Citat:
Det jag tycker mig ha märkt den senaste tiden är att många, som tidigare ständigt tjatade om "rasism" & postade länkar till diverse propagandautspel i DN, nu verkar ha tappat sugen. Flera stycken verkar istället ha helt skiftat fokus & har nu gått över till att tjata om vegankost & prata om hur vidrigt det är att äta kött.
Man har helt enkelt hittat en ny arena där man kan vara "god" & moraliskt överlägsen, nu när inte "rasism" & flyktingsnyft verkar vara helt okomplicerat längre.
Man har helt enkelt hittat en ny arena där man kan vara "god" & moraliskt överlägsen, nu när inte "rasism" & flyktingsnyft verkar vara helt okomplicerat längre.
Citat:
Påminn dem om att självaste Adof Hitler var en övertygad vegetarian. Kul att se reaktionen och lite diskret elakt insinuera om det kanske var därifrån de fick sin inspiration. Även gamle Adolf påstås ha haft en liknade inställning till sin vegetariska kosthållning som dagens mer godhetsapostlar och vänsterinriktade veganer har.
Lova att ni tar upp Hitlers syn på djur och egna vegatariska kosthållning när detta kommer på tal..

Därför länkar jag så att ni är lite pålästa inför detta möte.
Citat:
I BBC-serien Nazisterna: En varning från historien, berättar en ögonvittnesskildring av Hitlers filmtittande (som han gjorde mycket ofta). Om någonsin en scen visades (även fiktiva) med grymhet eller dödandet av ett djur, skulle Hitler täcka sina ögon och titta bort tills någon larmade honom att scenen var över
https://en.wikipedia.org/wiki/Adolf_Hitler_and_vegetarianism

Jag har noterat att min gamle far som är 80+ på eget bevåg försökte utröna vilken politisk inställning jag hade angående de sista årens samhällsutveckling. Han ville tydligt visa att han ogillar denna regering och försökte få detta som samtalsämne under middagen.
Helt klart förstod jag att han sympatiserar med SD och att det var det han ville framföra.
Jag bytte samtalsämne dock och jag såg att han blev besviken över att jag inte ville tala om var jag har mina sympatier. Utan att någonsin utryckligen säga något så vet han att jag alltid röstat på M men nu ville han utröna huruvida detta fortfarande var fallet.
Jag bytte samtalsämne direkt.
Senast redigerad av Rektangel 2016-01-31 kl. 03:02.
Senast redigerad av Rektangel 2016-01-31 kl. 03:02.
).
"