Trump är inte ödmjuk för fem öre, han talar ofta om att han aldrig glömmer när någon gjort något fel och gillar att hämnas. Kan tänka mig att hans ego skulle bli ofattbart stort, och han skulle säkert inte banga på lite krig, så länge han / landet blir rikare av det.
Hade faktiskt varit lite kul om han lyckades. Hur lämpad han är har jag ingen aning om men han är ju framgångsrik i övrigt så kanske han har vad som krävs här också.
Onekligen intressant om han verkligen blir en kandidat.
Det verkar så
Citat:
New York.
Den stenrike amerikanske finansmannen Donald Trump meddelade i dag att han seriöst överväger att försöka kandidera som Republikanernas kandidat i presidentvalet 2012.
Låter väldigt spännande enligt mig. Man undrar vilka metoder han hade tänkt använda gentemot Kina och hur det hade påverkat relationen mellan länderna. Har han en hög position inom republikanerna idag?
Finns det någon som kan luska fram intervjun med ABC?
Trump är inte ödmjuk för fem öre, han talar ofta om att han aldrig glömmer när någon gjort något fel och gillar att hämnas. Kan tänka mig att hans ego skulle bli ofattbart stort, och han skulle säkert inte banga på lite krig, så länge han / landet blir rikare av det.
Han själv har så mycket pengar att han inte behöver mer. Så det motivet kan vi stryka. Landet blir inte rikare på grund av krig - det blir fattigare. Anledningen är att krig kostar. Så det var inte heller en bra motivering.
Ska han kandidera som republikan så kommer han inte ha en chans i primärvalen. Vore nog klokare i så fall att försöka bli demokraternas kandidat 2016 istället.