Citat:
Ursprungligen postat av
Conception
Bra lön på gymet!
Bra grävt och fin redigering av citaten.
Håller i pass på gymmet vissa helger.
Går att ha flera jobb.
I grunden jobbar jag som raketforskare. Mest för raketernas skull.
Hanterar även mina pengar, kan ses som ett jobb och det tar rätt mycket tid.
Andra jobb vill jag inte nämna med risk för att outa mig.
Tillsammans ger mina jobb rätt bra inkomst, nog för att öka på min förmögenhet och för att kunna unna mig grädde på moset.
Att bli miljonär på 4.5år är ingen omöjlighet. Men självklart så måste man då dra ner på utgifterna. Har man dessutom låg inkomst så får man försöka trolla lite. För att nå målet så gäller det att inte köpa skit på avbetalning, inte köpa ny mobiltelefon efter varje Apple-event, dra ner på onödig skräpmat samt restaurangbesök, undvika bilinköp och billån etc.
Sen så är jag medveten om att alla inte kan spara. Arbetslösa, sjukskrivna, pensionärer och utförsäkrade är några exempel. Ändock så anser jag att alla som har möjlighet bör spara trots att det kräver lite arbete i form av att strukturera upp sina finanser.
Bolånetorskarna tjänar ju multum genom att bara bo och glida med strömmen, om de hinner sälja i tid så kommer vi ha ett helt hav av nya miljonärer. Några av dem kanske också tillhör begåvningsreserven vilket betyder att de ljuger. Hoppas att ni är redo för att sätta dem på plats också.
Nu ska jag nog sluta skriva på Flashback ett bra tag. Orsakat extremt mycket merarbete för moderatorer. Slavmästaren på Samhall säger att jag måste tömma halva E4:an på skräp, min dator måste jag lämna tillbaka till mamma och psyket vill låsa in mig igen. Tar så illa upp när ni jagar och totalt äger sönder mig. Great Success!
/Fattig bonddräng AKA Lättkränkt svensk