Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-07-31, 21:39
Medlem
Fris avatar
Donald J Trump är så nära att bli den näste presidenten nu att det nästan blivit tråkigt att vänta till mitten av januari när han kan ta nästa steg. Det här racet är redan vunnet. Hillary har en så totalt misslyckad historia som politiker. Tusentals amerikanska soldater dödade. Nästan alla USA-allierade diktatorer i MENA har störtats och tagits över av fienden. Ryssland-Iran-Turkiet bildar en ny MENA-dominerande militärallians. USA är globalt mer hatat idag än någonsin tidigare. Komplett fiasko från början till slut och rakt igenom utan undantag. Dessutom kärnvapenspridningen som för första gången sedan 1980:talet tog fart under Hillarys utrikesministerperiod. Nordkorea skaffade kärnvapen under hennes pass. Och hon hjälpte Iran att skaffa sina nu på big G. Och hennes grova kriminalitet från statsspionage via mångmiljonmutor från världens allra värsta tyranner till konspirationer mot sina partikamrater.

Mot detta ställer vänsterpacket patetiskt floskler om Donalds hår och ordval och röstläge. Och den gamla nötta rasistglosan som vi alla hör tusen gånger om dagen riktad mot socialdemokrater och vem som helst som inte är till vänster om Josef Stalin, världshistoriens ende icke-rasist enligt alla journalister. Rasistglosan är så extremt utnött sedan generationer nu att ingen ens hör den när den uttalas. Hillary är ju också rasist och nazist, om du frågar någon, vem som helst, som står till vänster om henne. Rasism framstår i det ljuset som en mycket bra och eftersträvsam idé! Alla som står för nånting som är bra, är ju rasister, enligt vänstern. De fattar inte att de ger en dålig sak ett gott rykte.
Senast redigerad av Fri 2016-07-31 kl. 21:41.
2016-07-31, 21:42
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Donald J Trump är så nära att bli den näste presidenten nu att det nästan blivit tråkigt att vänta till mitten av januari när han kan ta nästa steg. Det här racet är redan vunnet. Hillary har en så totalt misslyckad historia som politiker. Tusentals amerikanska soldater dödade. Nästan alla USA-allierade diktatorer i MENA har störtats och tagits över av fienden. Ryssland-Iran-Turkiet bildar en ny MENA-dominerande militärallians. USA är globalt mer hatat idag än någonsin tidigare. Komplett fiasko från början till slut och rakt igenom utan undantag. Dessutom kärnvapenspridningen som för första gången sedan 1980:talet tog fart under Hillarys utrikesministerperiod. Nordkorea skaffade kärnvapen under hennes pass. Och hon hjälpte Iran att skaffa sina nu på big G. Och hennes grova kriminalitet från statsspionage via mångmiljonmutor från världens allra värsta tyranner till konspirationer mot sina partikamrater.
Jag är nyfiken på vad som får dig att tro att en eventuell tid med Trump skulle bli lugnare?

Med tanke på hur han agerar och hanterar motstånd, borde det inte bli fler konflikter?
Senast redigerad av Mia-Rovy 2016-07-31 kl. 21:44.
2016-07-31, 21:45
Medlem
CharlieMartels avatar
Träden förebådar seger för Trump och hans politik.
Citat:
Photographer Jon Rowley spotted tree in field in Glewstone, Hereford, UK
The ivy tree even contains Donald Trump's distinctive quiff and big mouth
He said: 'Perhaps it's a warning about who could become president'

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3716829/It-s-tree-Trump-Driver-snaps-countryside-ivy-s-spookily-similar-Donald-distinctive-quiff.html
2016-07-31, 22:03
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Fast att han inte är korrupt är inte en garanti för att han är en räddare han är trots allt etablissemanget då han själv var en av de som aktivt mutade politiker och försökte tvinga bort veteraner från att sälja på mark som de har fått använda sedsn inbördeskriget.

Jag att Trump inte är perfekt. Han talar högt, nästan skriker som en gammal gubbe osv. Men så länge han slår globalisterna på näsan så duger han.

Clinton däremot vill fortsätta Obamas linje som stödjer EU och EU växer sig mer och mer som en monsterstat.

Därför måste Trump vinna för att Sverige EU ska bli försvagat.
2016-07-31, 22:06
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Jag är nyfiken på vad som får dig att tro att en eventuell tid med Trump skulle bli lugnare?

Med tanke på hur han agerar och hanterar motstånd, borde det inte bli fler konflikter?
Om han fortsätter med att besegra 1.5 rivaler i månaden så städar han snabbt upp världen. Trump är bra därför att han är intelligent och omutbar. Hillary har bevisat vilket total katastrof hon har varit som utrikesminister. Hillary (och all annan vidrig borgarvänster) hanterar motstånd genom att ge efter. Det är därför alla gör allt de kan för att bjuda motstånd! De vet att de alla alltid vinner mot Obama och Clinton och Bush. Vad tycker du förresten att Kinas, Rysslands och Saudis ledare har för temperament? De är i motsats till USA extremt framgångsrika utrikespolitiskt och ekonomiskt.

Trump vinner helt enkelt genom att vara en fight-back och genom att stänga av penningkranen från USA. No money, no war. De islamistiska terrortyrannerna i MENA mutar Clinton för att hon ska ge hundra gånger mer pengar tillbaka till dem, från skattebetalarna. Så klart.

Eller vad tror du? Varför mångmiljonmutar världens allra värsta terrortyranner Hillary Clinton? Har du någon bättre förklaring än min?

Har inte världens främsta bögmördare, Saudis stenålderskung, mutat Hillary med 20 000 000 dollar? Samtidigt som USA låter dem förslava alla kvinnor och gästarbetare och mörda oskyldiga helt godtyckligt. Helt utan någon form av kritik i någon västlig massmedia. Hon gör det så klart för att hon vill att Saudi tar över USA och mördar alla bögar där också och förslavar alla amerikanska kvinnor. Självklart. Det är det enda logiska motivet.

"Gay murdering Hillary!"
Hur många tusen bögar har Hillarys allierade avrättat sedan hon blev utrikesminister 2008? Tiotusen mord? Hundratusen mord? Hur många?
Senast redigerad av Fri 2016-07-31 kl. 22:13.
2016-07-31, 22:14
Bannlyst
Citat:

Trump försöker vinna ett presidentval. Det är klart att han svingar vilt för att vinna röster. Det är mycket han sagt som är motsatser till varandra så att genomföra motsatser är en omöjlighet så då kanske du förstår att det bara är ett spel?

Han är en frisk fläkt från de professionella politikerna som i åratal haft en agenda som inte gynnar den vanliga världsmedborgaren. Du borde ha sett det redan inom EU. Tjänar vi på EU-politiken tycker du? Trump har också den fördelen jämfört med de flesta presidenterna att han inte har beordrat mord på folk, hans händer är helt rena på den fronten och säkert något han vill fortsätta vara med tanke på att han har barn och det syns att han bryr sig om dom.

Jag tror men kan såklart inte vara helt säker, men Trump kommer nog bli en betydligt mer stabil och mindre våldsam president än både Bush och Obama. Killary är en helt annan historia dock, hon har rejält med blod på händerna redan och är så korrumperad att det saknas ord för det.
2016-07-31, 22:40
Medlem
knarkparks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Etablissemanget vill ha muslimer i USA för att splittra folket med mångkultur. Kolla på Sverige.

Jag vill inte vara den som är den men... USA är redan extremt mångkulturellt, mer än något annat land i världen. Det är ett "invandrar" land i grunden.

Citat:
Dessutom......vem behöver muslimer? Är muslimsk invandring så viktigt så ni måste rösta på korruptionen?

Vad får dig att tro att folk röstar på Hillary uteslutande pga att de vill ha muslimsk invandring? Det är inte den frågan som avgör allt eller är det enda som är av vikt, inte i den riktiga världen dvs utanför FB.

Exempelvis så är jag själv starkt skeptisk till en stor muslimsk invandring. Detta beror dock på att jag har en ganska social-liberal inställning till saker och ting medans muslimer tenderar att vara extremt konservativa med en hatfull inställning mot icketroende, homosexuella, jämställdhet osv... Problemet är dock att SD:are inte är så mycket bättre på dessa punkter och därmed kan jag inte rösta på dem heller. Det är som att välja mellan Putin och Erdogan... grader i helvetet.

De som stödjer Hillary har förmodligen samma inställning. Muslimsk invandring är helt enkelt inte ens i närheten till att vara den viktigaste frågan för dem. Sen ska man ju komma ihåg att det finns mycket mindre muslimer i USA procentuellt sett än i Sverige och de muslimer som är där tenderar att vara mer välanpassade på det sättet att de oftast inte är outbildade bidragstagande flyktingar som i Sverige.
2016-07-31, 22:48
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:

Trump kommer bli lugnare i rösten om han bli vald.

Trump fungerar så här:
- Vinner jag röster om jag talar högre och kallar mina motståndare för glopord?

Om svaret är JA så gör Trump det.

Som sittande president så kommer han mest bara peka rakt in i kameran och peka med fingrer och säga "America....", sedan inför han en hård lag.
2016-07-31, 22:52
Medlem
Pazuzu80s avatar
Jag har en generell fråga till alla i detta forum: Känner ni till vilken makt (eller brist på densamma) som den amerikanska presidenten har? Vad tror ni att hen kan eller inte kan göra på egen hand?

En ganska pedagogisk genomgång här:
https://www.law.cornell.edu/constitution/overview

Anledningen till att jag frågar är att många verkar betrakta Trumps löften, planer, strategier m.m. som något som ligger i hans pyttesmå händer.
2016-07-31, 22:52
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knarkpark
Jag vill inte vara den som är den men... USA är redan extremt mångkulturellt, mer än något annat land i världen. Det är ett "invandrar" land i grunden.

Vad får dig att tro att folk röstar på Hillary uteslutande pga att de vill ha muslimsk invandring? Det är inte den frågan som avgör allt eller är det enda som är av vikt, inte i den riktiga världen dvs utanför FB.

Exempelvis så är jag själv starkt skeptisk till en stor muslimsk invandring. Detta beror dock på att jag har en ganska social-liberal inställning till saker och ting medans muslimer tenderar att vara extremt konservativa med en hatfull inställning mot icketroende, homosexuella, jämställdhet osv... Problemet är dock att SD:are inte är så mycket bättre på dessa punkter och därmed kan jag inte rösta på dem heller. Det är som att välja mellan Putin och Erdogan... grader i helvetet.

De som stödjer Hillary har förmodligen samma inställning. Muslimsk invandring är helt enkelt inte ens i närheten till att vara den viktigaste frågan för dem. Sen ska man ju komma ihåg att det finns mycket mindre muslimer i USA procentuellt sett än i Sverige och de muslimer som är där tenderar att vara mer välanpassade på det sättet att de oftast inte är outbildade bidragstagande flyktingar som i Sverige.

USA är mångkulturell med olika kulturer. Men då måste skilja på mångkultur och mångkultur. I Sverige har vi mångkultur och vi har haft det länge. Långt innan 1800-talet. Men nu har vi en så kallad påtryckt mångkultur så att vi har etniska särrättigheter och IS-värderingar i förorten.

Att vi/USA har olika maträtter och städerna ser jag inte som en mång-kultur.

Mångkultur är så kraftigt att den stöter ut andra typer av kulturer. Folk vet knappt om de ska säga han eller hon eller om de funderar på bära slöja.

Det är mångkultur som vi inte behöver.

Därför vinner Trump stort stöd för han anser kate att USA behöver just islamistisk kultur.
Senast redigerad av Tom.Of.Finland 2016-07-31 kl. 22:55.
2016-07-31, 23:21
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Om han fortsätter med att besegra 1.5 rivaler i månaden så städar han snabbt upp världen. Trump är bra därför att han är intelligent och omutbar. Hillary har bevisat vilket total katastrof hon har varit som utrikesminister. Hillary (och all annan vidrig borgarvänster) hanterar motstånd genom att ge efter. Det är därför alla gör allt de kan för att bjuda motstånd! De vet att de alla alltid vinner mot Obama och Clinton och Bush. Vad tycker du förresten att Kinas, Rysslands och Saudis ledare har för temperament? De är i motsats till USA extremt framgångsrika utrikespolitiskt och ekonomiskt.

Trump vinner helt enkelt genom att vara en fight-back och genom att stänga av penningkranen från USA. No money, no war. De islamistiska terrortyrannerna i MENA mutar Clinton för att hon ska ge hundra gånger mer pengar tillbaka till dem, från skattebetalarna. Så klart.

Eller vad tror du? Varför mångmiljonmutar världens allra värsta terrortyranner Hillary Clinton? Har du någon bättre förklaring än min?

Har inte världens främsta bögmördare, Saudis stenålderskung, mutat Hillary med 20 000 000 dollar? Samtidigt som USA låter dem förslava alla kvinnor och gästarbetare och mörda oskyldiga helt godtyckligt. Helt utan någon form av kritik i någon västlig massmedia. Hon gör det så klart för att hon vill att Saudi tar över USA och mördar alla bögar där också och förslavar alla amerikanska kvinnor. Självklart. Det är det enda logiska motivet.

"Gay murdering Hillary!"
Hur många tusen bögar har Hillarys allierade avrättat sedan hon blev utrikesminister 2008? Tiotusen mord? Hundratusen mord? Hur många?
Intressant att dessa länder också råkar vara de länder som till högst grad stödjer Trump. Aja. Jag tror dock att Trump kort alliera sig med likadana parter, eller värre.

Trump är själv allierad med Saudi och gör affärer där enligt en snabb googling. Så jag ger inte så mycket för ditt inlägg. Överdrivet, förenklande och inte hela sanningar. Luktar fanatism.
Senast redigerad av Mia-Rovy 2016-07-31 kl. 23:24.
2016-07-31, 23:29
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.Orlok
Trump försöker vinna ett presidentval. Det är klart att han svingar vilt för att vinna röster. Det är mycket han sagt som är motsatser till varandra så att genomföra motsatser är en omöjlighet så då kanske du förstår att det bara är ett spel?

Han är en frisk fläkt från de professionella politikerna som i åratal haft en agenda som inte gynnar den vanliga världsmedborgaren. Du borde ha sett det redan inom EU. Tjänar vi på EU-politiken tycker du? Trump har också den fördelen jämfört med de flesta presidenterna att han inte har beordrat mord på folk, hans händer är helt rena på den fronten och säkert något han vill fortsätta vara med tanke på att han har barn och det syns att han bryr sig om dom.

Jag tror men kan såklart inte vara helt säker, men Trump kommer nog bli en betydligt mer stabil och mindre våldsam president än både Bush och Obama. Killary är en helt annan historia dock, hon har rejält med blod på händerna redan och är så korrumperad att det saknas ord för det.
Jag hoppas att du har rätt, men jag tror inte det. Trump har ingen som helt moral bakom sina framgångar. Allt han gjort har ju berott på vad som är ren profit, även de allianser han ingått. Inom politiken behöver man ta moral i beaktning och jag hävdar inte at Hillary är en ängel, men Trump har ingen som helst moral i sina allianser eller överenskommelser att visa upp vad jag vet. Endast profit.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in