Citat:
En av Trumps mest fascinerande traits är hans enorma inre motstånd mot att backa. Han verkar se användandet av strategisk reträtt som en indikation på bristande karaktär och/eller ledarskap snarare än en långsiktig överlevnadsstrategi. Det är nära besläktat med att motiveras av prestige, vilket kan vara förödande. Detta är personlighet.
Jag ska inte utveckla min analys av Trumps psyke, men för mig är det uppenbart att det också finns en psykisk patologi för vilken han förhoppningsvis får adekvat vård. Om han får sådan vård är han inte automatiskt diskvalificerad från ämbetet på grund av sjukdomen. Personligheten går emellertid inte att medicinera bort.
Är inte detta något som oroar den andel Trumpingar som spökar här? För ni ifrågasätter väl inte att mannen är, för att uttrycka sig försiktigt, lite eljest?
Jag ska inte utveckla min analys av Trumps psyke, men för mig är det uppenbart att det också finns en psykisk patologi för vilken han förhoppningsvis får adekvat vård. Om han får sådan vård är han inte automatiskt diskvalificerad från ämbetet på grund av sjukdomen. Personligheten går emellertid inte att medicinera bort.
Är inte detta något som oroar den andel Trumpingar som spökar här? För ni ifrågasätter väl inte att mannen är, för att uttrycka sig försiktigt, lite eljest?
Vilket korkat inlägg. Självklart är inte Trump mentalt sjuk som du antyder, han har byggt upp ett imperium på 40-70 miljarder kronor från praktiskt taget noll (ett lån från sin far på 0.008 miljarder kronor). Och han har skrivit en av de mest säljande business-böckerna genom tiderna, "The art of the deal".
Men ja, han är "eljest" i förhållande till den rådande PK-kulturen och PK-media. Han säger att Islam utgör ett hot mot västvärlden. Han vill att vanliga ordningar ska råda i kultur och familj. Han tyckler att vita medelålders män ska få ha åtminstone någon talan i våra samhällen.
Allt detta är Big Big No No's vad gäller den rådande PK-kulturen, så självklart är han "konstig" i förhållande till denna.