Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-07-31, 20:10
Medlem
Fris avatar
Strålande bemötande av den där muslimske pappan till en stupad amerikansk soldat. Och det i en intervju med en fientlig "journalist". Trump attackerar direkt muslimens fru, modern till den stupade, för att vara kuvad av islamism där hon stod tyst. Som om hon har någon annan åsikt än sin make om detta. No pardon! Och går över till hur han lovar hjälpa veteranerna. Intrycket det efterlämnar är att muslimer förtrycker kvinnor, vilket det inte är en dag för sent att påminna om.

Han hade kunnat vända det till att den muslimske faderns son förlorade sitt liv p.g.a. radikal islamism. Det var de som dödade honom.
Trump påminner mig om den här filmscenen:
https://www.youtube.com/watch?v=HcE_b3JjpzY
Senast redigerad av Fri 2016-07-31 kl. 20:27.
2016-07-31, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Strålande bemötande av den där muslimske pappan till en stupad amerikansk soldat. Och det i en intervju med en fientlig "journalist". Trump attackerar direkt muslimens fru, modern till den stupade, för att vara kuvad av islamism där hon stod tyst. Som om hon har någon annan åsikt än sin make om detta. No pardon! Och går över till hur han lovar hjälpa veteranerna. Intrycket det efterlämnar är att muslimer förtrycker kvinnor, vilket det inte är en dag för sent att påminna om.

Alltid intressant att höra trumpologerna förklara...
2016-07-31, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Jag ser honom som opålitlig, auktoritär, antiintellektuell och rasistisk med en karaktär som skapar helt meningslösa konflikter, därför gillar inte jag honom. Jag tror att han skulle orsaka problem för oss.

Han hade inte haft några problem att hota oss på ett oproportionerligt sätt om han inte fick som han ville. Han går inte att resonera med.

Jag kan inte tala för andra, men det är mitt perspektiv.

Du får ta och vara lite kritisk till mediebilden... Det säger sig självt att man inte kan bygga ett imperium som Trump utan komma överens med folk. Visst han kör hårt, och triggas om någon säger att något är omöjligt. Auktoritär ja, antiintellektuell? vad baserar du det på?, rasist? knappast med tanke på vilka medarbetare han har.

Trumps allvarligaste uttalande för Sveriges säkerhet är att han antytt att Baltikum inte får stöd av USA militärt... detta skulle lämna baltstaterna i ett säkerhetsvakuum... och beroende på Putins humör eventuellt öppna för något liknande som på Krim.

Jag tror han kommer att tröttna i Vita huset... att leda ett land är något annat än att leda ett företag
2016-07-31, 20:30
Medlem
Lagerthas avatar
Människor älskar inte Trump men ser honom som en frisk fläkt. De tycker dock väldigt illa Clinton och ser hellre Trump som president.

Europa vaknar just nu väldigt fort och ställer sig bakom Trumps funderingar kring muslimer på flykt. Alla räknar kallt med fler, tätare och mer blodiga attentat och snart kommer Europa tvingas vända flyktingarna ryggen och fundera över hur de ska hantera invasionen av muslimer.

Det skulle vidare vara fantastiskt intressant att beskåda vad som skulle hända i relationen med Ryssland om Trump vinner!
2016-07-31, 20:35
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Jag förstår inte varför ni föredrar Clinton före Trump.

Vi stödjer inte Trump för att han är en person som är stor i käften och säger exakt vad han vill.

Vi stödjer Trump för att han inte är korrupt. Vi skiter fan i vad Trump har sagt om enstaka personer. Vi bryr oss inte om muslimer inte får träda in ett land. På samma sätt som vi bryr oss inte att Svenskar inte får träda in i alla andra länder bara så där.

Det är ingen mänsklig rättighet att få vistas överallt.
Etablissemanget vill ha muslimer i USA för att splittra folket med mångkultur. Kolla på Sverige.

Dessutom......vem behöver muslimer? Är muslimsk invandring så viktigt så ni måste rösta på korruptionen?
2016-07-31, 20:38
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
Alltid intressant att höra trumpologerna förklara...
Han gjorde en motattack där alla andra skulle ha gjort en eftergift. Det är signifikant.
2016-07-31, 20:44
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag förstår inte varför ni föredrar Clinton före Trump.

Vi stödjer inte Trump för att han är en person som är stor i käften och säger exakt vad han vill.

Vi stödjer Trump för att han inte är korrupt. Vi skiter fan i vad Trump har sagt om enstaka personer. Vi bryr oss inte om muslimer inte får träda in ett land. På samma sätt som vi bryr oss inte att Svenskar inte får träda in i alla andra länder bara så där.

Det är ingen mänsklig rättighet att få vistas överallt.
Etablissemanget vill ha muslimer i USA för att splittra folket med mångkultur. Kolla på Sverige.

Dessutom......vem behöver muslimer? Är muslimsk invandring så viktigt så ni måste rösta på korruptionen?

Fast att han inte är korrupt är inte en garanti för att han är en räddare han är trots allt etablissemanget då han själv var en av de som aktivt mutade politiker och försökte tvinga bort veteraner från att sälja på mark som de har fått använda sedsn inbördeskriget.
2016-07-31, 21:08
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
Ingen bra dag för Trump, som tidigare skribenter har noterat:

http://thehill.com/blogs/ballot-box/presidential-races/289889-nfl-denies-it-sent-trump-a-letter-over-debate-schedule

Varför ljuger han om sånt som kan granskas?

Ju mer kritik han får av PK-media, just mer rätt gör han.
2016-07-31, 21:11
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kisama
så du låter hellre Trump hålla i kärnvapenkoderna än Hillary? För han verkar så lugn och stabil? Allt som krävs är att några terrorister tar kol på hans dotter så kommer världen begravas i ett radioaktivt moln.

Jag litar mycket mer på Trump än Hitlary.
2016-07-31, 21:15
Medlem
Grävulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Fast att han inte är korrupt är inte en garanti för att han är en räddare han är trots allt etablissemanget då han själv var en av de som aktivt mutade politiker och försökte tvinga bort veteraner från att sälja på mark som de har fått använda sedsn inbördeskriget.

Donald Trump är inte en del av globalistetablissemanget som sträcker sig ända till Sverige med figurer som Wolodarskit, Reinfeltdtdt och Carl Biltdtdt. Angående Donald Trump och Putin så är Trump den enda som inte vill dra in USA i ett krig mot Ryssland för globalisternas räkning. När globalisterna, deras massmedia och politiker behandlar Ryssland och Putin som fiender och anklagar dem för att hackningar utan ett enda bevis så finns det en person som är sansad.

Russia scholar Stephen Cohen shuts down CNN shill host who tries to link Trump to Putin
https://www.youtube.com/watch?v=mCMyHJJrdDw
2016-07-31, 21:18
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obisvenkanobi
Du får ta och vara lite kritisk till mediebilden... Det säger sig självt att man inte kan bygga ett imperium som Trump utan komma överens med folk.
Ett företag kan man driva framgångsrikt även utan att komma överens med (hederligt) folk. Man kan totalt köra över alla andra och vara riktigt jävlig. Han har ju till och med skrytit med hur han fifflade med konkurser. Och med tanke på hur han agerar mot sina politiska motståndare så misstänker jag att han använt samma taktik i affärslivet. Köra över alla andra och hota med opropertionella metoder. Själv så godtar jag inte det. Det är bara mina spekulationer, men jag ser dem som befogade.

Citat:
Visst han kör hårt, och triggas om någon säger att något är omöjligt. Auktoritär ja, antiintellektuell? vad baserar du det på?, rasist? knappast med tanke på vilka medarbetare han har.
Tja, bland annat detta:
http://www.nytimes.com/interactive/2016/01/28/upshot/donald-trump-twitter-insults.html?_r=0

Han tycks vara djupt antiintellektuell. Dumhet och idioti verkar vara hans vapen i mina ögon och öron. Enkla förolämpningar, gärna om folks utseende, är genomgående i hans sätt att "debattera" på.

Citat:
Trumps allvarligaste uttalande för Sveriges säkerhet är att han antytt att Baltikum inte får stöd av USA militärt... detta skulle lämna baltstaterna i ett säkerhetsvakuum... och beroende på Putins humör eventuellt öppna för något liknande som på Krim.
Han har inte kommit med några allvarliga uttalanden mot Sverige ännu, men jag är ganska övertygad om att det skulle ske om han hade blivit president.

Citat:
Jag tror han kommer att tröttna i Vita huset... att leda ett land är något annat än att leda ett företag
Precis. Inte för att det är särskilt positivt, men det tror jag med. Det vore ännu mer skrämmande om han överger sin plikt och heder som president för att istället utnyttja den för andra syften
Senast redigerad av Mia-Rovy 2016-07-31 kl. 21:26.
2016-07-31, 21:21
Medlem
FirstGirl-ILoveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kisama
så du låter hellre Trump hålla i kärnvapenkoderna än Hillary? För han verkar så lugn och stabil? Allt som krävs är att några terrorister tar kol på hans dotter så kommer världen begravas i ett radioaktivt moln.
Varför skulle han spränga hela världen? Han skulle snarare gå på Mellanöstern.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in