2016-07-29, 19:04
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Semifinalerna ser ut så här...

Joe Perry - Neil Robertson

Ali Carter - Thepchaiya Un-Nooh

Jag kikade några minuter idag på Neil Robertson mot David Gilbert...det verkade vara en sömnig historia. Det mest dramatiska inträffade när domaren Jan Verhaas viskande och diskret bad David Gilbert att stoppa ner skjortan i byxorna...
Slog på tv och det är snooker, lite märkligt med sommar och 25 grader ute. Ser även att min favorit Ivy är tillbaka. och att Higgins får stryk av Carter.
Citera
2016-07-29, 20:09
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettachi
Slog på tv och det är snooker, lite märkligt med sommar och 25 grader ute. Ser även att min favorit Ivy är tillbaka. och att Higgins får stryk av Carter.

Bara goda nyheter med andra ord...

Det är lite svårt att orka med någon snooker under sommaren. Dessutom har vi precis haft EM i fotboll och snart är det OS till råga på allt...

Sen är det cykel på Eurosport dygnet runt...
Citera
2016-07-29, 20:19
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Bara goda nyheter med andra ord...

Det är lite svårt att orka med någon snooker under sommaren. Dessutom har vi precis haft EM i fotboll och snart är det OS till råga på allt...

Sen är det cykel på Eurosport dygnet runt...
Ja med detta väder och knappast VM så sitter man knappast som på nålar framför snooker.
Har en liten viloperiod från cykel så finns endå lite tid över att både kolla snooker och cykel.

Verkar vara väldigt manfall i turneringen troligen tryter kanske motivation även för spelarna.
Citera
2016-07-29, 20:23
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ja med detta väder och knappast VM så sitter man knappast som på nålar framför snooker.
Har en liten viloperiod från cykel så finns endå lite tid över att både kolla snooker och cykel.

Verkar vara väldigt manfall i turneringen troligen tryter kanske motivation även för spelarna.

Jag fick uppfattningen att flera av spelarna har blivit sjuka. Kanske det är det kinesiska klimatet som ställer till det?
Citera
2016-07-29, 20:44
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Jag fick uppfattningen att flera av spelarna har blivit sjuka. Kanske det är det kinesiska klimatet som ställer till det?
Okej detta är väl bara en av anledningarna som gör att Ronnie ofta nobbar Kina bacillrädd som han är.
Citera
2016-07-29, 21:06
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Okej detta är väl bara en av anledningarna som gör att Ronnie ofta nobbar Kina bacillrädd som han är.

Jo, jag tror Ronnie har ledsnat på att åka till Kina. Enligt vad jag uppsnappat så gillar han varken klimatet eller maten.
Citera
2016-07-30, 10:49
Medlem
Moltas666s avatar
Matchen Ali Carter - Thepchaiya Un-Nooh slutade med vinst för Carter med 6-1. Carter i final.
Citera
2016-07-30, 14:35
Medlem
Glappkontakts avatar
A comprehensive 6-1 triumph over Thepchaiya Un-Nooh puts Ali Carter through to the final of the Hanteng Autos World Open 2016, with a win tomorrow putting him back in the Top 16 of the world rankings.
He faces either Neil Robertson or Joe Perry for the title tomorrow!

Så vad tror ni? Sist jag såg Robertson såg han blek ut. Perry såg om möjligt ännu blekare ut.
Carter ser ut som en liten duracellkanin från det han studsar upp ur stolen tills han sätter sig ner igen.
Citera
2016-07-30, 16:30
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glappkontakt
A comprehensive 6-1 triumph over Thepchaiya Un-Nooh puts Ali Carter through to the final of the Hanteng Autos World Open 2016, with a win tomorrow putting him back in the Top 16 of the world rankings.
He faces either Neil Robertson or Joe Perry for the title tomorrow!

Så vad tror ni? Sist jag såg Robertson såg han blek ut. Perry såg om möjligt ännu blekare ut.
Carter ser ut som en liten duracellkanin från det han studsar upp ur stolen tills han sätter sig ner igen.

Joe Perry - Neil Robertson slutade 6-2 till Joe Perry. Perry möter alltså Carter i finalen imorgon.

Det lilla jag såg av Carter igår imponerade, han såg väldigt fokuserad ut.
Citera
2016-07-30, 21:11
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Joe Perry - Neil Robertson slutade 6-2 till Joe Perry. Perry möter alltså Carter i finalen imorgon.

Det lilla jag såg av Carter igår imponerade, han såg väldigt fokuserad ut.
Ingen snooker för mig trots ledig från cykel då det blev långväga besök. Sedan är väl inte motivation för snooker på topp nu i sommarvärmen.
Citera
2016-07-31, 18:29
Medlem
Moltas666s avatar
Ali Carter vann finalen mot Joe Perry med 10-8. Kul för Carter att ligga i vinnarhålet igen.
Citera
2016-07-31, 18:32
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ali Carter vann finalen mot Joe Perry med 10-8. Kul för Carter att ligga i vinnarhålet igen.
Kul för Carter, såg bara sista 10 minuterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in