2016-08-02, 00:34
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Åh feministretorik, manipulativt skammande och skuldbeläggande.
Men jag är ledsen här knullas som aldrig förr, jag har faktiskt lite svårt att orka med ungtupparna gammal som jag är. Vilket är lika raljerande som min kommentar ang Sven. Men jag har svårt att relatera till ditt fantiserande scenario, vad nu det har med saken att göra.

Svempas åsikter har jag adresserat, och påvisat hur ogenomtänkta de är. Hans huvudstatement att Zara Larsson inte är problemet är ju en vidöppen dörr, problemet är våldtäkterna.
Den som inte är en del av lösningen är en del av problemet är en gammal psykoligidevis.

Zara och Svenpa är inte en del av lösningen, tvärtom obstruerar de.
Inget feministiskt. Undrade bara om du tänkt efter och svaret är alltså nej. Har du tänkt på att du skulle kunna få bättre svar med en mindre rörig trådstart om du ordnade sömn och blodsocker innan istället för efteråt?

Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Förvisso är en ung kvinna åtråvärd.........men för en man i Melanders ålder tämligen ouppnåbar......Melander ser säkert medelålders kvinnor som rimligare byten...........han är ute efter politiska poäng i denna sak.
Han kanske ledsnade på psykiskt sjuka män som ägnar tid åt att näthata tjejen, vem hon nu är (jag vet vad hon har twittrat).
Senast redigerad av Finisterre 2016-08-02 kl. 00:37.
Citera
2016-08-02, 00:39
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre
Inget feministiskt. Undrade bara om du tänkt efter och svaret är alltså nej. Har du tänkt på att du skulle kunna få bättre svar med en mindre rörig trådstart om du ordnade sömn och blodsocker innan istället för efteråt?

Fortsatt skammande, vad tror du att du skall uppnå med det?

Citat:
Han kanske ledsnade på psykiskt sjuka män som ägnar tid åt att näthata tjejen, vem hon nu är (jag vet vad hon har twittrat).

Om det var det han ville ha sagt, varför sade han inte just det, istället för att svamla och vara rörig?

Har du något att tillföra ämnet, eller vill du bara visa upp lite kvinnlig manipulationsteknik?
Citera
2016-08-02, 00:43
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Ingen säger eller menar att detta gäller ALLA män, men det går inte att komma ifrån att den enda gemensamma nämnaren för denna typ av aktiviteter är…män och manlighet, tätt följt av unga dito.
Så sorry guys…men: Huston we have a problem.
Om du tar av dig dom feministiska genusglasögonen som gör ALLA män till våldtäktsbenägna monster för en stund och försöker se verkligheten som den är...
Om den enda gemensamma nämnaren när det gäller våldtäkter är att det är MÄN, borde då inte våldtäktsbenägenheten och antalet våldtäkter vara ungefär densamma världen över?
Trots att många länder i Afrika har dödsstraff för våldtäkt sker det fler våldtäkter där.
http://www.svd.se/sydafrikas-valdtakter-som-i-krig
Citat:
Janine Josias, MSF-läkare i kåkstaden Khayelitsha utanför Kapstaden säger sig ha märkt att på sina håll har ”våldtäkt blivit normalt, det har blivit normalt att vara våldtagen”. Våldtäktsstatistiken i Khayelitsha är bland de värsta i Sydafrika - i genomsnitt våldtas en kvinna där var 26:e sekund, enligt beräkningar.
Hur förklarar du dessa siffror, är det svenska medelålders heterosexuella män som vallfärdat till Sydafrika för att våldta, är det svarta som har det i hudfärg eller gener, är det MSFs franske läkare som flyttat till Sydafrika för att hjälpa våldtäktsoffer som ljuger för att han är rasist eller kan det kanske vara så att brist på lag och ordning och en vidrig kvinnosyn är orsaken?
Vissa av våra undersökningar pekar på att nästan 75% av alla flickor i Sydafrika blivit utsatta för övergrepp innan dom fyllt 18 år, är det en utveckling du vill se här eller borde vi kanske ta tag i problemet innan det växt oss över huvudet?
Hur många kvinnor skall behöva utsättas innan politiskt korrekta tokfeminister vågar ta bladet från munnen och kräva att myndigheterna gör något?

Och med att göra något menar jag inte att dela ut armband, göra mansfria zoner eller annan idioti.
Kvinnor skall ha frihet att röra sig, ha valfri klädsel, supa till, vara ute efter att det blivit mörkt utan att behöva utsättas för våld eller övergrepp...är du beredd att offra fler kvinnor i rädsla för att trampa på "fel" tår....gärningsmännens.
Senast redigerad av pungspark63 2016-08-02 kl. 00:49.
Citera
2016-08-02, 00:44
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Fortsatt skammande, vad tror du att du skall uppnå med det?

Om det var det han ville ha sagt, varför sade han inte just det, istället för att svamla och vara rörig?

Har du något att tillföra ämnet, eller vill du bara visa upp lite kvinnlig manipulationsteknik?
Du skriver ju själv om ditt blodsocker i trådstarten.

Jag tycker din trådstart är mycket, mycket, väldigt mycket rörigare än Melanders enkla yttrande. Det är inte för att angripa din person jag skriver så.

När du höll med om att han nog är gubbsjuk så är det inte heller för att "skamma dig" jag tar upp din egen sexualitet.
Citera
2016-08-02, 00:59
Medlem
Har läst lite bland kommentarerna. Förutom, som varje gång man går in i denna typ av kommentarsfält, att bilden av att de allra flesta människor i vårt land bokstavligt talat är idioter bekräftas, så noterade jag att väldigt många av de som applåderade Svens inlägg använde argumentet att de som sa emot var "kränkta män". Detta verkar vara ett välanvänt argument bland vänstern. En typ av härskarteknik för att slippa ta sakdebatten som vanligt?
Citera
2016-08-02, 01:04
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Har läst lite bland kommentarerna. Förutom, som varje gång man går in i denna typ av kommentarsfält, att bilden av att de allra flesta människor i vårt land bokstavligt talat är idioter bekräftas, så noterade jag att väldigt många av de som applåderade Svens inlägg använde argumentet att de som sa emot var "kränkta män". Detta verkar vara ett välanvänt argument bland vänstern. En typ av härskarteknik för att slippa ta sakdebatten som vanligt?
Man var inte bara kränkt, håller man inte med Zara och Sven så ställer man sig på våldtäktsmännens sida...så om du tycker att Zara har fel och våldtäktsmännen skall avrättas så står du ändå på våldtäktsmannens sida och är lika hemsk som våldtäktsmannen...
Vänsterlogik....
Citera
2016-08-02, 01:07
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskare
Nej, inte korkad, du är bara trögtänkt, det är allt. Det kommer att komma till en dag, men kanske inte i dag och kanske inte i morgon, men nån dag kommer hjärnan din att släppa efter.
Så kom med en källa som styrker dina påståenden då...eller är det så att du är kommunist/feminist och därmed har tolkningsföreträde som du kan häva ur dig dynga?
Citera
2016-08-02, 01:07
Medlem
kolmogorov-smirnovs avatar
Han har ju en poäng. Men inte på det sättet han framför kritiken. Zara Larsson verkar vara mer av en budbärare av budskap än en stor tänkare. Det kanske är bättre att ta strid på den nivån istället.

Sen tror jag den här typen av uttalande är i största allmänhet rätt polariserande, framförallt så uppstår det en situation där de som inte håller med Zara Larsson blir 'onda' och de som håller med 'goda'.

Slutligen så är uttalandet av sådan finurlig karaktär att det inte riktigt går att inte hålla med Melander. Vem är emot inte emot hat?
Citera
2016-08-02, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Man var inte bara kränkt, håller man inte med Zara och Sven så ställer man sig på våldtäktsmännens sida...så om du tycker att Zara har fel och våldtäktsmännen skall avrättas så står du ändå på våldtäktsmannens sida och är lika hemsk som våldtäktsmannen...
Vänsterlogik....

Haha ja, det är helt sjukt vilka sjuka argumentationsmetoder de kör med. Klart inte alla invandringskritiska debattörer är nobelpristagare men måste säga att vänstern debatterar så jävla mycket fulare, dessa typer av härskartekniker är det inte ens någon som reagerar mot verkar det som.

Har flera gånger när jag påpekat att invandringen är en stor bidragande orsak till det ökade sexuella våldet av diverse feminister fått höra att jag "är en del av problemet". På vilket sätt har jag aldrig fått förklarat för mig dock, men att skuldbelägga som argumentationsteknik verkar vara vänsterns grej.
Citera
2016-08-02, 01:10
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Han är en vanligt white knight. Tyvärr kommer aldrig hans utspel att resultera i att han får doppa, och det är han trots sin höga ålder tydligen omedveten om.

Det är inte konstigare än så.
Så lägg inte ned någon energi på att störa dig på honom.

Exakt. Onödigt att lägga energi på det om han inte ska få det. Män är ju bara ute efter en sak sex. Kan inte bry sig om tjejer
Citera
2016-08-02, 01:18
Medlem
IceEyess avatar
Det mest oroväckande är att det i bredare utsträckning framstår som tabu att inte instämma i hennes konstanta missfirmelser.

Därtill är det beklagligt att hon lika ihärdigt tas i försvar av genusfascisterna oavsett nivå på hennes utspel.

Sven kanske backar Zara, men en del andra färgstarka profiler som Günther och Dick Axelsson har tidigare tröttnat och sågat Zara rejält.
Citera
2016-08-02, 01:26
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Exakt. Onödigt att lägga energi på det om han inte ska få det. Män är ju bara ute efter en sak sex. Kan inte bry sig om tjejer

Nej, men när folk säger uppenbart korkade saker bara för att få medhåll från det kvinnliga laget, då är det troligt att man tänker med kuken.

Och den där gubben är visst intresserad av tonårstjejer. Han kanske ser snäll ut, men det är han inte. Förmodligen har han en rent barnslig syn på det hela, färgad av vänsterfeminism och hur man är en "snäll kille" som tjejer gillar. Man skall alltid försvara kvinnor, hur korkade argumenten en är. Det finns ingen höjd på galenskapen.

Att flickor var speciella, ömtåliga och behöver speciell omsorg av män var nog något han lärde sig redan i grundskolan. Att öppna dörrar för kvinnor är en del av att vara en man enligt honom. Och sen är han ju jävligt sugen på att sätta på "fjällan" Zara Larsson eller någon av hennes beundrare.

Det spelar ingen roll hur verklighetsfrånvända hans fantasier är, en kåt gubbe är en kåt gubbe.
Han tänker med kuken först och hjärnan sen.
Senast redigerad av bithax 2016-08-02 kl. 01:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in