Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-07-31, 19:29
Medlem
Mia-Rovys avatar
Jag ser honom som opålitlig, auktoritär, antiintellektuell och rasistisk med en karaktär som skapar helt meningslösa konflikter, därför gillar inte jag honom. Jag tror att han skulle orsaka problem för oss.

Han hade inte haft några problem att hota oss på ett oproportionerligt sätt om han inte fick som han ville. Han går inte att resonera med.

Jag kan inte tala för andra, men det är mitt perspektiv.
Senast redigerad av Mia-Rovy 2016-07-31 kl. 19:38.
2016-07-31, 19:35
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radiopsykologen
Sa jag att det var hans enda uppdrag?

De enda som är intresserade av hans deklaration är såna som du.
Är man en potentiell väljare så är det inte storleken på hans bankkonto som avgör.

Vad snackar du om, väljarna, Trump själv och alla fanboiz älskar ju att poängtera hur rik och framgångsrik han är, då MÅSTE han ju rent logiskt vara 100% kompetent att leda landet.

Sen visar tax-returnsen att han är djupt skuldsatt och inte alls så rik som han säger.
2016-07-31, 19:40
Medlem
FirstGirl-ILoveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Ibland är det som att han inte riktigt vill vinna; hur dum är han egentligen? Först det idiotiska uttalandet om Hillary och Ryssland, och nu förolämpar han en soldatfamilj där sonen dött för USA. Det första var illa nog, men det andra är verkligen no-go. Jag fattar det inte.
Nu när den faktiska intervjun om soldaten nu har släppts, har du insett hur vinklat det var? Trump sa ingenting fel överhuvudtaget, media porträtterar det som att han attackerar deras familj, vilket är ganska patetiskt. Det enda negativa han sa var att mamman förmodligen inte var tillåten att tala, och det är ett faktum utifrån islam och dess kvinnosyn. Det hade ingenting att göra med att förminska den döda pojken.

Han sa att han också har gjort uppoffringar, vilket han har. Men han jämförde inte sig själv med soldater som dör för sitt land.
2016-07-31, 19:41
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Sa jag att det var hans enda uppdrag?

De enda som är intresserade av hans deklaration är såna som du.
Är man en potentiell väljare så är det inte storleken på hans bankkonto som avgör.

Nej men du sa att det var hans huvudmål.

Menade mer att han äntligen Slipper tjatet om det.
2016-07-31, 19:42
Medlem
Svenskares avatar
Nja läste nyss att han var pedofil tillsammans med Jeffrey Epstein och Bill Clinton... Det är ju snuskigt hur illa vridet det amerikanska etablissemanget är. Fyfan.
2016-07-31, 19:45
Bannlyst
För att det är nästan lag på att man inte får säga det man tänker i Europa/Australien och kanada.

Vi blir rädda när en stark vit ledare värnar om sin ras.

"O nej ska vi bli kallade för rasister och lida av ännu mer vit skuld"
2016-07-31, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Vad snackar du om, väljarna, Trump själv och alla fanboiz älskar ju att poängtera hur rik och framgångsrik han är, då MÅSTE han ju rent logiskt vara 100% kompetent att leda landet.

Sen visar tax-returnsen att han är djupt skuldsatt och inte alls så rik som han säger.

Han har finansierat sin egna kampanj och reser runt i ett privat Boeing 757, jag tror det räcker för att konstatera att han är rik.
Sen ifall det visar sig att han inte var riktigt så rik som man trodde, vad ska det göra för skillnad?
"nähe, Mr. Trump hade inte flera miljarder dollar på kontot, så jag skiter i det där med terrorism, ekonomi och trygghet och röstar på Crooked Hillary istället"
2016-07-31, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det är lugnt, vi är rätt många även de som gillar Trump som har ansett att hans utrikespolitik är obefintlig.

Det är bara de som verkligen ser honom som en gudomlig kejsare som ursäktar allt han gör.

Du får gärna förklara på vilket vis Trumps utrikespolitik är obefintlig.
2016-07-31, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Nej men du sa att det var hans huvudmål.
Nej det sa jag inte heller?

Citat:
Menade mer att han äntligen Slipper tjatet om det.
Då börjar PK-media bara tjata om något annat istället.
2016-07-31, 19:53
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Nej, det har aldrig hänt(*). Har du inte koll på nått?

(*) Inte sen 1700-talet.

Trumps uppenbara dumhet och inkompetens inom utrikespolitiken bör få vilken tänkande amerikan som helst att ifrågasätta varför han överhuvudtaget är valbar.

Vad gäller din egen okunnighet om ryssarnas aggression i Ukraina så får du gärna dra lärdom av denna video: http://www.vox.com/2014/9/2/6079199/russia-putin-ukraine-conflict-explained
2016-07-31, 19:54
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziknik
Trump är en gubbsjuk och narcissistisk paranoiker med för mycket pengar.
Obegripligt att någon ens låtsas ta honom på allvar som politiker.

Det är få som ser han som politiker. Han är bara ett vapen emot etablissemanget.

Om han blir president så får nog EU svårt.

Folket vinner!
2016-07-31, 20:10
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Nej det sa jag inte heller?

Då börjar PK-media bara tjata om något annat istället.

My bad, du sa faktiskt att hans uppdrag var det, det var jag som gjorde en tolkning som att du menade huvuduppdrag.

Ja troligen TU, har vi hört något mer efter kommentaren om domaren? (har inte följt det ärendet överhuvudtaget sen dess för mycket annat har hänt därefter)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in