2016-07-31, 19:31
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Vet fler som sagt att de gärna vill att han startar en blogg där han pratar om allt mellan himmel och jord kring calcion istället för att jämnt sitta här.

Men nu spelar ju ett fåtal åsikter ganska liten roll. Din åsikt tas inte heller på allvar sedan dina komprometterande, närmast parodiska, inlägg om den italienska fotbollen de senaste åren.
Citera
2016-07-31, 19:33
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Men nu spelar ju ett fåtal åsikter ganska liten roll. Din åsikt tas inte heller på allvar sedan dina komprometterande, närmast parodiska, inlägg om den italienska fotbollen de senaste åren.

Vad tycker du själv då? Vore det inte bättre om han fick en annan plattform att jobba på så andra får mer plats och att han kan uttrycka sig på ett annat sätt?
Citera
2016-07-31, 19:39
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Vad tycker du själv då? Vore det inte bättre om han fick en annan plattform att jobba på så andra får mer plats och att han kan uttrycka sig på ett annat sätt?

Nej. Den enda sidan/forumet som jag läser dagligen gällande sport är Flashback. Det vore jobbigt att läsa brilles alster i ett annat forum.

Nu är det ju så att han knappast tar plats från någon annan. Calcion är förhållandevis död på forumet. Det är få som orkar skriva något vettigt på regelbunden basis, bortsett brille. Dessutom kan man knappast hävda att någon annans inlägg drunknar i raden av brilles texter. När väl andra skribenter skriver något så kan det bli små debatter, och inläggen hittas lätt med tanke på att det är så liten aktivitet i tråden.
Citera
2016-07-31, 20:28
Medlem
Jag gillar Gattuso...

Men han kommer inte att träna Pisa i Serie B. Tyvärr. Han har nu lämnat klubben, osäker på om det var på hans eller klubbens initiativ. Klart var att Gattuso gärna ville köra vidare efter att det blev klart med Serie B-spel. Men det har länge florerat rykten om att Zeman, och de har förstärkts under sommaren. Dessutom verkar tifosi ha ett ont öga till Gattuso...

Spelarna har däremot nu gått ut med att de stödjer Gattuso helhjärtat. En soppa!
Citera
2016-08-01, 18:55
Medlem
Calogeros avatar
Icardi och hans lagom sympatiska flickvän tillika agent byter ståndpunkt lika ofta som Svensson byter kalsonger, Pogba fjantar runt på instagram och visar upp ett omoget och ovärdigt beteende för någon som skall bära Del Pieros nummer i Juventuströjan och Pjanic visar att hans ord betydde ungefär ingenting alls. När blev allting så här plastigt och ruttet? "Contro il calcio moderno" har aldrig känts så aktuellt som det gör nu.

Mario Rui har gått sönder på träningen och befaras vara borta uppemot ett halvår. Roma tycks, ännu en gång, stå utan en vettig vänsterback till förfogande. Man kan väl knappast belasta Sabatini för portugisens skada, men varför inte bara köpa loss Digne från första början som Spalletti berömt flera gånger efter hana fina vårsäsong. Blir inte klok på detta Roma. Existerar ju ingen jävla kontinuitet överhuvudtaget. Vågar sätta en slant på att någon utav Manolas, Nainggolan och Strootman är såld nästa sommar.
Citera
2016-08-01, 18:57
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Jag gillar Gattuso...

Men han kommer inte att träna Pisa i Serie B. Tyvärr. Han har nu lämnat klubben, osäker på om det var på hans eller klubbens initiativ. Klart var att Gattuso gärna ville köra vidare efter att det blev klart med Serie B-spel. Men det har länge florerat rykten om att Zeman, och de har förstärkts under sommaren. Dessutom verkar tifosi ha ett ont öga till Gattuso...

Spelarna har däremot nu gått ut med att de stödjer Gattuso helhjärtat. En soppa!
Hmm, är väl tredje gången på rätt kort tid som Gattuso säger upp sig från sitt uppdrag? Vill minnas att det stormade rätt friskt i Grekland också.
Citera
2016-08-01, 19:21
Medlem
Salvatore.s avatar
Citat:
Brille snälla skaffa en blogg eller något du är bra på det du gör tro mig men det blir förjävla mycket och du känns många gånger bara som en parodi på diverse sportjournalister.

Jag hade egentligen tänkt vänta med min calcio-comeback i någon vecka till men den här extremt korkade kommentaren gjorde mig lite smått förbannad.

Brille är den som håller calciotråden vid liv.

Parodi på vem? Patrik Sjögren?
Citera
2016-08-01, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Hmm, är väl tredje gången på rätt kort tid som Gattuso säger upp sig från sitt uppdrag? Vill minnas att det stormade rätt friskt i Grekland också.
Mycket tyder på att Hull vill ha Gianfranco Zola. Klokt val eftersom han är underbart genomsympatisk, kan sin Calcio och har erfarenhet av PL.

http://www.skysports.com/football/news/11714/10519273/hull-city-approach-gianfranco-zola-over-vacant-managers-job

PL är rikare än någonsin och drar naturligtvis till sig tränare av yppersta klass. Där får de möjlighet att skapa ett lag av bra spelare och möta andra stora hjärnor inom fotbollen.

Italienarna är regerande mästaren Ranieri för Leicester, Conte (Chelsea), Guidolin (Swansea), Mazzari (Watford) och då kanske Zola för Hull. Och även utan Zola är med all säkerhet Italien det land med flest tränare i PL.

Trots detta är det Ancelotti som är den bäst betalda italienska tränaren, som ju leder Bayern München. Endast Guardiola och Mourinho tjänar mer än honom. Det märkliga är att Allegri inte är i topp tre av de bäst betalda italienska tränarna. Toppen består av Ancelotti, Conte och Mancini... Märkligt för att jag anser att han är bäst av alla. Samtidigt går sådant inte riktigt att mäta eftersom hans stil är helt annorlunda från t ex Ancelotti. Allegri är ett taktiskt geni som kan utnyttja lagets styrka och motståndarens svaghet. Ancelotti däremot kan få ut mest möjliga ur spelarna som han har till sitt förfogande. Ancelotti är på så vis mer sympatisk och har en närmare relation med spelarna, medan Allegri är mer cyniskt analytisk. Båda är briljanta.

Varför jag tjatar om detta? För att det inte är omöjligt att Gattuso klättrar upp till topp tre italienska tränare när det gäller lön, då han går till Azerbajdzjan...

Och även om han har haft det besvärligt har han visat mod, och nu senast med Pisa varit framgångsrik. Han samlar på sig erfarenhet och kan mycket väl visa sig bli en bra tränare i framtiden. Dock tyder det inte på ambition att gå till Azerbajdzjan, utan mer som ett erbjudande man inte kan säga nej till... Kan mer förstå då Lippi gick till Kina för att vinna och casha hem, eller Capello till Ryssland.

Citera
2016-08-01, 21:53
Medlem
Calogeros avatar
Håller med dig Brille om att Allegri är nummer ett i Italien. Helt ärligt så är det svårt att se många övermän även bland de utländska namnen.

Såg förövrigt att Milik presenterats på San Paolo ikväll. Iprydd det nya svarta stället, tror det är tredjetröjan. Extremt snygg, Kappa har verkligen lyckats den här gången.

http://m.corrieredellosport.it/foto/dettaglio/calcio/serie-a/napoli/2016/08/01-13944391/napoli_milik_ecco_la_sua_prima_volta_al_san_paolo/
Citera
2016-08-02, 12:07
Medlem
Citat:
Icardi och hans lagom sympatiska flickvän tillika agent byter ståndpunkt lika ofta som Svensson byter kalsonger, Pogba fjantar runt på instagram och visar upp ett omoget och ovärdigt beteende för någon som skall bära Del Pieros nummer i Juventuströjan och Pjanic visar att hans ord betydde ungefär ingenting alls. När blev allting så här plastigt och ruttet? "Contro il calcio moderno" har aldrig känts så aktuellt som det gör nu.

Mario Rui har gått sönder på träningen och befaras vara borta uppemot ett halvår. Roma tycks, ännu en gång, stå utan en vettig vänsterback till förfogande. Man kan väl knappast belasta Sabatini för portugisens skada, men varför inte bara köpa loss Digne från första början som Spalletti berömt flera gånger efter hana fina vårsäsong. Blir inte klok på detta Roma. Existerar ju ingen jävla kontinuitet överhuvudtaget. Vågar sätta en slant på att någon utav Manolas, Nainggolan och Strootman är såld nästa sommar.
Du kan vara lugn för Federico Fazio, som varken platsade i Tottenham eller senast i Sevilla, är på väg in för att styra upp i backlinjen

Jag håller med dig, Serie A har blivit riktigt plastigt och tråkigt. När jag växte upp var Serie A förknippat med lirare som Del Piero, Zanetti, Maldini och liknande legender som pissade blod för sina klubba vecka ut och vecka in. Nu har vi väl bara Buffon och Totti kvar från den eran, det är fan så att en vuxen man blir tårögd. Fan vad jag saknar hur det var för 10-15 år sedan när man hänfördes av ligan, hjärtat spelarna hade och alla ikoner. Varje lag hade någon. Vilken nostalgi! Helt fantastiskt var det.
Nu börjar det också mer och mer bli en enlagsserie likt Bundesliga och Ligue 1 med ett topplag som resten får agera farmarklubb till. Jag håller inte på Roma men har alltid sympatiserat med dem p.g.a. fanbärarna Totti och De Rossi, och det är för jävligt att se vad som händer. Pjanic måste svidit rejält.

Ps. Till er som kritiserar Brille så vill jag påpeka att jag inte skriver här så ofta men att jag följer tråden och läser hans inlägg regelbundet. Vi ska vara tacksamma att vi har en så flitig skribent som brinner för Calcio och som tar sig tiden att dela med sig av sin kunskap. Tack!
Senast redigerad av radiopanna 2016-08-02 kl. 12:13.
Citera
2016-08-02, 16:46
Medlem
På tal om stora profiler och sköna gamla hjältar. Bobo Vieri är fantastisk på instagram:
https://www.instagram.com/christianvieriofficial/?hl=en

Inte minst där han visar vilken fantastisk form han är i och att han ska göra comeback i Kina.

Vialli svarade och det har de senaste dagarna utvecklats till en fight.

Sammanfatts här:
https://www.youtube.com/watch?v=jFTbALDDNCY
Citera
2016-08-02, 20:09
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Håller med dig Brille om att Allegri är nummer ett i Italien. Helt ärligt så är det svårt att se många övermän även bland de utländska namnen.

Såg förövrigt att Milik presenterats på San Paolo ikväll. Iprydd det nya svarta stället, tror det är tredjetröjan. Extremt snygg, Kappa har verkligen lyckats den här gången.

http://m.corrieredellosport.it/foto/dettaglio/calcio/serie-a/napoli/2016/08/01-13944391/napoli_milik_ecco_la_sua_prima_volta_al_san_paolo/
Varför är napoli så desperata efter en anfallare till? Varför inte satsa på milik och på Gabbiadini för en gångs skull som central.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in