2016-05-12, 20:41
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen37
Verkligen, hoppas att Jorginho ersätter Verratti och jag nämnde att man skulle spela honom i träningsmatcherna ifall Verratti skulle bli skadad. Förstår helt ärligt inte varför Conte inte gjorde det när mittfältet var starkt i övrigt dessa två matcher.

Verratti är väl ändå rätt bra? Klart han ska med!
Citera
2016-05-12, 20:43
Medlem
Knugen37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runkle
Du har ju tagit ut 12 spelare i din elva. Men det öppnar för att peta Montolivo som rimligtvis inte har något att göra i en EM-elva. Som andra påpekat saknar den viss briljans, men jag tror det kan bli farligt med den farten som många av spelarna bidrar med. Florenzi, Darmian, Parolo är alla bra på att fylla på framåt. Sedan Candreva och Insigne på kanterna - det kan bli åka av för Gli Azzurri om Conte spelar sina kort rätt!

Vilken miss. Mot Spanien lirade man Motta-Parolo på innermittfältet så man kan väl iallafall hoppas att Montolivo inte kommer i närheten av startelvan.
Citera
2016-05-13, 01:05
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Ser nu uppdrag granskning om Calciopoli (kommer att handla om fler skandaler/korruptioner). Allt finns ju svart på vitt om att Juve fuskat så varför förnekar deras fans? Sen tror ju jag att Calciopoli bara är toppen av ett isberg och att flera lag skulle straffas minst lika hårt som Juve, men Juve har fortfarande fuskat.

Det är ju helt övertydligt att Moggi är maffia. Känslokall. "Capische?". Gillade inte hur reportern blandade in sin egen familj så mycket, ursäkta, men det är inte intressant. Vi vill ha fakta och skildringar av händelseförlopp. Inte dina ungar.

Håller med om att det var många lag som sysslade med ljusskygga saker, men Juventus var värst. Har svårt för den bild som sprids av att det var en konspiration från högre makter för att krossa Juventus. De kom ju tillbaka som den överlägset mäktigaste klubben redan några år senare, utan några synbara hinder.
Senast redigerad av snillet_1 2016-05-13 kl. 01:07.
Citera
2016-05-13, 12:54
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Det är ju helt övertydligt att Moggi är maffia. Känslokall. "Capische?". Gillade inte hur reportern blandade in sin egen familj så mycket, ursäkta, men det är inte intressant. Vi vill ha fakta och skildringar av händelseförlopp. Inte dina ungar.

Håller med om att det var många lag som sysslade med ljusskygga saker, men Juventus var värst. Har svårt för den bild som sprids av att det var en konspiration från högre makter för att krossa Juventus. De kom ju tillbaka som den överlägset mäktigaste klubben redan några år senare, utan några synbara hinder.

Det fetade vet vi inte. Det vi vet om Juve är inte okej, men det är mycket möjligt att det pågår värre saker på många håll, för att inte säga troligt.
Citera
2016-05-13, 13:11
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Oh herregud. SVT är en tidsmaskin... Vilket såklart är en av anledningarna till att jag inte längre ser på svensk TV.

Maktkamp inom italiensk fotboll för drygt tio år sedan är vad SVT tycker att de ska granska. Det är det mest brännande problemet i Sverige.

https://www.youtube.com/watch?v=jIGJwz8OFPI
Det är en av de större skandalerna på den "senaste" tiden och som uppmärksammats stort. Pang-på-direkt, sen kan man tröska sig igenom "mindre" fall för att landa i FIFA och UEFA, typ.

Sen så är ju Italien i sig "spännande"; ett stort och modernt västerländskt land "styrt" av maffia och korruption, typ. Hade man hämtat bakgrundsmusiken från Gudfadern?
Citera
2016-05-13, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Underbart starka inlägg! Härligt.

Och den form som Totti visar. Som han har tvingats att visa. Gör att jag slänger fram att han ska vara med i EM. Finns det någon annan italiensk spelare som man vill sätta in vid underläge och 15 – 20 minuter kvar?

Om jag förstår det rätt så har Buffon nu gått ut och sagt att han anser att Totti borde erbjudas en plats till EM. Och Buffon är kapten i Juventus och inte minst gli Azzurri, vilket gör att han inte bara har Contes öra utan att hans ord i sammanhanget onekligen har tyngd.
Citera
2016-05-13, 19:05
Medlem
Gattuso gör upp med Guardiolas filosofi som han anser har fått alldeles för stort genomslag i Italien. Jag tycker att han har rätt.

Ranieris och Simeone visar att man kan nå framgångar på andra sätt. Bayern München väljer Ancelotti och Kina som satsar oerhörda resurser har valt Lippi som den som skulle staka ut vägen. Samtidigt så briljerar Allegri i Bel Paese. Och i Italien så har man en fantastisk bukett av olika tränare som alla är väl skolade.
Citera
2016-05-13, 19:33
Medlem
Cagliari hemma mot Salernitana imorgon blir en publikfest.

Senast de möttes för ett halvår sedan:
https://www.youtube.com/watch?v=5o9aN1eiQmQ

Men självklart minns vi alla helst från 2004 då Cagliari senast gick upp till Serie A. Rekommenderas :
https://www.youtube.com/watch?v=kWNdc_fBRTA

Fan va fint!
Citera
2016-05-13, 19:58
Medlem
En ännu större publikfest blir det 23:e maj. Jag kommer att återvända till det, men lyfter fram det redan nu.

Då är det Contis match. Tillsammans med grabbarna grus typ Cossu och Pisano som också avslutade samtidigt, men även alla gamla hjältar. Alla kommer att vara där.

Så Rastelli leder dagens Cagliari, Medan Allegri leder Contis Cagliari. Vackert och fint som fan. Mi Piace!
Citera
2016-05-13, 20:26
Medlem
I sammanhanget. Med tanke på morden på Real Madrid-fansen. Men också matchen mellan Contis Cagliari och det nya Cagliari...

Gamla klubbmärket:
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/f2/53/26/f25326aa8397c2833ea0dee4bdd59d93.jpg

Cagliaris färger, och framförallt den gamla sardiska flaggan. De besegrade muslimernas huvuden med ögonbindlar vid deras avrättning.

Nya klubbmärket fr o m denna säsong:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/it/a/a8/Cagliari_Calcio_1920.png

Blicken numera mot väster, dvs Italien, och ögonbindlarna har lyfts till pannband. An feg anpassning till den nya tiden...

Kampen mot de muslimska angriparna var verklig och så sent som under 1800-talet så tog de slavar från Sardinien till Afrika. Inte alls länge sedan och nu kommer de igen via havet.

På Sardinien så finns den riktiga kulturen inåt landet, uppe i bergen. Och talesättet är att havet aldrig fört något gott...
Citera
2016-05-13, 22:19
Medlem
Gianfranco Zola:
https://www.youtube.com/watch?v=2NQ-VrmQ19w

Nu:
https://www.youtube.com/watch?v=6hpvYmSrnW0

Förr:
https://www.youtube.com/watch?v=73O_txY8x-s

En av många traditioner som är typiska för den vackra ön. Mat, religion och tradition...

Jag har ett hus i centro storico i en liten by som klänger sig fast i ett berg. Ett par hundra invånare, två affärer, en slaktare, en blomsteraffär och tre barer... Och alla. Jag menar alla är med varje helg uppe på campo sportivo för att umgås och festa. Underbart vin, och briljant mat.

Alla helgdagar hyllas in absurdum, delvis för att man får skattelättnad om man deltar.

Men då de har sina stora fester så kommer det tusentals till denna lilla by, som är vida känd för sina fester.

Vafan i helvete tänk Asterix.

Sardinien är den region i Europa som har lägst nativitet. Föds inga barn. Finns ingen framtidstro...

Men denna lilla byn överlever eftersom där finns ett antal snillen. Vill inte gå in i detalj eftersom man då kan spåra mig. Igen. Fuckers! Men ni fånar som stör mig i Sverige, om ni kommer ner där eller ens försöker påverka... Så pistolar jag er i huvudet. Men om jag bortser från det fantastiska utrycket så; dödar jag er.

Sardiska är det språk som ligger närmast det ursprungliga latin. Det som skiljer är inte som t ex italienska att man tagit emot impulser utifrån utan att man i så fall lyckats bevara det ursprungliga...

Och då kan man få en känsla för vad Cagliari betyder för Sardinien. Det är öns landslag...

Tänk Gianfranco Zola. Som i slutskedet av sin karriär valde att tacka nej till oändligt många miljoner. Vafan i helvete Abramovitj erbjöd sig att köpa Cagliari. Men Zola tackade nej. Gick till Cagliari som han aldrig spelat för tidigare. Han var såklart inte född där utan många mil därifrån. Uppe i bergen...Men Cagliari är Sardiniens landslag...

Men han valde att avsluta sin karriär med att ta upp Cagliari till Serie A. Se youtube ovan ...
Senast redigerad av Brille68 2016-05-13 kl. 22:32.
Citera
2016-05-14, 18:33
Medlem
Cagliari vann med 3-0 hemma mot Salernitana, medan Crotone förlorade med 3-0 borta mot Trapani...

Det gör att Cagliari nu är Capolista! Det har varit ett race där Crotone och Cagliari har turats om att ha ledningen.

En match kvar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in