Citat:
Ursprungligen postat av
obisvenkanobi
Du får ta och vara lite kritisk till mediebilden... Det säger sig självt att man inte kan bygga ett imperium som Trump utan komma överens med folk.
Ett företag kan man driva framgångsrikt även utan att komma överens med (hederligt) folk. Man kan totalt köra över alla andra och vara riktigt jävlig. Han har ju till och med skrytit med hur han fifflade med konkurser. Och med tanke på hur han agerar mot sina politiska motståndare så misstänker jag att han använt samma taktik i affärslivet. Köra över alla andra och hota med opropertionella metoder. Själv så godtar jag inte det. Det är bara mina spekulationer, men jag ser dem som befogade.
Citat:
Ursprungligen postat av
obisvenkanobi
Visst han kör hårt, och triggas om någon säger att något är omöjligt. Auktoritär ja, antiintellektuell? vad baserar du det på?, rasist? knappast med tanke på vilka medarbetare han har.
Tja, bland annat detta:
http://www.nytimes.com/interactive/2016/01/28/upshot/donald-trump-twitter-insults.html?_r=0
Han tycks vara djupt antiintellektuell. Dumhet och idioti verkar vara hans vapen i mina ögon och öron. Enkla förolämpningar, gärna om folks utseende, är genomgående i hans sätt att "debattera" på.
Citat:
Ursprungligen postat av
obisvenkanobi
Trumps allvarligaste uttalande för Sveriges säkerhet är att han antytt att Baltikum inte får stöd av USA militärt... detta skulle lämna baltstaterna i ett säkerhetsvakuum... och beroende på Putins humör eventuellt öppna för något liknande som på Krim.
Han har inte kommit med några allvarliga uttalanden mot Sverige ännu, men jag är ganska övertygad om att det skulle ske om han hade blivit president.
Citat:
Ursprungligen postat av
obisvenkanobi
Jag tror han kommer att tröttna i Vita huset... att leda ett land är något annat än att leda ett företag
Precis. Inte för att det är särskilt positivt, men det tror jag med. Det vore ännu mer skrämmande om han överger sin plikt och heder som president för att istället utnyttja den för andra syften