2016-08-01, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertilperon
Läste tidigt i tråden att några av de häktade hade tufft i häktet, "skrek och grät". Undrar om de har anpassat sig vid det här laget och har det lättare. Någon som hört?

Låter som ett trådrykte. Kom inte via PM utan "jag hörde att....".

Jag skulle tro att de lugnat ner sig nu. Första dagarna var förhoppningsvis ett helvete för den här samlingen. De fick antagligen vård för sina alkoholberoenden. En person fick troligen rejäla effekter eftersom han var tvungen att åka till akuten. AT och sen extra ångest för att han har mördat någon, även om ditt IQ ligger på under 70... Ja då kan det bli lite jobbigt.

Rätt mycket svammel från mig, men nej, vi har ingen källa från häktet. Om någon från häktet läser, min inbox är inte lika full som jag. Skicka på.
Citera
2016-08-01, 08:18
Medlem
Hahahha...
Ja, hade det inte varit för att jag kände Madde,
Så hade jag inte suttit här på flash över huvud taget.
Ni här, fasta trogna flashissar, har ju varit en del av sorgeprocessen för min del.
Att få fundera, vrida vända, känna, spekulera etc.. ett himla jäkla bra sätt att få bearbeta denna jävla idioti..
För att hedra Madde, från mitt håll, begravning och de kommande förhandlingar är ett måste från mitt håll.
Inte för att bedriva någon slags journalistik, eller på något sätt, gotta mig i någon tragedi.
Denna tragedi för Maddes del, är en del av mig själv, ja, då jag kände henne.
Respekt för människoliv, respekt för min vän, som blev mördat på ett så brutalt sätt, med ett helt gäng som konspirerat mot henne på detta lömska sätt..
Nä fy faaaan, säger jag..
Men NI FLASHISSAR, har de fakto funnits här i mina egna funderingar och spekulationer,
Och ännu lever jag i ett slags vakum, är detta verkligt???
Tack för att ni finns här, både med allvar och humor!!!!
Citera
2016-08-01, 10:23
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertilperon
Läste tidigt i tråden att några av de häktade hade tufft i häktet, "skrek och grät". Undrar om de har anpassat sig vid det här laget och har det lättare. Någon som hört?

Nu minns jag inte exakt hur det uppkom.
Men det var väl JH som bröt ihop vid häktningsförhandlingen.
Någon får rätta mig om jag har fel.

Sedan började folk spinna vidare på hur han mådde i cellen.
Citera
2016-08-01, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Nu minns jag inte exakt hur det uppkom.
Men det var väl JH som bröt ihop vid häktningsförhandlingen.
Någon får rätta mig om jag har fel.

Sedan började folk spinna vidare på hur han mådde i cellen.

Urdrag från dt.se
//
Även en 45-årig man från Borlänge begärdes av åklagaren häktad på sannolika skäl misstänkt för mord, alternativt medhjälp till mord.
Genom sin advokat nekade han till anklagelserna och ville försättas på fri fot, men erkände viss inblandning.
– Han underkastar sig ansvar för medhjälp till förberedelse till misshandel, sa mannens advokat Catharina Wikner i rätten, innan förhandlingen fortsatte bakom stängda dörrar.
När tingsrätten meddelade att det för tillfället föreligger sannolika skäl att häkta 45-åringen för mord var mannen märkbart uppriven.
Rätten beslutade att han ska genomgå en så kallad kontraktvårdsutredning, vilket innebär att Kriminalvården utreder om någon som döms för brott ska genomgå behandling istället för att dömas till fängelse.
I kontraktet, som fastställs av tingsrätten och är bindande mellan klient och Kriminalvården, finns en plan för behandling av det problem som ligger bakom brottet.
– Jag är beredd, det är dit jag vill, sa 45-åringen med gråten i halsen om beslutet kring kontraktvårdsutredningen.//
Citera
2016-08-01, 12:11
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
Urdrag från dt.se
//
Även en 45-årig man från Borlänge begärdes av åklagaren häktad på sannolika skäl misstänkt för mord, alternativt medhjälp till mord.
Genom sin advokat nekade han till anklagelserna och ville försättas på fri fot, men erkände viss inblandning.
– Han underkastar sig ansvar för medhjälp till förberedelse till misshandel, sa mannens advokat Catharina Wikner i rätten, innan förhandlingen fortsatte bakom stängda dörrar.
När tingsrätten meddelade att det för tillfället föreligger sannolika skäl att häkta 45-åringen för mord var mannen märkbart uppriven.
Rätten beslutade att han ska genomgå en så kallad kontraktvårdsutredning, vilket innebär att Kriminalvården utreder om någon som döms för brott ska genomgå behandling istället för att dömas till fängelse.
I kontraktet, som fastställs av tingsrätten och är bindande mellan klient och Kriminalvården, finns en plan för behandling av det problem som ligger bakom brottet.
– Jag är beredd, det är dit jag vill, sa 45-åringen med gråten i halsen om beslutet kring kontraktvårdsutredningen.//
45? Är det allas vår "ganster"?
Citera
2016-08-01, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
45? Är det allas vår "ganster"?

Ja, jag tror det..
Och som jag skrivit tidigare i tråden, vissa kanske kommer undan med "vård"..
Han är inte värd behandling, det är en kärlekshandling i mina mått mätt...
Att skicka någon i behandling, gör man för att man bryr sig om någon, inte som bestraffning..
Punkt slut angående vård eller fängelse.

De kan få kännbart fängelsestraff, om de sedan erbjuds behandling eller psykvård i fängelset är en annan sak.
Senast redigerad av knepplenning 2016-08-01 kl. 12:25.
Citera
2016-08-01, 12:39
Medlem
Citat:
Ja, jag tror det..
Att skicka någon i behandling, gör man för att man bryr sig om någon, inte som bestraffning..

Hela gänget har blivit curlade av samhället i hela deras liv, så jag anser att du har rätt. Nu får det vara nog. Det här gänget har orsakat nog med skit. Ska vi fortsätta ge mördaren vård trots att det uppenbarligen inte har hjälpt den stackars mannen alls under sina 45 år?

För all del. Skatten måste ju användas till något bra. Jag har hört att Portugal skriker efter asylsökande. Jag ska börja odla skägg, gå ner "lite" i vikt sedan skriva mitt nya arabiska namn på en papyrusrulle. Hyra gummibåt (1), "råka" stranda i Portugal (2) och sedan bara casha in (3). Kanske även odla druvor, göra vin (4). Jag kallar det fyrstegsmetoden. Madde hade gjort detsamma om hon inte hade varit för godhjärtad och försökt rädda de som inte kan bli räddade.

Nu gick jag en aning OT igen, ber om ursäkt och blottar halsen.
Citera
2016-08-01, 13:08
Medlem
Citat:
Urdrag från dt.se
//

45-åringen är väl POH?
Citera
2016-08-01, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetManDansar
Hela gänget har blivit curlade av samhället i hela deras liv, så jag anser att du har rätt. Nu får det vara nog. Det här gänget har orsakat nog med skit. Ska vi fortsätta ge mördaren vård trots att det uppenbarligen inte har hjälpt den stackars mannen alls under sina 45 år?

För all del. Skatten måste ju användas till något bra. Jag har hört att Portugal skriker efter asylsökande. Jag ska börja odla skägg, gå ner "lite" i vikt sedan skriva mitt nya arabiska namn på en papyrusrulle. Hyra gummibåt (1), "råka" stranda i Portugal (2) och sedan bara casha in (3). Kanske även odla druvor, göra vin (4). Jag kallar det fyrstegsmetoden. Madde hade gjort detsamma om hon inte hade varit för godhjärtad och försökt rädda de som inte kan bli räddade.

Nu gick jag en aning OT igen, ber om ursäkt och blottar halsen.

Förtydligande i mina värderingar ang. Missbruk, våld etc
Att vara beroende av alkohol, droger, sex, spel, etc. Är inte olagligt, därför inte straffbart, men behandlingsbart, kanske ska jag väl tillägga.

Att tillförskaffa sig alkohol, droger, sex, och spel, finns det lagar och förordningar för som måste följas.

Att tillförse andra med alkohol, droger, sex, spel etc. Finns det lag och förordningar om, i olika grad. Alkohol får endast köpas på systembolag vid 20 års ålder, på pubar, restauranger etc, är åldern 18 år. Droger är totalförbjudet. Att vara "hora" är lagligt, men inte att köpa sex, ja listan kan göras lång,

Men att MÖRDA ELLER PÅ NÅT SÄTT MEDHJÄLPA TILL MORD, ÄR STRAFFBART!! Oavsett vad beroende man har! Punkt slut!!
Citera
2016-08-01, 13:18
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ja, jag tror det..

De kan få kännbart fängelsestraff, om de sedan erbjuds behandling eller psykvård i fängelset är en annan sak.
Den som döms för medhjälp till mord lär knappast vara aktuell för kontraktsvård. Lär bli mer än två års fängelse, därmed ingen skyddstillsyn
Citera
2016-08-01, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
45-åringen är väl POH?

Jag har försökt räkna
Jag tror att det är han.
Men en möjlig kandidat är också, MH,
då POH är född 1970
och MH är född 1971
Citera