2015-10-07, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darsan
Läs vad livsmedelsverket säger om vitamin A. INTE bra att äta för mkt,vilket man lätt kommer upp i om man äter som muskelbyggarna på kolozzeum.

Vad är dl50 för vitamin A då? Halvkilo isbjörnslever?
Inget är bra att äta för mycket av. Om du äter 10 kg banan per dag är det inte bra heller.
Hur ofta äter du isbjörnslever?
Citera
2015-10-07, 08:00
Medlem
Snoddlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kastenhof
Det hade inte spelat någon roll om någon frågat om överdosering av hasch eller skjutit sig själva med ett älgstudsare i ansiktet. Alla svar på FB hade ändå bestått av att man inte behöver uppsöka sjukhus.

[edit] Ja, jag skrev överdoserat hasch för att provocera. För jag har lärt mig att FBs haschtomtar går igång på den meningen
klart det går överdosera, har aldrig rökt hash men jag har rökt och ätit cannabis och sista gången jag gjorde det fick jag brutal ångest och kräktes massor, det tycker jag räknas som en överdosering.
Citera
2015-10-07, 15:16
Medlem
waggazees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darsan
Läs vad livsmedelsverket säger om vitamin A. INTE bra att äta för mkt,vilket man lätt kommer upp i om man äter som muskelbyggarna på kolozzeum.

Vad är dl50 för vitamin A då? Halvkilo isbjörnslever?
LD, lethal dose.
Citera
2015-10-07, 16:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Turistparadiset
Det är uppenbarligen ett stilistiskt grepp.

Jag förstår att dylikt språkbruk kan provocera vissa, mer omogna, yngre personer. Det är något jag finner stort nöje i.
du är med andra ord 40+ och irrelevant, snälla sluta prata med mig gamling
Citera
2015-10-07, 17:09
Medlem
Jag jobbar på gym så jag vet och jag skulle nog försöka få ut A-vitaminet riktigt fort.
Även om det gått nåt dygn så kan du "förkapa" bajset innan vitaminet når ändtarmen där det tas upp av blodet.

Googla på manövern och lycka till säger jag bara. :/
Citera
2015-10-07, 20:19
Medlem
lithionits avatar
vitamin a är giftigt i överdos.

Fast tror du ändå kan vara rätt lugn, dock har folk avlidit av att äta lever från sälar (tror jag det var) som har en extremt hög halt a-vitamin.

Men du har ju inte förtärt några direkt enorma mängder även om du ätit lever vid två tillfällen.
Citera
2015-10-07, 20:20
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetManDansar
Jag jobbar på gym så jag vet och jag skulle nog försöka få ut A-vitaminet riktigt fort.
Även om det gått nåt dygn så kan du "förkapa" bajset innan vitaminet når ändtarmen där det tas upp av blodet.

Googla på manövern och lycka till säger jag bara. :/

"Jag jobbar på gym så jag vet" Jag tror att du skämtar.

"vitaminet når ändtarmen där det tas upp av blodet." Har du en källa på att vitamin A från mat tas upp i ändtarmen?

TS. Du behöver inte oroa dig för ett enstaka högt intag av lever.

Livsmedelsverket skriver:

väldigt stora leverintag kan i längden ge överdosering av vitamin A.

http://www.livsmedelsverket.se/livsmedel-och-innehall/naringsamne/vitaminer-och-antioxidanter/vitamin-a/
Citera
2015-10-07, 20:28
Medlem
Nirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kastenhof
Det hade inte spelat någon roll om någon frågat om överdosering av hasch eller skjutit sig själva med ett älgstudsare i ansiktet. Alla svar på FB hade ändå bestått av att man inte behöver uppsöka sjukhus.

[edit] Ja, jag skrev överdoserat hasch för att provocera. För jag har lärt mig att FBs haschtomtar går igång på den meningen
Nej, det stämmer inte. Här är det ju uppenbart att folk trollar och driver med TS dock.

Tittar man på trådar där det är mer troligt att det faktiskt handlar om ett livsfarligt läge så brukar många kommentarer direkt rekommendera att ringa 112, och fråga varför de frågar Flashback istället för att antingen ringa 112 eller sjukvårdsupplysningen (1177). Visst förekommer det ofta omänskliga kommentarer också, men det du skriver stämmer inte, de flesta av oss som hänger i exempelvis drogakuten eller drogrehabilitering är intresserade av att hjälpa, inte stjälpa.

Exempel: (FB) Hjälp!!!! Överdoserat tramadol!!!!!! AKUT!!!!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in