Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-07-31, 01:14
Medlem
bernad_laws avatar
Ibland är det som att han inte riktigt vill vinna; hur dum är han egentligen? Först det idiotiska uttalandet om Hillary och Ryssland, och nu förolämpar han en soldatfamilj där sonen dött för USA. Det första var illa nog, men det andra är verkligen no-go. Jag fattar det inte.
2016-07-31, 01:20
Bannlyst
Det här med Trump och oredovisade pengar från donatorer. Jag kom att tänka på att flygplanet, som hans vicepresidentkandidat har tillgång till har flugit ner till Miami 2 gånger på en vecka. https://www.flightradar24.com/data/aircraft/n278ea#

Pence fick tillgång till planet förra veckan. Först trodde jag att det var Trump som använde det till att flyga ner till sitt hus i Mar-a-Lago. Men sen såg jag att Trump använder sig av sitt egna plan för att förflytta sig. Kan det vara så att Trump även använder Pence flygplan som kurirverksamhet. Han skickar ner någon till Miami för att hämta några säckar, säckar som är fyllda med en massa dollars. Miami är ju lite av knutpunkten för svarta pengar från Sydamerika, Latinamerika och Karibien. Kan det kanske vara pengar som kommer från Caymanöarna, som är ett s.k skatteparadis, ditt donatorer skänkt pengar utan insyn från myndigheterna?
Senast redigerad av pent-house 2016-07-31 kl. 01:24.
2016-07-31, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Ibland är det som att han inte riktigt vill vinna; hur dum är han egentligen? Först det idiotiska uttalandet om Hillary och Ryssland, och nu förolämpar han en soldatfamilj där sonen dött för USA. Det första var illa nog, men det andra är verkligen no-go. Jag fattar det inte.

Uttalandet om Ryssland var väl inget konstigt, självklart vill han att alla Hillarys raderade mail ska bubbla upp till ytan. Har inte hört vad han har sagt om någon soldatfamilj, du får gärna upplysa mig.
2016-07-31, 01:26
Medlem
EarlTurners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frappant

Jag har ju varit och tittat på NYT-intervjun, och där säger han att han villkorar stödet till balterna med budgethänsynstaganden. Finns det fler källor eller dementier, tillrättalägganden från Trump själv, så tar jag gärna del av dem. Men om t ex Lettland vid något kommande tillfälle i närtid inte hunnit betala sina åtaganden, ska då ryska tanks få rulla hela vägen till Riga medan räkningen ligger i posten? Ska Trump sedan beordra en landstigning enligt modell Normandie 1944, när skadan redan är skedd? Är det bättre ekonomi i det?

Det hade varit hur lätt som helst för Trump att vara mycket barsk och tydlig i NYT, kanske lite som ”...det är klart att USA alltid står kvar vid sina åtaganden vid varje tidpunkt, självklart. I sammanhanget vill jag dock varna länder som släpar efter med sina ekonomiska åtaganden – det kan komma en dag när vi kommer att kräva betalning eller utträde ur NATO. Som president kommer jag att sätta detta i en tidsram, men idag är det för tidigt att tala om exakta årtal, vi får diskutera med våra allierade.”.

Hårt, rakt och tydligt. Men inte som det nu blev: ”...er struntar jag i, ni är bara lite kommande döa djur på Rysslands motorväg mot Västeuropa. För ni har ont om pengar.”.

Eller vad menade han annars? Du synes alltid ha en välvillig tolkning av vad han säger, om man bara lägger till lite saker som han aldrig sa vid tillfället i fråga, så finns det säkert en smart avsikt med alltihopa.

Kan han inte bara säga vad han menar, och se till att han menar vad han säger, och annars följa den briljanta linjen att hålla käften? Var det inte just det här dubbelspråket i Washington, på Wall Street och bland globalister som han skulle göra rent hus med, som det amerikanska folket vill, eftersom de har tröttnat?

Det han förmodligen menar men inte säger rakt ut är att han skiter i obetydliga lilleputt-nationer. Det ligger inte i USA:s eller det amerikanska folkets intresse att potentiellt offra allt och kanske ödelägga merparten av USA och Europa och förstöra stora delar av världen, för att någon obskyr lilleputt-nation hamnar i konflikt med Ryssland.

Citat:
Jättefråga och även OT, men i så fall visionen av Västeuropa, om du nu vill kalla den för en fantasiversion, en vision som har betytt mycket för många under det mödosamma bygget av Europa och Västerlandet (inte EU), Sokrates, Platons, Aristoteles, Ciceros, Julius Caesars, Karl den stores, Voltaires, Goethes, Beethovens, Shakespeares, Rembrandts, Tolkiens, Spenglers, Schopenhauers och Karl Poppers Västerland, bland många, många andras. Med en vision...om något bättre, högre och humanare...en ständig rörelse mot det högre, starkare och vackrare...

Allt det här är ju borta och förstört sedan länge. Det var de krafter som vann andra världskriget som medvetet och systematiskt förstörde detta Västerland och det är samma krafter som idag motarbetar varje försök till att rädda kvarvarande spillror och hindra fortsatt ödeläggelse. Det är USA, EU, NATO m.fl. organ som driver på och säkerställer den fortsatta förstörelsen och som motarbetar alla försök till västerländsk överlevnadskamp.

Trump förstår detta medan du inte verkar förstå att så är fallet.

Citat:
Trump har inget sådant i tankarna. När han inte får tag i terroristerna själva, så tänker han döda deras familjer. Helt utanför alla taktiskt/strategiska sammanhang, bara för att, trots att folkrätten förbjuder det och amerikanska soldater har rätt att vägra order med den innebörden.

Ja, det strider mot folkrätten. Och?

USA och EU har ju sedan början av 2000-talet konsekvent underminerat, devalverat och förstört folkrätten, ivrigt påhejade av media, liberaler och "patrioter". Att t.ex. sponsra, beväpna och utbilda terrorister som strider mot den lagliga regeringen och som massmördar befolkningen i Syrien strider extremt mycket mot folkrätten och FN-stadgan. Det skiter USA och EU i.

Citat:
I alla fall är det det han säger. Behöver han precisera det han säger i fem minuter efteråt, så är det i så fall bättre att han inte säger det alls. Jag har inget till övers för terrorister eller deras familjer. Men vår moraliska överlägsenhet gentemot t ex islamister ligger bl a i att vi inte sjunker till deras nivå.

Det här är verkligen svagsinta floskler. Det handlar inte om att kokettera med sin höga "moral" i någon icke-existerande gudoms ögon. Det finns ingen skäggig farbror som gråter i molnen om vi så skulle utrota hela befolkningen i hela världsdelar. Den enda rimliga lösningen när det gäller bl.a. muslimsk terrorism är naurligtvis att helt och hållet avlägsna de problematiska popualtionerna från våra territorier, inte att hämnas på terroristers familjer efter att de redan har angripit oss.

Citat:
Stödet islamisterna har bland utomstående är fan så nära noll, just för att de är de svin som de är, de kan aldrig skaffa sig något av värde annat än med hot eller våld. Oavsett alla moralresonemang, så är det en ovärderlig strategisk fördel att vara tvärtom mot dem på den punkten.

Nej, det är ingen större fördel eftersom ingen utom vita västerlänska människor bryr sig om såna saker. Det mest strategiska är såklart att vinna och permanent lösa problemet.

Citat:
Det finns inslag i den som motsäger det jag är inne på, men det får jag ta, för jag tror på Hadrianus idé som sådan och att den uttrycker Västerlandets inbyggda rörelse mot det bättre och humanare. Mina påståenden håller för det. Sedan räckte Hadrianus, som det också står i artikeln, inte riktigt till själv som person för att leva sina idéer fullt ut. Bl a var han alltså en av de första som dödade judar i stor skala, efter perser och assyrier, inget som jag ställer mig bakom alls. Men idéerna som han uttryckte i sitt regeringsarbete, om ett allt humanare och allt klokare styre av imperiet, tortyrförbud och mycket annat, de idéerna lever.

Det är ju dock, bevisligen och oomtvistligen, i första hand judar som har förstört det Västerland du pratar om. Från massinvandring av kulturberikare till hbtq-vansinne och ekonomiskt svindleri, överallt hittar du judar som drog eller drar i trådarna. Judarna och det judiska är den diametrala motsatsten till allt genuint västerländskt, europiskt och "ariskt". Hadrianus insåg förmodligen detta och bekämpande av judar och judiskt inflytande kan då alltså likställas med en kamp för Västerlandet. Detta insåg de flesta framstående västerländska ledare och tänkare. Den katolska kyrkan, Martin Luther, diverse framstående kungar och kulturpersonligheter, alla var de rörande överens om att judarna utgjorde en stor fara för allt västerländskt.

Citat:
Och de är en del av allt detta som gör oss i Västerlandet andligt starkare i själva kärnan än såväl ryska nyimperialister som islamister.

Fast det här är ju bara helt verklighetsfrämmande? Vilka "oss"? Du och din kompis? Den stora massan i Västerlandet av idag är inte andligt stark och de eliter som har makten i våra nationer är totalt korrupta, genomruttna, perversa och onda.

Känns det som att vi svenskar och européer vinner mot de främmande folk från tredje världen som väller in och som bara i Sverige redan utgör en skara på flera miljoner? Känns det som att vi i dagsläget vinner mot globalistmaffian som styr och som systematiskt förstör våra länder och våra folk?

Såväl islamister/muslimer som "nyryska imperialister" är oändligt mycket andligt starkare än i princip alla nutida västerlännignar i Västerlandet. Så ser verkligheten ut idag.

Trump förstår och känner dessa saker och det är därför han pratar så mycket om att "vi" och USA ska börja vinna igen, börja återta mark som förlorats til kulturmarxister, liberaler, storkapital och globalister.
Senast redigerad av EarlTurner 2016-07-31 kl. 02:12.
2016-07-31, 01:28
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Uttalandet om Ryssland var väl inget konstigt, självklart vill han att alla Hillarys raderade mail ska bubbla upp till ytan.

Och där dubbades du till enfaldens furste, av Donalds hus den störste. Förlåt, men förstår du inte hur han lagt krokben för sig själv här? För att han inte kan knipa käft. Att veta när man ska hålla käften är något av det viktigaste i den större egenskapen "omdöme".
2016-07-31, 01:34
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Uttalandet om Ryssland var väl inget konstigt, självklart vill han att alla Hillarys raderade mail ska bubbla upp till ytan. Har inte hört vad han har sagt om någon soldatfamilj, du får gärna upplysa mig.

Här är om familjen:

Citat:
Donald Trump responded to the moving speeches of the father of an American hero at the Democratic National Convention by questioning why his wife stood at his side but did not speak.

The remarks were clearly intended to question whether the couple’s Islamic faith precluded her from speaking so publicly.
http://www.huffingtonpost.com/entry/donald-trump-ghazala-khan_us_579d0bb5e4b08a8e8b5e57d

När det gäller Rysslandsuttalandet så är nog inte det riktigt lika illa, men det gav honom knappast mer stöd:
http://www.forbes.com/sites/niallmccarthy/2016/07/29/most-americans-disagree-with-trumps-call-to-hack-clintons-emails-infographic/#30a49fdf37af

Han har i dag även levererat de två uppenbara lögnerna att NFL har skickat ett brev om debatt-tiderna till honom och att han avbokat ett möte med Koch-bröderna. Båda sakerna hur enkla som helst att kolla upp, och jag förstår inte varför?
2016-07-31, 01:34
Medlem
EarlTurners avatar
Citat:

Det var ett briljant uttalande som hånade och förlöjligade Clinton, demokraterna och media.

Är det de pakistanska kulturberikarna du tänker på? Trump riktar sig inte till bruna curry-muslimer som aldrig borde ha släppts in i USA. Trump riktar sig till riktiga amerikaner, dvs vita människor.
Senast redigerad av EarlTurner 2016-07-31 kl. 02:12.
2016-07-31, 01:38
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Här är om familjen:

http://www.huffingtonpost.com/entry/donald-trump-ghazala-khan_us_579d0bb5e4b08a8e8b5e57d

När det gäller Rysslandsuttalandet så är nog inte det riktigt lika illa, men det gav honom knappast mer stöd:
http://www.forbes.com/sites/niallmccarthy/2016/07/29/most-americans-disagree-with-trumps-call-to-hack-clintons-emails-infographic/#30a49fdf37af

Han har i dag även levererat de två uppenbara lögnerna att NFL har skickat ett brev om debatt-tiderna till honom och att han avbokat ett möte med Koch-bröderna. Båda sakerna hur enkla som helst att kolla upp, och jag förstår inte varför?

Han tror att content inte spelar någon större roll.

Bra sammanfattning av dagens twitterstorm mot Trump för Khan-debaclet:

https://twitter.com/MattMackowiak/status/759451973624139776
2016-07-31, 01:40
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EarlTurner
Det var ett briljant uttalande som hånade och förlöjligade Clinton, demokraterna och media.

Är det de pakistanska kulturberikarna du tänker på? Trump riktar sig inte till bruna curry-muslimer som aldrig borde ha släppts in i USA. Trump ritar sig till riktiga amerikaner, dvs vita människor.

Tack och lov finns det idioter som dig som inte kan hålla tyst och som kommer göra att Trump inte vinner till slut; "currymuslimernas" son har dött för USA och det är inget som man skojar om bland militärer eller republikaner.
2016-07-31, 01:43
Medlem
FirstGirl-ILoveds avatar
Citat:
Nej, du fattar det inte. Men du ska veta att allting som Donald gör har en tanke bakom sig. Han är inte dum i huvudet, han är strategisk, han har jobbat som en framgångsrik affärsman hela sitt liv. Han kan strategi som sin egen ficka.

Och jag har definitivt läst av honom vid det här laget.

1. Trump yttrar något provocerande eller korkat, men ingenting som är så urbota dumt att han inte kan försvara sig själv och ge uttalandet en förklaring.

2. Alla medier skriver stora rubriker om Trumps nya skandaluttalande.

3. Trump får mer uppmärksamhet, det spelar ingen roll om den är negativ eller inte. Han får uppmärksamhet, Hillary hamnar utanför rampljuset. Uppmärksamhet är ett nyckelord, det fångar den genomsnittliga väljaren.

4. Trump blir inbjuden till flertalet nyhetsprogram för att diskutera det han har sagt. Han ger en snabb förklaring som den genomsnittliga väljaren sväljer. Sen glider han snabbt men smidigt över till ett ämne som inte har någonting med hans uttalande att göra, han börjar diskutera något om hans egen politik. Han är en van affärsman som vet hur man ska prata för att övertyga. Det som händer är alltså att fokuset riktas från skandalen till något helt annat, det han har sagt blir bortglömt. Alltså leder hans skandaler till att han får fri tid i TV att sprida sin egen politik till alla väljare.

Det handlar om psykologi. Hade det här sättet inte fungerat så hade han inte blivit vald till kandidat. Han sa korkade och provocerande saker långt innan han blev vald, var det inte mexikaner så var det kvinnor och muslimer. Trump vet vad han gör. Därför kommer han vinna.
Senast redigerad av FirstGirl-ILoved 2016-07-31 kl. 01:48.
2016-07-31, 01:45
Medlem
Pazuzu80s avatar
Jag undrar om den här senaste byxtappningen - d.v.s. Trumps kritik av familjen till en stupad och dekorerad irak-veteran - driver mig till att volontär-jobba några veckor i mellanvästern i höst. Han får inte bli president. Det skulle vara som en kvantmekanisk svängning av intet - Big Bang.
2016-07-31, 01:47
Medlem
Helt rätt av honom att kritisera curry-familjen. Skulle vara intressant att höra vad modern hade att säga men i sann icke-västerländsk anda stod hon bara bredvid helt knäpptyst.
Och nej, ursäkten att hon fortfarande är så pass uppriven är löjlig. De är fan i mig 12 år sedan.
Återigen poängterar han deras omöjlighet att leva efter amerikanska värderingar på ett relativt smidigt sätt som får average Joe att tänka till.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in