Citat:
Ursprungligen postat av
Tom.Of.Finland
Gissa tre gånger. Du vet exakt vad jag syftar på för länder. Men du leker politiskt korrekt för att jag ska skriva vilket land det är. Detta leder bara till en ytterligare inlägg på forumet, bara för att du inte "förstog".
Trump en person som har mod att kunna avskaffa muslimsk invandring för att minska muslimsk terrorism.
Allt politiskt motiverat våld, bortsett från revolter mot Quislingtyper, eller Otto Wille Kuusinen som nickedockan hette i Finland, bör hållas tillbaka så gått det går. Ibland är det bäst med truth and reconciliation committees som i Sydafrika. Terrorism utförd av hjärntvättade islamister är fruktansvärt och ska bekämpas på alla upptänkbara sätt. Faktum kvarstår att organiserade masskjutningar, vilket i vissa fall är terrorism, sällan är kopplad till organiserade radikaliserade muslimer (om man tittar på proportioner). Det tycks vara viktigare med social kontroll, d.v.s. att grannar, vänner, arbetskamrater reagerar på varningstecken som ofta föregår masskjutningar o dyl.
Fram till Boston Maraton hade såvitt jag minns inga "islamistiskt" motiverade terrordåd skett på amerikansk mark post 9/11. Möjligtvis beroende på att USAs närvaro i Afghanistan, Pakistan och Irak förvandlat dessa länder till resorts för terrorister från världen över och därigenom dirigerat dem från USA. Det är i så fall den en av få lyckade konsekvenser av amerikansk intervention i dessa delar av världen.
Jag nämnde för övrigt Indien tidigare. Där förekommer ytterst begränsat politiskt våld från den stora muslimska gruppen, knappt alls från de kristna, men i oerhört stor utsträckning från hinduerna. Nu hårddrar jag - Indien är ett enormt land tillika federativt. Men muslimer som den våldsamma religiösa gruppen i samhället är långt ifrån någon regel. I USA tycks det helt sakna belägg.