns tid att reparera skadan på. Vårt ras kom på hösten, när det inte fanns marginal att ordna skadan. Vi kommer nog få höra 08-wille prata om hur "oerhört skicklig och sympatisk Pelle är som lyckades reda ut den storm som var" med sin breda överklassdialekt.

dif är dessutom inte en motgångsklubb, motgångs finns inte i deras DNA.
Senast redigerad av simonvp 2016-08-02 kl. 09:27.
Citera
2016-08-02, 09:31
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Förslag på vem det kan tänkas vara? Och har nån nå koll på hur DIF´s ekonomi ser ut (mellan tummen och pekfingret) efter värvningarna av M.Eriksson, El Kabir & Ceesay?
Ingen aning om potentiella spelare. Ekonomin är i balans och det skulle vara direkt dumsnålt att inte öppna plånboken och riskera superettan.
Citera
2016-08-02, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Ingen aning om potentiella spelare. Ekonomin är i balans och det skulle vara direkt dumsnålt att inte öppna plånboken och riskera superettan.
Bör inte det vara Magnus Eriksson då? Er största och mest meriterade värvning(Räknar inte hemvändare eller Ranégie som kom på lån) på flera år.

Med tanke på att ni sålt spelare för rätt stora summor de senaste 2 säsongerna så tycker jag det är anmärkningsvärt att man värvat så spartanskt. Börjar fundera kring om gubbarna som pumpat in uppemot 100 miljoner för att hålla er flytande under 2008-2012 vill få tillbaka lite deg?
Citera
2016-08-02, 10:16
Medlem
Djurgårdens problem är inte i första hand spelare, utan just nu är det självförtroende, flyt, och ett grundspel.

Pelle måste bort av fler anledningar, den negativa trenden och atmosfär som finns idag kan inga spelare ta bort det är enbart tränaren.

Pelle spelidé är helt enkelt för lättläst, redan förra året såg man tillfälligheter och individuella spelprestationer som gjorde att man kom såpass högt upp i serien, lägg där till att man hade starka huvudspelare.

Huvudspelarna har man sålt fast man fortsätter med inläggen fast de kommer mer och mer sällan, de (2)skickligaste individerna är skadade.

Det finns bara 2 sätt att sparka boll på 1) man spelar en taktik efter den spelartrupp man har 2) man köper spelare efter den taktik man vill spela.

Idag gör Djurgården varken det ena eller andra, oavsett om det är enbart Bo som sköter spelaffärer så måste PO välja rätt antingen spelare eller taktik han gör varken eller!

Sen är det väl bara se vad som händer vid sidan av plan för att inse vilken harmlös taktiker som PO är?
Citera
2016-08-02, 10:19
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Bör inte det vara Magnus Eriksson då? Er största och mest meriterade värvning(Räknar inte hemvändare eller Ranégie som kom på lån) på flera år.

Med tanke på att ni sålt spelare för rätt stora summor de senaste 2 säsongerna så tycker jag det är anmärkningsvärt att man värvat så spartanskt. Börjar fundera kring om gubbarna som pumpat in uppemot 100 miljoner för att hålla er flytande under 2008-2012 vill få tillbaka lite deg?

Eriksson är en spelare för 10-15 mål. Han ska spelas som anfallare i en rätt fri roll och låt honom ha boll mycket.
Citera
2016-08-02, 11:01
Medlem
Avhuggethuvuds avatar
Olunga måste vara den absolut sämsta anfallaren jag har skådat i Djurgården, kan inte komma på en sämre spelare.

Ranégie har en aura av person som sover på jobbet.
Senast redigerad av Avhuggethuvud 2016-08-02 kl. 11:04.
Citera
2016-08-02, 11:16
Medlem
civilians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Kan MFF ha någon på gång typ Johan Larsson från Bröndby?

Håll era smutsiga fingrar borta, tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in