2016-07-30, 20:57
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Varför ska man leva i celibat om man inte vill ha barn?
Måste alla par skaffa barn bara för att man har ett förhållande
Det är dessutom ett mycket bättre alternativ att adoptera ett barn än att överflöda jorden med ännu en människa.

1. Man räddar en människa

2. Man hjälper en människa till en bättre framtid

3. Man förbrukar inte jordens resurser

4. Ett mycket mer miljövänligt alternativ

Sedan är det också att alla människor är inte lämpade för att bli föräldrar men man är lämpad att vara en partner.

Barn är precis som skrivits ovan väldigt jobbiga, förstör förhållanden, ekonomi faktor, sömnlösa nätter och ett hinder i annat. Man förlorar dessutom en del av sin frihet vilket man inte gör med en partner.

Barn kräver att man har sin fulla uppmärksamhet hela tiden tills dessa blir vuxna att flytta ut.

Varför? För uppenbarligen är hon en egoist som bara tänker på sig själv, då bör man hålla sig för sig själv också. Tvåsamhet är inget för egoister.

Ja själva grejen med förhållanden är ju med målet att skaffa avkomma, eller vad trodde du?

Nej det är inte bättre eftersom det är då ett mindre vitt barn på jorden (vi är redan utrotningshotade och är bara några procent av världens befolkning)

Kontentan är, idkar man älskog så ska man vara beredd på barn, bara för modern teknik har möjliggjort massmördandet av barn (aborteras ca 40k barn per år i sverige) så betyder det inte att biologin följer med i denna moderna teknik. Man kan inte äta kakan och samtidigt behålla den. Antingen sexar man, lever i tvåsamhet, med vetskapen att barn troligen kommer som ett brev på posten eller så avstår man från sexuellt umgänge och fokuserar på sina egoistiska pseudo"förverkliganden"
Citera
2016-07-30, 20:58
Medlem
Mooons avatar
Varför är man en vidrig hycklare om man inte vill ha barn - man som kvinna? Varför ska man leva i celibat om man inte vill ha barn?

Varför gör det dig så arg att någon deklarerar att hon inte vill ha barn?

Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
För att inte vara en vidrig hycklare bör du leva i celibat också.
Citera
2016-07-30, 21:04
Medlem
Citat:
Varför? För uppenbarligen är hon en egoist som bara tänker på sig själv, då bör man hålla sig för sig själv också. Tvåsamhet är inget för egoister.

Ja själva grejen med förhållanden är ju med målet att skaffa avkomma, eller vad trodde du?

Nej det är inte bättre eftersom det är då ett mindre vitt barn på jorden (vi är redan utrotningshotade och är bara några procent av världens befolkning)

Kontentan är, idkar man älskog så ska man vara beredd på barn, bara för modern teknik har möjliggjort massmördandet av barn (aborteras ca 40k barn per år i sverige) så betyder det inte att biologin följer med i denna moderna teknik. Man kan inte äta kakan och samtidigt behålla den. Antingen sexar man, lever i tvåsamhet, med vetskapen att barn troligen kommer som ett brev på posten eller så avstår man från sexuellt umgänge och fokuserar på sina egoistiska pseudo"förverkliganden"

Jag vill inte ha barn och det betyder inte att jag är egoist. Min kille vill inte heller ha barn, vore väl mer egoistiskt att lura honom att jag äter piller och att det är lugnt att köra utan kondom?
Jag bryr mig om familj, killen, vänner... men inte om att skaffa ett barn. Då är man inte egoist.
Vårat mål i vårt förhållande är inte att skaffa barn, det är att njuta av varandra.

Som tur är bestämmer inte du, utan jag kan fortsätta äta mina piller, köra med kondom och om det trots det skulle bli ett barn- abortera. Till min och killens stora glädje.
Man dödar inte barn, man dödar embryon och i vissa fall foster.
Citera
2016-07-30, 21:05
Medlem
DixieDs avatar
Citat:

Tvärtom, en kvinna som väntar med barn för att hon inte känner sig redo eller inte vill ha barn är ingen egoist. Det är mer egoistiskt att föra ett barn till jorden om man inte kan ta hand om den oavsett om man ska föröka sig eller inte.

Man ska inte skaffa barn om man inte är redo för detta. Barn är ingen lek och ingen faktor man gör bara för att föröka sig eller för att föröka samhället.

Man kan leva i ett förhållande utan att skaffa barn. Vem skulle hitta på en lag som säger att det inte går? Matter of fact, alla par som inte har barn har sett mer av världen. Gjort mer och skapat en bättre värld tillsammans.

Dessutom bygger man ett helt imperium där man verkligen slitit och gjort det man ska för att ge det till någon annan.

Jorden kan enbart hålla 10 billioner människor. Mer än detta så riskerar man att resurserna förbrukas och att mänskligheten dör snabbare. Det sägs att vi kommer slå 7 billioner människor snart.
Det är inte lägligt att föröka sig mer bara för att öka en populationen när man riskerar att alla ändå kommer då. Jorden har en max gräns också

Jag har dessutom haft sex i 8 år utan att döda något "barn" mer av en cellklump som bildas i början. Det är därför som kvinnan får ett tag på sig tills det är fastställd att hon är gravid. Just första månaderna kan det bli missfall väldigt lätt.
Senast redigerad av DixieD 2016-07-30 kl. 21:10.
Citera
2016-07-30, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Varför är man en vidrig hycklare om man inte vill ha barn - man som kvinna? Varför ska man leva i celibat om man inte vill ha barn?

Varför gör det dig så arg att någon deklarerar att hon inte vill ha barn?

Är visst inte ok att bara vilja njuta av sex och närhet. Idiotisk tanke.
Citera
2016-07-30, 21:10
Medlem
bithaxs avatar
Jag var tillsammans med en tjej som inte vill göra det för att hon var rädd typ.
Citera
2016-07-30, 21:10
Medlem
Citat:
Tvärtom, en kvinna som väntar med barn för att hon inte känner sig redo eller inte vill ha barn är ingen egoist. Det är mer egoistiskt att föra ett barn till jorden om man inte kan ta hand om den oavsett om man ska föröka sig eller inte.

Man ska inte skaffa barn om man inte är redo för detta. Barn är ingen lek och ingen faktor man gör bara för att föröka sig eller för att föröka samhället.

Man kan leva i ett förhållande utan att skaffa barn. Vem skulle hitta på en lag som säger att det inte går? Matter of fact, alla par som inte har barn har sett mer av världen. Gjort mer och skapat en bättre värld tillsammans.

Dessutom bygger man ett helt imperium där man verkligen slitit och gjort det man ska för att ge det till någon annan.

Jorden kan enbart hålla 10 billioner människor. Mer än detta så riskerar man att resurserna förbrukas och att mänskligheten dör snabbare. Det sägs att vi kommer slå 7 billioner människor snart.
Det är inte lägligt att föröka sig mer bara för att öka en populationen när man riskerar att alla ändå kommer då. Jorden har en max gräns också

Vi kan ta ett ex. En kille(ja, det är en verklig historia) som inte ägnar sitt barn uppmärksamhet eller vill betala underhåll- Jag som inte skaffar barn då jag vet att jag inte kommer vilja ha det. Är jag mer egoistisk än han? Nej, jag tycker inte det.
Citera
2016-07-30, 21:13
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Jag vill inte ha barn och det betyder inte att jag är egoist. Min kille vill inte heller ha barn, vore väl mer egoistiskt att lura honom att jag äter piller och att det är lugnt att köra utan kondom?
Jag bryr mig om familj, killen, vänner... men inte om att skaffa ett barn. Då är man inte egoist.
Vårat mål i vårt förhållande är inte att skaffa barn, det är att njuta av varandra.

Som tur är bestämmer inte du, utan jag kan fortsätta äta mina piller, köra med kondom och om det trots det skulle bli ett barn- abortera. Till min och killens stora glädje.
Man dödar inte barn, man dödar embryon och i vissa fall foster.

Jo, eftersom Du har noll respekt för Dina föräldrar och förfäder innan dess som satte Dig på denna jord, nu kanske blodlinjen dör ut (kanske har du tur och har syskon som inte är lika egoistiska som Du så att det inte är helt kört)

Vad kärleksfullt det låter med kondom och p-piller, vad attraktivt!

Jaså, har du sett hur barnen ser ut när dem aborteras? Som grädde på moset sjukligt tillåtet att sent abortera, barnet är väldigt utvecklat. Livet är skapas så fort befruktning skett, således är det mord att stoppa in instrument och slita ut barnet och sedan låta det dö av syrebrist och slängas i en påse.

Hur är inte detta mord?
http://www.abortionno.org/wp-content/gallery/abortion-pictures/09w04_medium.jpg
http://2.bp.blogspot.com/-Tjkz5AGk1Gw/UX1ssYVDxNI/AAAAAAAARNM/53h44sqy0oY/s1600/abortion.jpg
Senast redigerad av NirvanA 2016-07-30 kl. 21:15.
Citera
2016-07-30, 21:15
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Jag var tillsammans med en tjej som inte vill göra det för att hon var rädd typ.

Jag har varit en sån. Jag litar inte på män. Jag får panik när jag inte har kontrollen. Barn är ingenting för mig. Jag skulle adoptera än att ha egna.

Jag vill ha mitt liv och min frihet. En man hindrar mig inte ifrån mitt liv men det gör ett barn.
Citera
2016-07-30, 21:17
Medlem
Citat:
Jo, eftersom Du har noll respekt för Dina föräldrar och förfäder innan dess som satte Dig på denna jord, nu kanske blodlinjen dör ut (kanske har du tur och har syskon som inte är lika egoistiska som Du så att det inte är helt kört)

Vad kärleksfullt det låter med kondom och p-piller, vad attraktivt!

Jaså, har du sett hur barnen ser ut när dem aborteras? Är som grädde på moset sjukligt tillåtet att sent abortera, barnet är väldigt utvecklat. Livet är skapas så fort befruktning skett, således är det mord att stoppa in instrument och slita ut barnet.

Hur är inte detta mord? http://2.bp.blogspot.com/-Tjkz5AGk1Gw/UX1ssYVDxNI/AAAAAAAARNM/53h44sqy0oY/s1600/abortion.jpg

Har inga syskon. Om jag då ljuger för min kille och påstår att jag fortfarande tar piller fast jag inte gör det, för att jag vill bli gravid- då är jag alltså inte ego?
Mina föräldrar kräver inga barnbarn, det är du som tycker jag borde skaffa det. Tyvärr, jag skiter i din åsikt.
Jävligt attraktivt, min kille skulle inte ens knulla med mig om det fanns risk att få unge.

Jag har gjort en abort i 7:e veckan. Sena aborter är jag emot, därför jag ville göra min så tidigt som möjligt. Instrument? Nej du, inget sådant var inblandat.
Citera
2016-07-30, 21:18
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Jag har varit en sån. Jag litar inte på män. Jag får panik när jag inte har kontrollen. Barn är ingenting för mig. Jag skulle adoptera än att ha egna.

Jag vill ha mitt liv och min frihet. En man hindrar mig inte ifrån mitt liv men det gör ett barn.

Jag tror det var mer rädd för att bli gravid, rädd för att ha ont, rädd för att hamna på ett operationsbord och få buken uppskuren. Sådant.
Citera
2016-07-30, 21:21
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Jag tror det var mer rädd för att bli gravid, rädd för att ha ont, rädd för att hamna på ett operationsbord och få buken uppskuren. Sådant.

Ja, det är vanligt. Jag är rädd för att bli gravid själv. Jag gillar inte att abortera ett barn. Jag har vänner som blivit gravida och haft en medicinsk abort just för att man inte varit redo/eller anser att man inte kan ha barnet. Medicinsk abort var tydligen både jobbigt fysiskt och emotionellt och det är inte så konstigt när man tvingar en abort att ske. Jag tror inte någon kvinna vill gå igenom detta.

Jag har haft turen att min man varit väldigt försiktig och inte gjort något dumt oavsett hur kåta vi är. Jag skulle nog aldrig kunna leva igen om jag gjorde en abort.

Dock handlar det fortfarande om vad en kvinna vill och önskar. Jag blir rätt så förbannad på män som kräver att kvinnor ska vara uppfödare för deras barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in