Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2010-10-05, 21:30
Medlem
Hur stor chans har han?

Kan han lyfta USA ur depressionen?
Citat:
Trump 'Seriously Considering' 2012 Presidential Bid

He suggested he has the "common sense" and, most importantly, the "finesse" to be commander-in-chief.

http://www.foxnews.com/politics/2010/10/05/trump-seriously-considering-presidential-bid/
2010-10-05, 21:32
Medlem
Benshies avatar
Hur ska han lyckas med det då han bara sparkar folk ?
2010-10-05, 21:39
Medlem
Ettan^s avatar
Trump är inte ödmjuk för fem öre, han talar ofta om att han aldrig glömmer när någon gjort något fel och gillar att hämnas. Kan tänka mig att hans ego skulle bli ofattbart stort, och han skulle säkert inte banga på lite krig, så länge han / landet blir rikare av det.
2010-10-05, 21:40
Medlem
Bakteriens avatar
Onekligen intressant om han verkligen blir en kandidat.
2010-10-05, 22:41
Medlem
Hade faktiskt varit lite kul om han lyckades. Hur lämpad han är har jag ingen aning om men han är ju framgångsrik i övrigt så kanske han har vad som krävs här också.
2010-11-19, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakterien
Onekligen intressant om han verkligen blir en kandidat.
Det verkar så

Citat:
New York.

Den stenrike amerikanske finansmannen Donald Trump meddelade i dag att han seriöst överväger att försöka kandidera som Republikanernas kandidat i presidentvalet 2012.

http://www.sydsvenskan.se/varlden/article1301741/Trump-overvager-presidentposten.html
2010-11-19, 01:25
Medlem
savoxovass avatar
Någon som vet om Trump är krigshetsare? Är han en sån som vill bomba Iran för att sprida "frihet och demokrati"?
2010-11-19, 04:20
Medlem
Malewhales avatar
Donald Trump överväger att kandidera till presidentposten i USA

http://www.dn.se/nyheter/varlden/trump-overvager-presidentposten-1.1211519

Låter väldigt spännande enligt mig. Man undrar vilka metoder han hade tänkt använda gentemot Kina och hur det hade påverkat relationen mellan länderna. Har han en hög position inom republikanerna idag?

Finns det någon som kan luska fram intervjun med ABC?
2010-11-19, 06:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettan^
Trump är inte ödmjuk för fem öre, han talar ofta om att han aldrig glömmer när någon gjort något fel och gillar att hämnas. Kan tänka mig att hans ego skulle bli ofattbart stort, och han skulle säkert inte banga på lite krig, så länge han / landet blir rikare av det.

Han själv har så mycket pengar att han inte behöver mer. Så det motivet kan vi stryka. Landet blir inte rikare på grund av krig - det blir fattigare. Anledningen är att krig kostar. Så det var inte heller en bra motivering.

Egot däremot.
2010-11-19, 06:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benshie
Hur ska han lyckas med det då han bara sparkar folk ?

Det är just därför han skulle lyckas. Sparkar han minst 90% av den federala regimens anställda så skulle jag säga att jobbet är väl utfört.
2010-11-19, 06:48
Medlem
LFEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av savoxovas
Någon som vet om Trump är krigshetsare? Är han en sån som vill bomba Iran för att sprida "frihet och demokrati"?

Han är en typisk celebrity businessman. Halvdemokrat. Synd att sånna kan ha en chans alls.

Nej han var och är emot irakkriget till exempel.
2010-11-19, 08:34
Medlem
Ska han kandidera som republikan så kommer han inte ha en chans i primärvalen. Vore nog klokare i så fall att försöka bli demokraternas kandidat 2016 istället.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in