Citat:
Dina vänner är möjligtvis politiskt insatta nu men var det knappast 2014 om de på fulla allvar övervägde att rösta på Moderaterna eller tom gjorde det. En politiskt insatt visste redan för 7-8 år sedan att M förvandlats till ett vänsterliberalt vansinnigt massinvandringsparti och att de är huvudorsaken till den misär vi ser idag. Över 850.000 PUT delades ut 2006-2014 då vettvillingen Reinfeldt styrde, visste inte dina politiskt insatta vänner det och kunde de inte göra en enkel konsekvensanalys redan då?
Du har rätt, jag/vi förstod inte magnituden av Reinfeldts öppna hjärtan-politik. Invandringen diskuterades dock flitigt men därifrån till SD var det långt. Att rösten föll på moderaterna var enkom på andra politiska åsikter. Mycket gjorde han och Borg ändå bra. Dessa herrars politiska arv kommer dock knappast fokusera på Sveriges, på det stora hela, starka ekonomi genom finanskrisen. Hoppas så innerligt att de kommer få ta konsekvenserna på något sätt för vad de gjort.
Citat:
Att vara högskoleutbildad och tjäna mycket pengar är på intet sätt detsamma som att vara smart eller politiskt insatt. Själv har jag högskoleutbildat mig på äldre dar, inte fan är jag smartare efter min högskoleexamen än vad jag var innan jag utbildade mig.
Korrekt. Ville belysa att väljarkretsen massmedia vill måla upp för sverigedemokraterna inte stämmer längre. Pöbeln från landet i princip. Senast ut var väl Guillou med den typ av retorik.
Citat:
Bra dock att dina sovande vänner äntligen vaknat upp, bättre sent än aldrig
.
Det sovande folket, signerat Reinfeldt. Ironiskt ändå