Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-07-31, 04:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
Ingen bra dag för Trump, som tidigare skribenter har noterat:

http://thehill.com/blogs/ballot-box/presidential-races/289889-nfl-denies-it-sent-trump-a-letter-over-debate-schedule

Varför ljuger han om sånt som kan granskas?

Ingen bra dag enligt dig och andra vänsterfolk? Ska bli kul när ni lipar när han vunnit stort mot Hillary haha!

Känns som att PK-folket bara letar efter saker som gör att dom kan hata honom ännu mera... Vill ni hellre ha Hillary som president? Ni vill alltså ha mer krig i världen?
2016-07-31, 05:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patobranco
Ingen bra dag enligt dig och andra vänsterfolk? Ska bli kul när ni lipar när han vunnit stort mot Hillary haha!

Känns som att PK-folket bara letar efter saker som gör att dom kan hata honom ännu mera... Vill ni hellre ha Hillary som president? Ni vill alltså ha mer krig i världen?

så du låter hellre Trump hålla i kärnvapenkoderna än Hillary? För han verkar så lugn och stabil? Allt som krävs är att några terrorister tar kol på hans dotter så kommer världen begravas i ett radioaktivt moln.
2016-07-31, 05:40
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
bernad_law skrev

Här är om familjen:

Citat:
Donald Trump responded to the moving speeches of the father of an American hero at the Democratic National Convention by questioning why his wife stood at his side but did not speak.

The remarks were clearly intended to question whether the couple’s Islamic faith precluded her from speaking so publicly.

Oj, det var ju otroligt hemskt, fasansfullt helt enkelt. Donald Trump är Satan själv.

Men det var ok att Khizr Khan attackerade Donald Trump i sitt tal? Häxan kanske plockade in Khan på DNC konventet på grund av att hennes lögner om Benghazi togs upp på RNC konventet? Och sedan följer hennes minion George Stephanopoulos upp det på ABC.

Patricia Smith talade på RNC konventet om hur den korrupta Häxan ljög för henne över hennes sons kista:

“She lied to me and then called me a liar,”

“For all of this loss, for all of this grief, for all of the cynicism, the tragedy in Benghazi has wrought upon America, I blame Hillary Clinton,” said Smith. “I blame Hillary Clinton personally for the death of my son.”

“In an email to her daughter [Chelsea Clinton] shortly after the attack, Hillary Clinton blamed it on terrorism,” said Smith. “But when I saw Hillary Clinton at Sean’s coffin ceremony, just days later, she looked me squarely in the eye and told me a video was responsible.”

http://www.cnsnews.com/news/article/michael-w-chapman/benghazi-victims-mother-hillary-clinton-lied-me-told-me-video-was
2016-07-31, 05:44
Medlem
E.Merckxs avatar
Ny PPP poll:

Hillary Clinton 46%

Donald Trump 41%

Gary Johnson 6%

Jill Stein 2%

http://www.publicpolicypolling.com/pdf/2015/PPP_Release_National_7302016.pdf
2016-07-31, 06:04
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Nej.

http://www.globalresearch.ca/donald-trump-says-the-u-s-should-have-stolen-iraqis-oil-after-destroying-their-country/5484737

Jag orkar inte dra fram alla andra källor. Denna kanske räcker tillsvidare.
2016-07-31, 06:19
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Gissa tre gånger. Du vet exakt vad jag syftar på för länder. Men du leker politiskt korrekt för att jag ska skriva vilket land det är. Detta leder bara till en ytterligare inlägg på forumet, bara för att du inte "förstog".

Trump en person som har mod att kunna avskaffa muslimsk invandring för att minska muslimsk terrorism.

Allt politiskt motiverat våld, bortsett från revolter mot Quislingtyper, eller Otto Wille Kuusinen som nickedockan hette i Finland, bör hållas tillbaka så gått det går. Ibland är det bäst med truth and reconciliation committees som i Sydafrika. Terrorism utförd av hjärntvättade islamister är fruktansvärt och ska bekämpas på alla upptänkbara sätt. Faktum kvarstår att organiserade masskjutningar, vilket i vissa fall är terrorism, sällan är kopplad till organiserade radikaliserade muslimer (om man tittar på proportioner). Det tycks vara viktigare med social kontroll, d.v.s. att grannar, vänner, arbetskamrater reagerar på varningstecken som ofta föregår masskjutningar o dyl.

Fram till Boston Maraton hade såvitt jag minns inga "islamistiskt" motiverade terrordåd skett på amerikansk mark post 9/11. Möjligtvis beroende på att USAs närvaro i Afghanistan, Pakistan och Irak förvandlat dessa länder till resorts för terrorister från världen över och därigenom dirigerat dem från USA. Det är i så fall den en av få lyckade konsekvenser av amerikansk intervention i dessa delar av världen.

Jag nämnde för övrigt Indien tidigare. Där förekommer ytterst begränsat politiskt våld från den stora muslimska gruppen, knappt alls från de kristna, men i oerhört stor utsträckning från hinduerna. Nu hårddrar jag - Indien är ett enormt land tillika federativt. Men muslimer som den våldsamma religiösa gruppen i samhället är långt ifrån någon regel. I USA tycks det helt sakna belägg.
2016-07-31, 06:25
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Pazuzu80 skrev

Att kriga i enda syfte att appropriera olja och oljekällor råkar faktiskt vara en sorts plan (eller vad man ska kalla det) som Trump på fullaste allvar har pushat för.

Det han säger är:

“I told you very early on, if we’re going to leave, take the oil.”

Hur kan du få det till att vara det tramset som du skriver ovan.

Och vem var det som var med och bemyndigade George W. Bush att gå in i Irak? Jo, den korruppta Häxan:

"Hillary Clinton voted to authorize George W. Bush to go to war in Iraq. As a result of that war, tens of thousands of Americans and Iraqis died needlessly, trillions of dollars were added to the debt, and the Middle East was destabilized in a way that led to the rise of ISIS, the Syrian Civil War, and the European refugee crisis now threatening to unravel the European Union."

http://www.huffingtonpost.com/miles-mogulescu/hillarys-pro-iraq-war-vot_b_9112232.html
2016-07-31, 06:40
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Det han säger är:

“I told you very early on, if we’re going to leave, take the oil.”

Hur kan du få det till att vara det tramset som du skriver ovan.

Och vem var det som var med och bemyndigade George W. Bush att gå in i Irak? Jo, den korruppta Häxan:

"Hillary Clinton voted to authorize George W. Bush to go to war in Iraq. As a result of that war, tens of thousands of Americans and Iraqis died needlessly, trillions of dollars were added to the debt, and the Middle East was destabilized in a way that led to the rise of ISIS, the Syrian Civil War, and the European refugee crisis now threatening to unravel the European Union."

http://www.huffingtonpost.com/miles-mogulescu/hillarys-pro-iraq-war-vot_b_9112232.html

En annan person som gjorde samma sak är Pence plus att Trump försvarade Clinton 2006 och Pence 2016.
2016-07-31, 06:45
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
“For all of this loss, for all of this grief, for all of the cynicism, the tragedy in Benghazi has wrought upon America, I blame Hillary Clinton,” said Smith. “I blame Hillary Clinton personally for the death of my son.”

Jag tycker att det är något hon får säga utan att bli dekonstruerad av pundits. Jag tycker att det är tufft. Utrikesministern sitter på frågor som inte rör foreign policy. Hillary Clinton blir säkert briefad i militära frågor och har en kader av pol sek som skriver briefings och håller föredragningar. Formellt är utrikesministern ansvarig för varje konsulär beskickning i världen (om inte Obama tar frågan själv, vilket han kan göra med varje fråga i hela den federala regeringen; han kan sparka en postkassörksa om han vill; så funkar ministerstyre). Jag hoppas att Hillary Clinton hade ett samtal med den bdrövade modern. Det är en hemsk sanning och jag vet inte om Clinton närmade sig den, men till och med Wall Street Journal har konstaterat att ingen på DOD hade haft tid att åstadkomma skydd för den hotade personalen. Så kausaliteten mellan Hillary Clinton och dödsfallen tror jag inte kan stämma.

Citat:
“In an email to her daughter [Chelsea Clinton] shortly after the attack, Hillary Clinton blamed it on terrorism,” said Smith. “But when I saw Hillary Clinton at Sean’s coffin ceremony, just days later, she looked me squarely in the eye and told me a video was responsible.”[/i]
http://www.cnsnews.com/news/article/michael-w-chapman/benghazi-victims-mother-hillary-clinton-lied-me-told-me-video-was

Jag tycker fortfarande den där filmen verkar okolar.
2016-07-31, 06:50
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knarkpark
För att han vet att hans supportrar äter upp hans systematiska lögner, alternativt helt enkelt inte bryr sig. Han har blivit en personkult och hans supportrar stödjer han blint.

Eller för att de vet att Hillary Clinton är 100x värre?

Till och med Obama kallade henne för en lögnare:

Hillary Clinton is what's wrong with politics today. Hillary Clinton will say anything to get elected. It was Hillary Clinton who voted for GWB's war in Iraq. She'll say anything and change nothing.
https://www.youtube.com/watch?v=UTtizmetQMY
2016-07-31, 07:14
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
Jag hatar krig! Känner du någon eller har en släkting som deltagit i skarp eldgivning vid fronten? Hur rookies, pojkar i 16-årsåldern gråter och skiter på sig och ändå inte ids avfyra sitt vapen alternativt missar med flit. Läs Väinö Linnas Torpartrilogi eller börja med Okänd soldat (handlar om det finsk/ryska fortsättningskriget). Krig är någonting som demokratier inte ägnar sig åt av just den anledningen.

Vilka krig är det du tror att H Clinton vill initiera som president (en inte helt självklar presidential power)?

Hatar krig och stödjer Hillary? Hon är ju en warhawk, hon initierade kriget mot Gaddafi trots att Pentagon var emot. Jag förstår att den opolerade & politisk-inkorrekte Trump kan verka lite galen vid första anblicken, särskillt om man gått på mediernas falska bild av honom (Hitler, rasist, vitmakt...Efter 30 år i strålkastarnas ljus upptäckte de plötsligt att han var en fruktansvärd rasist - go figure). Men en sak som han varit konsekvent med och som han upprepat massor av gånger är det att USA kastat 5 triljoner dollar på krig i Mellanöstern, pengarna som skulle istället investerats på hemmaplan. Han har varit tydlig med att han inte vill ha några nya krig, utom mot IS.
Hillary har redan lovat AIPAC tuffare tag mot Iran, de har tillsammans med Israel länge pushat för ett krig mot Iran. jag tror risken finns att hon startar ett krig mot dem. Om inte Iran så finns det fler kandidater i Afrika och Mellanöstern. Till och med Erdogan kan gå samma öde som Gaddafi om hon och lobbyister känner för det.
Senast redigerad av stone_sleeper 2016-07-31 kl. 07:21.
2016-07-31, 08:00
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Hatar krig och stödjer Hillary? Hon är ju en warhawk, hon initierade kriget mot Gaddafi trots att Pentagon var emot. Jag förstår att den opolerade & politisk-inkorrekte Trump kan verka lite galen vid första anblicken, särskillt om man gått på mediernas falska bild av honom (Hitler, rasist, vitmakt...Efter 30 år i strålkastarnas ljus upptäckte de plötsligt att han var en fruktansvärd rasist - go figure). Men en sak som han varit konsekvent med och som han upprepat massor av gånger är det att USA kastat 5 triljoner dollar på krig i Mellanöstern, pengarna som skulle istället investerats på hemmaplan. Han har varit tydlig med att han inte vill ha några nya krig, utom mot IS.
Hillary har redan lovat AIPAC tuffare tag mot Iran, de har tillsammans med Israel länge pushat för ett krig mot Iran. jag tror risken finns att hon startar ett krig mot dem. Om inte Iran så finns det fler kandidater i Afrika och Mellanöstern. Till och med Erdogan kan gå samma öde som Gaddafi om hon och lobbyister känner för det.

Vore en intressant vändning om Hillary börjar kriga mot Erdogan. Turkiet har den största vapenmakten utanför USA IOM de är med i Nato. Sedan lär väl EU ha synpunkter även om Merkel antagligen tycker det är bra Erdogan får en rejäl näsbränna. Samma Erdogan som är anhängare av islam vilket syns väl så bra nu med den så kallade statskuppen.

Problemet för USA på sikt blir väl om de sänker en av sina allierade med vapenkraft. Var skall de få ha sina flygbaser då ?

Skulle vilja se ett CIA projekt kring Erdogan, efter en så kallad terminering så kan möjligtvis lite mer demokrati införas i landet, islam hållas stången och stabilitet införas.

Turkiet är nog den värsta huvudvärken på sikt för Hillary. Sänka en allierad, eller gå hand i hand med en islamist ? En smutsig operation blir det enklaste om Hillary skall överleva politiskt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in