2016-07-29, 20:47
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Jag har jobb och familj att tänka på. Jag kan inte bara gå kommando som i nån film från 80-talet.

Du kommer inte ha något av det kvar om Sverige fortsätter på samma väg som nu.
Citera
2016-07-29, 20:50
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peheis666
Tänkte lägga upp detta recept på tasteline:

- lågkonjuktur under flera år där man skär ner 35 procent på allt (som 1993)
- arbetslöshet över tvåsiffrigt.
- massiv muslimsk anhöriginvandring fortsätter trots att vi "stängt" gränserna.
- dom muslimska klanerna fortsätter stärka, och utöka sin makt i förorter och närförorter.
- räntan upp till normalnivå
- låglönejobb införs (svenska modellen börjar krackelera)
- bostadskrasch som usa 2008 (se gärna filmen The big short)

Om vi låter denna soppa torrkoka, låt oss säga 10 år. Då kommer vi i detta land ha krig mellan svensk etnisk milis och muslimska klaner. Dessa klaner kommer självklart att få tillgång till både intell/vapensystem/logistik av bröder nere på kontinenten (läs tyskland och frankrike) Låt bäste man vinna!

Ett mycket troligt scenario i ett inte allt för avlägset Sverige.
Citera
2016-07-29, 20:56
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Om jag beskrev nuläget. Då väntar kaos. Jag tror att mängder med nyanlända som sitter ute utsprida i landet väntar på att flytta till storstadsregionerna. Där tror jag sedan potentialen finns till blodbad. Men jag tror det ligger ett ganska stort antal år längre fram i tiden.

Professor Magnus Henrekson talar om detta i en intressant intervju (börjar 4:46).

https://www.youtube.com/watch?v=CoRw5kM-0ZY
Citera
2016-07-29, 21:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Det beror väl mest på er Flashbackrasister. Om ni tar till vapen någon gång framöver DÅ kommer det att bli ett blodbad, ja. Av era fega jävla nyllen. Ha en bra kväll rasistjävel.

Handlar ej om rasism. Människor i alla religioner/statsbildningar sen Kristus födelse har alltid velat ta livet av varandra. Människan vill alltid lemlästa sin nästa. Mänsklig natur.

Jag är dock en hyfsad positivt lagd människa och dessa framtida krig kan undvikas om raserna/religionerna segregeras.

Terrrorexperten Braun (svt/sr godkänd expert) har som paradgren segregation. Han har följt Nordirland/Palestina/Eta konflikten noggrant sen mitten av sjuttiotalet, enda anledningen till att blodbadet i stort upphört är att grupperna segregerat från varandra.

Så vi kanske inte behöver sitta här och internetkriga, finns lösningar som funkar för alla!
Citera
2016-07-29, 21:54
Medlem
Blingons avatar
Att svensken på något sätt skulle resa sig, ta till våld eller liknande är MYCKET långt borta. Människor och samhällen tillåter allt för mycket misär, elände och galenskaper innan de protesterar.

Några exempel tagna ur minnet bara rakt av:
  • 1924-53 Sovjet. Stalin i högform. Minst 34 miljoner människor avrättades. Inga protester, upplopp eller väpnat motstånd.

• 1932–33 Ukraina. Medvetet skapad svält av Stalin. 2.5–7.5 miljoner svalt ihjäl. Inga protester eller upplopp.

• 1941-45 Nazityskland. Utrotning av 6 miljoner judar. Inga protester, upplopp, väpnat motstånd eller liknande från den judiska befolkningen.

• 1975-79 Kambodja. Pol Pot i högform. Avrättade och svälte ihjäl 2 miljoner (25% av befolkningen). Inga protester, upplopp eller väpnat motstånd mot den sittande regimen.

• 1994-98 Nordkorea. Helt onödig svältkatastrof. Mellan 240000 och 3.5 miljoner dog. Kim Jong-un har nu varnat för att det är dags igen. Inga protester eller upplopp.

• 2014- Venezuela. Ett land som just nu går igenom en kollaps med folk som nu börjat svälta. Protester, men inget våld. Militären har folket i ett järngrepp. Påverkar just nu 31 miljoner människor.

Som jämförelse kan vi ta vad som hände när Jyllands-Posten år 2005 publicerade 12 teckningar på Muhammad. Protester och upplopp över hela världen med över 200 döda.

Slutsats:
Om nu inte ens 34 miljoner ryssar protesterade mot Stalins galenskaper, hur kan man då tro att några miljoner genomcurlade PK-svenskar som får ångest av obetald TV-licens, skulle protestera genom att ta till våld? Det är bara romantiskt trams.

Samhället kommer tillåtas haverera fullständigt innan folket reagerar. Och då har det gått för långt och är försent. Det ligger i människans natur att aldrig göra något innan det är absolut nödvändigt, vilket då ofta tyvärr är för sent. Människan som grupp saknar helt enkelt förmågan att åtgärda ett litet problem innan det har blivit för stort. Det sitter i vårt DNA.

Den dagen svenska föräldrar ser sina barn svälta på riktigt, då möjligtvis kan det hända något, men inte förr.

Fram tills dess är det 'business as usual' och mer av samma, som gäller.
Citera
2016-07-29, 22:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blingon
Att svensken på något sätt skulle resa sig, ta till våld eller liknande är MYCKET långt borta. Människor och samhällen tillåter allt för mycket misär, elände och galenskaper innan de protesterar.

........
Fram tills dess är det 'business as usual' och mer av samma, som gäller.

Sverige är dock lite annorlunda än andra länder.

Mycket stor militär kunskap genom värnplikt finns ännu kvar. (och då skall vi inte ens nämna vapensystemen som finns att tillgå!) Vi har via saabaerotech en av världens absolut mest potenta vapentillverkare.

Ev. höftar jag lite nu, men vi som är ett litet skitland på 9 miljoner är en riktig storspelare när det gäller att exportera framför allt radarsystem.

Bofors är än i dag en av världens främsta exportörer av både stationära och mobila luftvärn.

Bara för 23-27 år sen var vi per capita lika genommilitariserat som Nordkorea. Boden och Eksjö var "hemliga" städer fram till 1996.

Världens mest organiserade folk i alltifrån, byasamfälligheter, vägföreningar, älgjaktlag, hemvärn, frivillig brandkår, osv osv osv..

Mobilisering kan gå snabbt my Young lad!! Hoppas dock på andra lösningar.

vill även göra ett tillägg att vi nog är det landet i världen som har mest tillgång till vapen per capita. Dock måste jag efterforska mer i det, men har sett en siffra att vi är typ etta eller två.
Senast redigerad av peheis666 2016-07-29 kl. 23:02.
Citera
2016-07-29, 22:57
Medlem
Mess avatar
Citat:

Mycket stor militär kunskap genom värnplikt finns ännu kvar. (och då skall vi inte ens nämna vapensystemen som finns att tillgå!)

Bara för 23-27 år sen var vi per capita lika genommilitariserat som Nordkorea. Boden och Eksjö var "hemliga" städer fram till 1996.

Världens mest organiserade folk i alltifrån, byasamfälligheter, vägföreningar, älgjaktlag, hemvärn, frivillig brandkår, osv osv osv..

Skämtar du !?,

I ett genomfeminiserat land så får vi inte ens ihop 40% av männen till något enligt ovan.
De resterande kommer frivilligt ge sig och svenska kvinnorna särar benen.

Du glömmer helt att långt över 80% har valt detta och ser inga anledningar att oroa sig annat än för de "utbildningarna" alla bångstyriga saknar.

De räknar med att alla ger sig bara man ger lite bamsekramar och förklarar att ajja bajja inte göra så i Sverige för då måste vi göra nya armband med elaka texter på Svenska så ni förstår vad sura vi kan bli.

Jag har praktiska erfarenheter av hur folk agerar och INGEN bryr sig innan problemen är i eget hus.
Samtliga grannars fruar och döttrar må vara våldtagna och mördade men så länge man själv klarar sig så är inte problemet verkligt.
Citera
2016-07-29, 22:58
Medlem
PatriaNostras avatar
Citat:

Mycket stor militär kunskap genom värnplikt finns ännu kvar. (och då skall vi inte ens nämna vapensystemen som finns att tillgå!)

vill även göra ett tillägg att vi nog är det landet i världen som har mest tillgång till vapen per capita. Dock måste jag efterforska mer i det, men har sett en siffra att vi är typ etta eller två.

Du har helt rätt. Vi har också en halv miljon jägare som kan göra sitt om det kniper, så några logistiska problem finns inte. Den dagen folket är tillräckligt förnedrat så blir det så utan tvekan. Just hur detta ska gå till är inte heller hjärnkirurgi men förtjänar en egen tråd.

---
Från mobilen
Citera
2016-07-29, 23:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mes
Skämtar du !?,

I ett genomfeminiserat land så får vi inte ens ihop 40% av männen till något enligt ovan.
De resterande kommer frivilligt ge sig och svenska kvinnorna särar benen.

Du glömmer helt att långt över 80% har valt detta och ser inga anledningar att oroa sig annat än för de "utbildningarna" alla bångstyriga saknar.

De räknar med att alla ger sig bara man ger lite bamsekramar och förklarar att ajja bajja inte göra så i Sverige för då måste vi göra nya armband med elaka texter på Svenska så ni förstår vad sura vi kan bli.

Jag har praktiska erfarenheter av hur folk agerar och INGEN bryr sig innan problemen är i eget hus.
Samtliga grannars fruar och döttrar må vara våldtagna och mördade men så länge man själv klarar sig så är inte problemet verkligt.

Jag skämtar ej. Om muslimska skiten träffar fläkten om 15-25 år, så kommer det hända otrevliga saker.

HBTQ/särartsfeminism och sociala medier är för den vanliga etniska svensson-mannen enbart svammel och fernissa (annars får man inte knulla) men om våra liv står på spel. Du kommer få se. Du kommer få bada i ditt eget blod.
Senast redigerad av peheis666 2016-07-29 kl. 23:11.
Citera
2016-07-29, 23:17
Medlem
Tjohoo72s avatar
Citat:
Jag skämtar ej. Om muslimska skiten träffar fläkten om 15-25 år, så kommer det hända otrevliga saker.

HBTQ/särartsfeminism och sociala medier är för den vanliga etniska svensson-mannen enbart svammel och fernissa om våra liv står på spel. Du kommer få se. Du kommer få bada i ditt eget blod.

bara att ni skriver här gör ju att all trovärdighet försvinner..Ni nätrasister får alla seriösa nationalister att slå sig för pannan. Ni som vet ni vet att det finns starka grupper över allt i Sverige med undantag kanske av övre norrländska trakterna och det är med dom ni får försöka liera er för att åstadkomma.något. Det finns absolut risk för större terrordåd mot flyktingar främst muslimer och flyktingboende men vår trots allt höga moral talar mot en stor folklig "revolt".
Citera
2016-07-29, 23:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohoo72
bara att ni skriver här gör ju att all trovärdighet försvinner..Ni nätrasister får alla seriösa nationalister att slå sig för pannan. Ni som vet ni vet att det finns starka grupper över allt i Sverige med undantag kanske av övre norrländska trakterna och det är med dom ni får försöka liera er för att åstadkomma.något. Det finns absolut risk för större terrordåd mot flyktingar främst muslimer och flyktingboende men vår trots allt höga moral talar mot en stor folklig "revolt".

Vad menar du med nätrasist????

I en rätt troligt dystopisk framtid kommer religioner/raser att ha "issues" mot varandra. Anser du att jag har fel där?

Vet du om att ditt inlägg består av typ 250 felaktiga sats och pronomen fel. Är du förståndshandikappad?

måste köra en edit: kan du definiera rasist för mig?
Senast redigerad av peheis666 2016-07-29 kl. 23:30.
Citera
2016-07-29, 23:42
Medlem
Blingons avatar
Citat:

Mycket stor militär kunskap genom värnplikt finns ännu kvar. (och då skall vi inte ens nämna vapensystemen som finns att tillgå!) Vi har via saabaerotech en av världens absolut mest potenta vapentillverkare.

Ev. höftar jag lite nu, men vi som är ett litet skitland på 9 miljoner är en riktig storspelare när det gäller att exportera framför allt radarsystem.

Bofors är än i dag en av världens främsta exportörer av både stationära och mobila luftvärn.

Absolut, jag håller med om att organisationerna och kunskapen finns på fotfolksnivå, men steget är oerhört långt till att svensken skulle resa sig mot ett sittande styre som kör landet i botten sakta(?) men säkert.

Finns inte på svenskens världskarta att han skulle mobilisera ovan nämnda organisationer utan att regering och riksdag har gett sitt mycket tydliga godkännande. Inte en chans. Vi är för civiliserade och bekväma för detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in