2016-08-02, 00:11
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskare
Jösses, du är verkligen trögtänkt du. Sorgligt på sitt sätt. Men du kommer troligtvis att förstå saken bättre med tiden, och då kommer du komma och tänka på Pappa här, som förklarade så fint för dig hur det ligger till. Jaja, det finns inte mycket mer för mig att säga, mer än att Sven Melander for ever! For ever Zara Larsson!
Förmodligen inte...du klarar uppenbarligen inte att hitta något som helst vetenskapligt stöd för dina
påståenden.
Nu tror jag inte att du är äldre än mig, men du är absolut inte född igår...så korkad kan man inte bli på bara en dag.
Faktum är att det är väldigt ovanligt att en människa är så korkad, är ni två tokar som delar kontot?
Citera
2016-08-02, 00:13
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Svempa bara hoppar på tåget för han vill ligga med Zara
Kanske har du svårt att förstå hans (väldigt enkla, rimliga) åsikt därför att du känner sexuell svartsjuka mot hon som är ung. Har du tänkt igenom den möjligheten?
Citera
2016-08-02, 00:15
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Det upprepas gång på gång att det är MÄN som våldtar, man nämner inte alla...men man förklarar eller påtalar heller aldrig att det inte gäller alla män, man utesluter även att ta med att även kvinnor begår övergrepp.

Det handlar inte om våldtäkter från Merapis och andra feministers sida, det handlar om att mangla ut budskapet att män är onda. Så maktövertagandet blir lättare.

Citat:
Tror du problemet slutar om alla i hela världen håller med om att det är män som våldtar och att vi skall känna kollektiv skuld?
Som jag sade hon skiter i våldtäkterna hon vill ha kontroll på det hela manliga släktet.

Egentligen är feminister som den där bortskämda överklasstjejen vars pappa alltid kommit springande så fort hon fått det lita jobbigt. Feministen är idag själv inte ett offer för förtryck, utan hon är en bortskämd liten skitunge som manipulerar sin omgivning med skuld och skam

Jag har skrivt mer om det någonstans.

Men det är det det handlar om.
Citera
2016-08-02, 00:16
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordpistolen
Men teori är att dessa män har gubbsjuka. (och då pratar jag inte om urinvägsbesvär)
Det är nog tyvärr så. Sven har satt upp många parallellbilder med sig och Zara. Han lever ut en fantasi nu just.
Citera
2016-08-02, 00:19
Medlem
Bodickers avatar
#inteerman så kom inte dragandes med att jag ska rannsaka mig själv och andra och hålla styr på andras händer
Citera
2016-08-02, 00:20
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre
Kanske har du svårt att förstå hans (väldigt enkla, rimliga) åsikt därför att du känner sexuell svartsjuka mot hon som är ung. Har du tänkt igenom den möjligheten?

Åh feministretorik, manipulativt skammande och skuldbeläggande.
Men jag är ledsen här knullas som aldrig förr, jag har faktiskt lite svårt att orka med ungtupparna gammal som jag är. Vilket är lika raljerande som min kommentar ang Sven. Men jag har svårt att relatera till ditt fantiserande scenario, vad nu det har med saken att göra.

Svempas åsikter har jag adresserat, och påvisat hur ogenomtänkta de är. Hans huvudstatement att Zara Larsson inte är problemet är ju en vidöppen dörr, problemet är våldtäkterna.
Den som inte är en del av lösningen är en del av problemet är en gammal psykoligidevis.

Zara och Svenpa är inte en del av lösningen, tvärtom obstruerar de.
Senast redigerad av Gertrud1 2016-08-02 kl. 00:29.
Citera
2016-08-02, 00:23
Medlem
Vintergrisens avatar
Kanske "hatar hatar hatar" även Melander män, det kan man ju aldrig veta. Sedan är väl ytterligare en fråga om Melander även skulle ha "backat Zara" om hon "hatat hatat hatat" invandrare. Kanske inte så troligt även om båda grupper sticker ut när det gäller sexualbrott. Nä, Melander vill nog bara ha "fred på jorden", eller hur det nu var...
Citera
2016-08-02, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Nej jag har förstått att man måste vara bög eller kvinna för att protestera.
Även om du har försökt klistra kvinnohatare på mig också-

Nej de flesta förövare har själva varit någon form av offer i barndomen.
Det handlar ju om hämnd.

Det där är ju en sak också, det finns de som har velat lyfta problemet med män som våldtas, eftersom de ofta bemöts negativt, då går järnridån ned. Ska se om jag hittar länk i morgon.

Likaså är det som händer på våra fängelser något som man anser att män "bara ska ta"
Ingen skyddar män där. Den forskning som finns på det i USA visar att det är en dominanshandling.
Precis som mot kvinnor så det har inget med värderingar att göra alls.

Svempa bara hoppar på tåget för han vill ligga med Zara

Exakt, men som jag redan påpekat, kvinnorörelsen skiter i vad som är bäst för kvinnor som kollektiv, de vill bara själva ha mera makt.

This

Det är olika beroende på land. I vissa länder är det olagligt men ingen polis arresterar dig.

Visst....klart att Sven vill ligga med Zara........men hur sannolikhet är det att hon släpper till. Och hur många inser spelet?
Citera
2016-08-02, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre

Förvisso är en ung kvinna åtråvärd.........men för en man i Melanders ålder tämligen ouppnåbar......Melander ser säkert medelålders kvinnor som rimligare byten...........han är ute efter politiska poäng i denna sak.
Citera
2016-08-02, 00:30
Bannlyst
När Vestlandsmetropolen Stavanger, i Norge, drabbades av en påtagligt ökad frekvens av våldtäkter – 20 våldtäkter mellan 2009 och 2011 – undersökte NRK samtliga fällande domar. Det visade sig att 17 av de dömda våldtäktsmännen i Stavanger var av ett annat etniskt ursprung än norskt.

En var polack, resten kom från olika länder i Afrika eller Mellanöstern. Hur hanterade man detta besvärande faktum? I en intervju med NRK sade Helge Björnestad, domare vid Stavanger tingsrätt, att han ansåg att det var viktigt att veta vem gärningsmannen var, vilka bevekelsegrunder han kunde ha, vilken bakgrund och vilka föreställningar han bar på, för att kunna komma tillrätta med problemen. Det kan ju handla om kulturella skillnader, om kvinnosyn, till exempel.

https://www.gp.se/ledare/heberlein-f%C3%B6rebygg-v%C3%A5ld-och-%C3%B6vergrepp-genom-riktad-information-1.3518001
Citera
2016-08-02, 00:33
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiveinchboots
När Vestlandsmetropolen Stavanger, i Norge, drabbades av en påtagligt ökad frekvens av våldtäkter – 20 våldtäkter mellan 2009 och 2011 – undersökte NRK samtliga fällande domar. Det visade sig att 17 av de dömda våldtäktsmännen i Stavanger var av ett annat etniskt ursprung än norskt.

En var polack, resten kom från olika länder i Afrika eller Mellanöstern. Hur hanterade man detta besvärande faktum? I en intervju med NRK sade Helge Björnestad, domare vid Stavanger tingsrätt, att han ansåg att det var viktigt att veta vem gärningsmannen var, vilka bevekelsegrunder han kunde ha, vilken bakgrund och vilka föreställningar han bar på, för att kunna komma tillrätta med problemen. Det kan ju handla om kulturella skillnader, om kvinnosyn, till exempel.

https://www.gp.se/ledare/heberlein-f%C3%B6rebygg-v%C3%A5ld-och-%C3%B6vergrepp-genom-riktad-information-1.3518001

Jag har läst sådan där statistik, det verkade handla i stor utsträckning om att de var långt hemmifrån och inte hade så mycket att förlora. Om man tänker på de som är gripna i Sverige så kommer de oftast ifrån klankulturer. De är nu bortanför sin klans överinseende. Deras framtid är oviss, och ja då riskerar folk mer. Även om ditt inlägg också är en del av sanningen. Sanningen är alltid mer komplex än vad PK folk orkar ta in.
Citera
2016-08-02, 00:34
Medlem
ZlatanJosefssons avatar
Om Zara säger "män våldtar" och jag bemöter det med "nej blattar våldtar"
Vad är då Zaras replik? Har hon ens svarat på det?
Intressant ur ett psykologiskt perspektiv att höra hur dessa lågintelligenta människorna bemöter det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in