Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-01, 13:05
Medlem
E.Merckxs avatar
Ny poll från CBS:

Hillary Clinton 46%

Donald Trump 39%

"Hillary Clinton has received a bump in support after the Democratic convention and has now pulled ahead of Donald Trump.

Forty-six percent of voters nationwide say they'll vote for Clinton in November, while 39 percent say they'll back Trump. The race was tied last week after the Republican convention. Clinton led by a similar margin in June.

Clinton got a four-point bounce after her party's convention, compared to a two-point bump for Trump after his convention.

When compared to previous Democratic presidential nominees, Clinton's bounce is similar to those President Obama got in 2012 and 2008, but short of the 13-point bounce her husband, Bill Clinton, received in 1992. In 2000, support for Al Gore rose 10 points after the Democratic convention, but he went on to lose a close race that fall."

http://www.cbsnews.com/news/campaign-2016-did-hillary-clinton-get-a-post-convention-bump/?platform=hootsuite
2016-08-01, 13:09
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Trump kommer inte att ta itu med ett enda av de problem jag räknade upp. Och du håller väl med om att de är de viktigaste eller vill du lägga till något?
Varför tror du det?
Han är expert på förhandlingar, mångmiljardär och har fantastiska barn. Vad skulle han kunna tänkas vilja annat än att gå till historien som en great president? Han är en master of persuation, och första regeln är att ha rätt, göra det man säger. Det underlättar så väldigt mycket.

Har du någon utstuderad konspirationsteori angående maskopi med Putin eller nåt? Låt oss höra, det är roligt med mental lyteskomik!
2016-08-01, 13:09
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Skillnaden är att Trump säger som det är. Han är i bygg- och mediabranschen för att tjäna pengar, och han är bra på det. Hillary däremot ljuger om hur hon girigt profiterat mångmiljonbelopp på korruption och mutor på det amerikanska folkets bekostnad. Det är en sak att bli rik ärligt och hederligt som Trump, en annan att roffa åt sig av andras pengar med statsmaktens tjänster till salu även till världens allra värsta tyranner.

Alla arapiska skitländer har varit de mest förtryckta i hela världen under 1300 år. Och du tror att mer av samma eftergiftspolitik och identitetsmarxism kommer att förändra det? Det har gått hårt svårt snabbt åt motsatt håll under Hillary och Obama. Vakna upp, ta en titt på verkligheten. Hur förklarar du Obamas och Hillarys katastrofala utrikespolitiska misslyckande och förnedrande nederlag?

Ditt alternativ existerar nämligen inte. Trump, Hillary, kasta bort sin röst, stanna hemma är alternativ som amerikanska folket har i november. Din fantasi om att folk i allmänhet spontant skulle lösa Mellanösterns muslimska helveteskris är bara dravel. "Arbetarna" hanterar det genom att rösta på Trump, en extremt intelligent och framgångsrik person som inte är belastad av de sittande härskarnas katastrofala misslyckanden.

Du kanske inte gillar hur Trump pratar. Men han anpassar sig till nyhetsmedia som är helt vrickat fördummande och desinformerande och partisk. Bara superlativen slår igenom bruset. Så han har uppenbarligen funderat på hur att hantera det, och har utvecklat ett vinnande koncept. I sakfrågorna vinner han lätt, men han visste ju att vänstern skulle gorma idiotiskt med sitt gamla nötta "rasist rasist rasist", så han började med att gå ut hårt i förebyggande syfte, skapa kontroverser och sen valsa genom dem en efter en där det hela tiden framgår att islam är fienden och att Hillary har misslyckats. Nyhetsmedia är så extremt verklighetsfrämmande att de tror att själva ämnet "rasism" alltid gynnar vänstern. Såna centralplanerade byråkratier saknar förmåga att anpassa sig till vad som händer i verkligheten.
Du är full av fördomar om andra kulturer, men jag bortser från det nu.

Vad som händer nu är precis detsamma som hände under Obamas kampanj. Det var så många som började hoppas, äntligen en president som skulle ändra en massa saker till det bättre. Han backades upp av väldigt många, han hade verkligen ett starkt mandat när han blev president för det mäktigaste landet i världen.
Men vad hände? Jag tror det är få som inte blivit besvikna.

Nu saluförs en ny ledare med samma buller och bång.
Jag lovar dig, det kommer att hända samma sak!

Alternativet att vi vanliga människor, de 99 procenten, skall ta makten är fullt möjlig. Det är till och med den enda vägen mot en bättre värld, bort från girighet, hat och krig. En värld där alla kan leva bra liv. Det är den enda verkliga demokratin.
2016-08-01, 13:10
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Ny poll från CBS:

Hillary Clinton 46%

Donald Trump 39%

"Hillary Clinton has received a bump in support after the Democratic convention and has now pulled ahead of Donald Trump.

Forty-six percent of voters nationwide say they'll vote for Clinton in November, while 39 percent say they'll back Trump. The race was tied last week after the Republican convention. Clinton led by a similar margin in June.

Clinton got a four-point bounce after her party's convention, compared to a two-point bump for Trump after his convention.

When compared to previous Democratic presidential nominees, Clinton's bounce is similar to those President Obama got in 2012 and 2008, but short of the 13-point bounce her husband, Bill Clinton, received in 1992. In 2000, support for Al Gore rose 10 points after the Democratic convention, but he went on to lose a close race that fall."

http://www.cbsnews.com/news/campaign-2016-did-hillary-clinton-get-a-post-convention-bump/?platform=hootsuite

Jag undrar om uttalandet från McCain och hans dotter kan ha påverkat något också då dessa (eller åtminstone dottern som jag är säker på) har gått ut med att de ska rösta på Clinton.
2016-08-01, 13:11
Medlem
Citat:
Trump kommer inte att ta itu med ett enda av de problem jag räknade upp. Och du håller väl med om att de är de viktigaste eller vill du lägga till något?

I Syrien tråden är du den som ser igenom medie lögnerna. Trump kommer förbättra relationerna med Ryssland bara det är en viktig sak. Det kanske även ändrar på median i Sverige i sitt rysshat. Att han inte är gud det vet vi, men det han sagt hittils låter bra och det är ingen annan poltiker i Europa som är i närheten av.
2016-08-01, 13:14
Medlem
Continental Ops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op

Förhoppningsvis blir det några någorlunda seriöst modererade debatter i höst där Hillary spelar korten rätt för annars ser spelplanen rätt bra ut för Trump. Det här dagliga kampanjandet och mediaskvalet med småattacker om nonsensfrågor passar ju honom perfekt. Det man kan vara observant på är att han troligen kommer göra allt för att begränsa antalet debatter och tid under debatterna med svåra frågor till ett minimum, det var därför han hoppade av två debatter tidigare och fick en nerkortad. Republikanernas enda "seriösa" debatt, den sista gick ju som bekant inte särskilt bra för honom.

Jaja nu börjar han obstruera och krångla om debatterna, som jag gissade.

Det ska bli intressant att se om det blir tre debatter ens.
2016-08-01, 13:22
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Ondahamstern skrev

Jag undrar om uttalandet från McCain och hans dotter kan ha påverkat något också då dessa (eller åtminstone dottern som jag är säker på) har gått ut med att de ska rösta på Clinton.

John McCain har gett Donald Trump sitt endorsement. Hans barnbarn har babblat om "I'm with Her". Hans dotter har också gnällt om Khizr Khan.

Khizr Khan sa inte helt oväntat på CNN igår: "Father of slain Muslim soldier says that terrorists “have nothing to do with Islam”"

Donald J. Trump ‏@realDonaldTrump 19 min

Mr. Khan, who does not know me, viciously attacked me from the stage of the DNC and is now all over T.V. doing the same - Nice!

Senast redigerad av E.Merckx 2016-08-01 kl. 13:31.
2016-08-01, 13:27
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Continental Op skrev

Helt rätt. Han vill ha så stor publik som möjligt. Förhoppningsvis så blir det fler.
2016-08-01, 13:32
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op
[/b]

Det finns ingen anledning till att Trump ska låta demokraterna bestämma tid och plats för debatterna. Givetvis vill Trump ha en så stor och sympatisk publik som möjligt. Detsamma vill Hillary, även om hon har mycket svårare att locka sympatisörer.
2016-08-01, 13:36
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knarkpark
http://thehill.com/blogs/ballot-box/presidential-races/283744-poll-trump-has-94-percent-unfavorable-rating-with-blacks

http://heavy.com/news/2016/06/donald-trump-polls-latest-news-black-african-american-voters-favorable-unfavorable-opinion-rating-to day-minorities-percentage-hillary-clinton/

http://www.gallup.com/opinion/polling-matters/191918/race-gender-biggest-differentiators-views-clinton-trump.aspx

"många andra svarta gör"... jo tjena. Enstaka undantag är inte "många". Bland svarta och latino-amerikaner så har Trump ett extremt dåligt stöd. Både Bill och Hillary Clinton har däremot alltid varit extremt populära bland just svarta ända sen 90-talet.

Trump har inget starkt stöd bland kvinnor eller högutbildade män heller. Den gruppen som han kan plocka hem är lågutbildade vita män... vilket populister som Trump och höger-extremister oftast kan göra.

Det har med att Trump inte lovar guld och gröna skogar till svarta och latinos. Clinton lovar att illegala ska få amnesti. Clinton lovar att svarta ska få bättre välfärd.

Jag undrar vem som är populist

Att vara populist handlar inte bara om att vilja sänka skatterna och stoppa invandringen. Det kan vara motsatt också.
2016-08-01, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Fast de där flera hundra. Hur många av dem har han endast sitt namn på?

För till min vetskap så är hans golfbanor de enda som han verkligen äger.

36 Fastigheter
17 golfbanor
9 Hotell
Trump Model Management
Trump Productions (The Apprentice, Pageant Palace, Celebrity Apprentice och Donald J Trump Presents the ultimate merger)
4 Restauranger/caféer

Detta är vad jag har luskat ut så länge. Lite svårt att få ett hum om allting, fanns några offentliga projekt också som jag inte räknade med (ice-rink, merry-go-round).
Orkar inte räkna ihop allt som han enbart gett sitt namn till, men du kan ju göra det ifall du har lust.

Citat:

Ekonomin, krig och arbetslöshet kan han säkert åtgärda en hel del. Övriga är ju rätt diffusa problem som knappast kan lösas av en president, t ex ökad press, stress och psykisk ohälsa.
2016-08-01, 13:39
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Kapitalister har blivit allt mer hänsynslösa under den nyliberala eran. Trump har varit en dålig arbetsgivare, han har fått anställda att gå med på lönesänkningar, medan han själv ökar sin förmögenhet. Han har konkursat flera företag. Detta säger mig och det borde säga dig att den här mannen inte är att lita på. Han kommer inte att värna några andra än sina rika polare.

Jag skulle tvärtom tro att Trump gynnas av massinvandring för där har han billigare arbetskraft.
Han kommer inte heller att göra något åt kriminaliteten för den drabbar inte honom själv. Har du inte förstått att den här mannen är narcissist, han skiter i vanligt folk. Han fiskar röster med lögner.

Inget av det du skriver visar att han är emot etablissemanget. Du sätter tillit till hans ord, när du istället borde granska hans gärningar. Det är en persons gärningar som visar vem han är, vad han går för och vad han vill. Det politiska ordbajseriet kan vem som helst lära sig.

Vi har fått nog av den sortens politiker, som säger bra saker men gör något helt annat. Jag är också emot etablissemanget, men jag vill att folk skall ha makten över de dårar som styr världen nu och dit hör Trump.

Och Clinton är bättre än Trump?

Du verkar vara kräsen när det gäller politiker. Jag kan lova dig att du hittar ingen ärligare amerikansk politiker än Trump.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in